jma Skrevet 1. Mars 2010 Rapporter Skrevet 1. Mars 2010 Vi har fått en ny valp i hus. Han er nå 4 mnd gammel, og veier 21 kg. Vokser i rykk og napp. Planen med denne lille karen er at han skal brukes i lydighet og weight-pulling først og fremst, også kanskje litt RIK og agility om han egner seg til det. Så her kommer noen bilder av han Han har allerede blitt kjempegla i "storebror" Ramos Siter
SoppenCamilla Skrevet 1. Mars 2010 Rapporter Skrevet 1. Mars 2010 Nyyydelig farge! Og FOR noen bein! Tror ikke dette blir en liten gutt, nei! Siter
Banshee Skrevet 1. Mars 2010 Rapporter Skrevet 1. Mars 2010 Lille djevelyngelet jo! Han er så fin atte Siter
ElinT Skrevet 1. Mars 2010 Rapporter Skrevet 1. Mars 2010 Svære ører og svææære labber! Nydelig tass som har litt å vokse inn i Siter
jma Skrevet 1. Mars 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 1. Mars 2010 takk ja jeg digger fargene hans. ja, jeg håper ørene matcher hodet en vakker dag Siter
Raksha Skrevet 1. Mars 2010 Rapporter Skrevet 1. Mars 2010 Naaw - så skjønn! Og har han virkelig større ører enn Ramos? Siter
Nano Skrevet 2. Mars 2010 Rapporter Skrevet 2. Mars 2010 For noen nydelige hunder! Er det sant at de har "lite" aktivitetsbehov? Kan ikke helt se for meg at så store og "mektige" hunder har det. Siter
jma Skrevet 2. Mars 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 2. Mars 2010 Takk For noen nydelige hunder! Er det sant at de har "lite" aktivitetsbehov? Kan ikke helt se for meg at så store og "mektige" hunder har det. Det er ikke så veldig mange år siden rasen ble rekonstruert, så rasen er fortsatt ganske ny og uhomogen. Dvs. at det fortsatt er ganske store forkjeller fra individ til individ både i mentalitet og utseende. Men en typisk presa har en grei av og på knapp, rolige inne, men kan godt jobbe og gå lange turer når man vil det. Dette er jo vår tredje. Den første tispa vår, Leela, hadde veldig stort aktivitetsnivå, og ble stressa og destruktiv om hun var understimulert. og hun fungerte veldig bra i alle hundesporter jeg testa henne i. Ramos er mye mer rolig type. han må brukes litt hver dag, ellers blir han fryktelig klagete/pipete. men han krever mye mindre enn det Leela gjorde. Han funker også greit i de fleste hundesporter vi har prøvd, men har lavere tempo og mye lavere intensitet enn det Leela hadde, og blir fortere lei. Damien er jo fortsatt liten, men jeg gjetter at han blir mer aktiv enn det Ramos er iallefall. Så at de har lite aktivitets nivå ville jeg kanskje ikke sagt, men de fleste av dem har ikke noe høyt aktivitetsnivå heller. litt sånn midt på treet. Siter
Marianne&Java Skrevet 2. Mars 2010 Rapporter Skrevet 2. Mars 2010 For en herlig "liten" skapning Siter
jma Skrevet 23. April 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 23. April 2010 Noen nye bilder av Damien, som nå er 5,5 mnd gammel snill som bare det. også ett av "storebror" Ramos, som er 1,5 år. Siter
Banshee Skrevet 23. April 2010 Rapporter Skrevet 23. April 2010 De vokser for fort Han er jo ikke liten valpeklump lenger jo! Han er nydelig da, broren også såklart Siter
TonjeRA Skrevet 23. April 2010 Rapporter Skrevet 23. April 2010 Så utrolig nydelige de er begge to!! Siter
jma Skrevet 23. April 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 23. April 2010 takk ja, de vokser SYKT fort. haha..og plutselig er de unghunder... valpetiden går alt for fort Siter
jma Skrevet 18. August 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 18. August 2010 en liten update på Damien. merker litt at han har begynt og komme i puberteten, men han er stort sett bare snill og grei. vi har akkurat begynt å trene litt grunnleggende lydighet igjen på hundeklubben, og det gikk veldig bra idag. merker at han begynner å finne andre ting, som lukter i gresset feks, mer interessant enn meg, men synes det over all går veldig bra. han er blitt 9 mnd nå. Siter
Toril Skrevet 18. August 2010 Rapporter Skrevet 18. August 2010 Han er skjønn Går de to fortsatt like bra sammen? Siter
jma Skrevet 18. August 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 18. August 2010 takk nææh, når damien kom i "puberteten" så fikk de en mye mer stiv holdning mot hverandre. og vi hadde et par episoder hvor de begynte å knurre og småkrangle tilsynelatende helt uten grunn. så vi holder dem adskilt. bedre å holde dem adskilt og være på den sikre siden, enn at de ikke tåler trynet på hverandre. men vi regnet ikke akkurat med at de kom til å bli perlevenner heller så men ramos var veldig flink med damien når han var valp, det skal han ha. Siter
jma Skrevet 5. September 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 5. September 2010 et skrytebilde fra helga. Damien ble nr. 2 av 10 i unghundklassen på NHL utstilling, på Morokylien. hadde jeg absolutt ikke forventa. Siter
edlitam Skrevet 5. September 2010 Rapporter Skrevet 5. September 2010 Gratulerer med flott resultat Jeg må bare si at jeg har forestilt meg at han var mye større sånn sett iforhold til aussien og sånn som er i front der. Men utrolig lekker da =) Siter
jma Skrevet 5. September 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 5. September 2010 Tusen takk vet ikke helt hvor stor han er nå jeg, men tror han er ca 65 cm høy, og 53 kg. Siter
Banshee Skrevet 5. September 2010 Rapporter Skrevet 5. September 2010 Gratulerer så mye med flott resultat! Siter
Recommended Posts