Gå til innhold
Hundesonen.no

Stangehallen/ Drammen

wenche89

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har veldig lyst å stille bebisen på valpeshowet, men han er ikke ferdig behandlet i trege NKK..

Går det an å stille forde? Det er jo et uofesielt show. Og hvordan melder jeg på da i såfal, siden de krever regnr på web, som han ikke har enda.

Eller, siden mener det er ugyldig regnr.

Jeg lurer på om du må bruke gammelt påmeldingskjema og sende det med post? Eventuelt sender en mail til arrangerende klubb med informasjonen de trenger?

• Svar 61
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

fant ut at jeg kunne melde på som uregistrert. og etter alt mas med å finne foreldrenes regnr så minte nkk meg på at han er 4 dager for ung, ååh.. Finner jo ikke flere valpeshow i år ?:S

Skrevet

Yoshi skal være med begge dagene i Stange, men vi hadde planer om å kjøre fram og tilbake fra Oslo begge dagene.

Camping å anbefale? Jeg er ikke overbevist... :blink:

Skrevet

fant ut at jeg kunne melde på som uregistrert. og etter alt mas med å finne foreldrenes regnr så minte nkk meg på at han er 4 dager for ung, ååh.. Finner jo ikke flere valpeshow i år ?:S

Det er ofte valpeshow i forbindelse med lydighetsstevner og agilitystevner. Under terminsliste på NKK sine sider, kan du velge U.off/show, så får du opp valpeshowene. Det er noen å velge i hvertfall. Og muligens er det flere som ikke er innmeldt til NKK også?

Skrevet

Det var vel i Mjøndalshallen for to år siden? Nå er det i Solberghallen, men om forholdene er noe bedre er jo selvfølgelig et spørsmål :blink:

Jeg går jo helt i surr med disse hallene, men supert om de har byttet - for der vi var i 2008 var uholdbart. Nå gir ikke bytte av hall bedre arrangører, men en kan jo håpe at noen av tilbakemeldingene er tatt til etterretning.

Jeg husker i hvert fall at jeg reagerte på at PM kom først torsdag, det sto ikke noe om ringfordeling og oppmøtetid, det sto at noen fikk utendørsring (men ikke hvem), på utstillingsplassen var det ingen informasjon ved ringen, det var ingen katalog til salgs - men en print av katalogen var hengt opp ved inngangen. Ringen var pitteliten, det var ikke plass til å sitte, det var elendig premiering...

Men jeg husker også at de hadde knallgode vafler, og det var vel omtrent det eneste positive jeg fant med den helga... :blink: X'ens halvbror vant gruppa, og fikk for det et pipedyr som var mindre enn nesa hans...

Skrevet

Yoshi skal være med begge dagene i Stange, men vi hadde planer om å kjøre fram og tilbake fra Oslo begge dagene.

Camping å anbefale? Jeg er ikke overbevist... :blink:

For 2-3 år siden gikk vi og talte camp.bilene/vognene, og kom til sånn 60-70 stk... Og det er nok "værre" nå, antar jeg.

Så jo - camping funker på stedet. Men det forutsetter varme i vognen/bilen - det blir fort ned mot 0 grader på natten der! Man får ikke strøm, og tilgang til toalettene er kun når hallen er åpen (men det er fram til sånn ca 20-21 på kvelden..).

Man står på baksiden av hallen på en stoooor idrettsplass.

Susanne

Skrevet

Det var vel i Mjøndalshallen for to år siden? Nå er det i Solberghallen, men om forholdene er noe bedre er jo selvfølgelig et spørsmål :blink:

Jeg har vært på utstilling i begge disse hallene og Mjøndalen er fullstendig uegnet... Det var trangt og uoversiktelig og trappene på tribunene er, som nevnt, innmari høye. Jeg syntes det var helt elendig og jeg var bare publikum.... :blink:

Solberghallen blir vel mer som en vanlig hall, bare at den er ganske liten. Mener jeg å huske! Sist jeg var der var det katteutstilling, så det føles litt annerledes!

Ingen av hallene egner seg for store utstillinger, men for et lite valpeshow funker Solberghallen :blink:

• 2 weeks later...
Skrevet

Aimee stiller på valpeshowet (4-6 mnd) den dagen corgiklubben arrangerer...:ahappy: Husker ikke om det var lørdag eller søndag...:aww:

Skrevet

Aimee stiller på valpeshowet (4-6 mnd) den dagen corgiklubben arrangerer...:ahappy: Husker ikke om det var lørdag eller søndag...:aww:

Det er lørdag! Søndag er det dobbermennene som arrangerer. Lykke til, håper vi møtes i BIS-finalen, hihi! :aww:

Skrevet

Synd han var for ung enda. Du må iallfall komme på basenjispesialen i pinsen (slutten av Mai) :ahappy:

Edit: Er det mulig å splitte denne tråden i egne drammen/stange tråder? Det ble VELDIG uoversiktlig og rotete med en slik samletråd.

Guest Jonna
Skrevet

Synd han var for ung enda. Du må iallfall komme på basenjispesialen i pinsen (slutten av Mai) :aww:

Edit: Er det mulig å splitte denne tråden i egne drammen/stange tråder? Det ble VELDIG uoversiktlig og rotete med en slik samletråd.

Det fins en annen Stangetråd, og jeg prøvde for litt siden dra den opp igjen for å dele. Men det var vist ingen med på :ahappy:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...