Gå til innhold
Hundesonen.no

Redigering av emnetittel


Recommended Posts

Jeg får ikke til å endre emnetittelen på "din hund" tråden min? Jeg kan kun redigere siste innlegg jeg har lagt inn der. Skulle gjerne endret den da den ikke passer lengre.

Man kan bare redigere innlegg (og dermed undertitler/titler) som er mindre enn et døgn gammelt. Hvis du vil ha tittelen/undertittelen endret, går du til det aktuelle innlegget, og trykker rapport, og så skriver du hva du vil moderatorene skal gjøre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

savner hvor enkelt dette var før. Ser i skriveleif- debatten at moderatorene er allergiske mot merarbeid og skjønner dermed ikke hvorfor man ikke kan få endre tittel og emnetittel selv. Innlegget og debatten blir jo den samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva Shilamon, jeg syns det er ganske ufint at du kaller oss allergiske mot merarbeid (hvertfall når vi har en tråd oppe om dette allerede). Senest i går hadde vi et møte på msn som varte i ca en time for å finne ut av hva vi mener og prøve å komme til en slags konklusjon på hele "redigere emnetittel"-diskusjonen.

Jeg tror mange av medlemmene inne ikke vet hvordan det fungerer å være moderator, det er ikke det at å redigere EN liten emnetittel tar så sykt lang tid, eller at vi er late og ikke gidder å gjøre noe.

Min hverdag består av utrolig mye annet enn å sitte på Hundesonen for å lete etter skrivefeil i emnetitler, og jeg er sikker på at det gjelder for resten av moderatorene også.

Edit: Og grunnen til at det ikke er lagt inn slik at man kan få redigere tittel selv i all evighet er fordi vi ikke har funnet en måte å gjøre det på enda. Ellers skulle vi gladelig lagt det inn.

Moderator IW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

savner hvor enkelt dette var før. Ser i skriveleif- debatten at moderatorene er allergiske mot merarbeid og skjønner dermed ikke hvorfor man ikke kan få endre tittel og emnetittel selv. Innlegget og debatten blir jo den samme...

Tar av seg moderatorhatten:

Ja nå kjenner jeg at jeg blir MEKTIG provosert. Har MYE jeg gjerne ville sagt men skal sitte på hendene foreløpig. Men jeg vil veldig gjerne si det at allergisk mot merarbeid er jeg IKKE! Jeg og de andre moderatorerne bruker mye tid og krefter på å lage ett forum der alle kan være fornøyde. Og hva er lønnen? Jo dette er frivillig arbeid der den eneste lønnen er glade og fornøyde brukere som stråler om seg med inspirasjon og engasjement. *prøver å holde seg i å rulle veldig med øynene*

hilsen IKKE moderator Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Tar av seg moderatorhatten:

Ja nå kjenner jeg at jeg blir MEKTIG provosert. Har MYE jeg gjerne ville sagt men skal sitte på hendene foreløpig. Men jeg vil veldig gjerne si det at allergisk mot merarbeid er jeg IKKE! Jeg og de andre moderatorerne bruker mye tid og krefter på å lage ett forum der alle kan være fornøyde. Og hva er lønnen? Jo dette er frivillig arbeid der den eneste lønnen er glade og fornøyde brukere som stråler om seg med inspirasjon og engasjement. *prøver å holde seg i å rulle veldig med øynene*

hilsen IKKE moderator Silje

Men dette er jo skrevet med moderatorhatten på?

Når det kommer til diskusjonen, så føler jeg at de moderatorene som skriver her kobler denne tråden opp mot den "andre" tråden og det blir jo feil, for det eneste som man faktisk kan si i dette spørsmålet er jo som IW så vidt kom inn på: Man har ikke verktøy for at brukeren selv skal få endret emne-tittelen.

OT:Forøvrig så er det frivillig å være moderatorer og hvis ingen vil gjøre den jobben så blir forumet lagt ned, det er jo en ganske enkel logikk. Jeg syns det er flott at det er noen som vil gjøre den jobben, men samtidig kan ikke folk bli så hårsåre at de kaster seg inn i "furtehjørnet" så fort det blir stilt spørsmål rundt moderatorers arbeids(-byrde)oppgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT:Forøvrig så er det frivillig å være moderatorer og hvis ingen vil gjøre den jobben så blir forumet lagt ned, det er jo en ganske enkel logikk. Jeg syns det er flott at det er noen som vil gjøre den jobben, men samtidig kan ikke folk bli så hårsåre at de kaster seg inn i "furtehjørnet" så fort det blir stilt spørsmål rundt moderatorers arbeids(-byrde)oppgaver.

Mens jeg for min del syns det er litt for teit at folk syter over at moderatorene ikke gidder å ta på seg mer jobb, når man ikke gidder å gjøre en innsats sjøl..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har vi kommet sett fra "fugleperspektiv" :

1. Brukerne har gjort oss klar over et problem vi ikke helt viste vi hadde...

2. Admin/Moderatorer har hatt et langt møte for å finne den beste løsningen på problemet...

3. Det jobbes med å finne løsninger, pluggins, moduler, brukerrettigheter og om-kodinger til forumkoden som gir den beste løsningen for både brukerne og moderatorene, som er mulig med denne forumtypen...

___________________________

Dette er så langt som man har kommet til nå, det er ikke bare å hake av i en boks så er dette løst, her må det kodes forumkode, søkes erfaringer og mulige løsninger andre forum har prøvd og Betatestes før en løsning kommer på hundesonen...

Det er en god grund til at sonen er såpass stabilt og oppegående som det har vært de siste 6årene, å det er Espen, som gjør en stor jobb bak kulissene som vi ikke merker en tøddel til...

Så vær så snill, ting tar tid, ha litt tålmodighet... :)

Dette handler ikke en tøddel om hva Moderatorene er alergiske mot, ikke gidder, orke eller driter i...

Det går ikke en krone i noen retninger det er ikke noe respekt, glans eller kult å være moderator, det er helt frivillig og vi gjør jobben for dere, uten brukerne hadde det ikke vært noe forum.. (Men så håper jeg at det gjelder noe i den andre retningen også...)

mvh

Moderator Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette er jo skrevet med moderatorhatten på?

Når det kommer til diskusjonen, så føler jeg at de moderatorene som skriver her kobler denne tråden opp mot den "andre" tråden og det blir jo feil, for det eneste som man faktisk kan si i dette spørsmålet er jo som IW så vidt kom inn på: Man har ikke verktøy for at brukeren selv skal få endret emne-tittelen.

OT:Forøvrig så er det frivillig å være moderatorer og hvis ingen vil gjøre den jobben så blir forumet lagt ned, det er jo en ganske enkel logikk. Jeg syns det er flott at det er noen som vil gjøre den jobben, men samtidig kan ikke folk bli så hårsåre at de kaster seg inn i "furtehjørnet" så fort det blir stilt spørsmål rundt moderatorers arbeids(-byrde)oppgaver.

Når jeg tar av moderatorhatten så betyr det at det jeg skriver ikke er på vegne av forumet. Det jeg skrev var på vegne av meg selv og kun meg selv :) Og ja jeg er skjitlei av skjitkasting der moderatorer blir hengt ut som "for strenge, for milde, for slemme" og nå denne gang allergisk mot arbeid.

Det er ikke noe som er lengre fra sannheten enn det!

Men nå, etter mitt følelsesutbrudd, skal jeg igjen ta på meg moderatorhatten og bli seriøs!

På med hatten:

TJ sier alt så bra at man ikke trenger ytterligere kommentarer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomst og smask til alle moderatorene! Jeg tror egentlig at de aller fleste vet at dere gjør en flott jobb! Vishenka_11.gifthankyou.gif

Signerer denne! Det er langt ifra alle som er misfornøyde her inne. Dere gjør en fantastisk innsats for alle oss som får høste fruktene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: takk til Tore for ett fint og informativt innlegg knyttet til emnets kjerne:)

To: det gikk jo ann å endre emnetitler før, så noe må på ett tidspunkt ha blitt endret/ fjernet sperret?

Tre: Angående allergien var det knyttet til den nevnte debatten ett annet sted på forumet og kommentaren kom med bakgrunn i at det svært ofte er "vi har så mye å gjøre" som brukes som begrunnelse for at moderatorene ikke vil gjøre det ene eller det andre. Jeg har forståelse for at det er en tidskrevende jobb å være moderator (derfor bla jeg ikke kan være det da jeg ikke er nok på sonen), men har man først påtatt seg å være moderator synes jeg man må være åpen for at arbeidsoppgavene kan endres. Jeg har full forståelse for at dere har ett annet liv en å moderere sonen, men det blir av og til litt for mye "hakke tid" som begrunnelse for ikke å gjøre ting. Moderator er antakelig som alle andre frivillige roller: en utakknemlig rolle der man legger ned masse arbeid som folk egentlig ikke tenker over. Jfr. det Gråtass skrev er det kanskje greit for moderatorene å akspetere dette? Det er kjipt å få klager når man føler seg overarbeidet, men av og til må man bare bite i det sure eple og kanskje ta noe av kritikken som kommer til seg? Fremfor å havne i "furtehjørne" (dette kanskje mer til andre debatter enn akkurat denne).

Jeg vil forøvrig beklage at jeg dro alle moderatorer over en kam, da det er forskjell på hvordan dere takler kritikk, utfordringer og angriper problemer.

Og jeg vil beklage ovenfor alle om det virker som om jeg er misfornøyd med arbeidet deres. Det er jeg ikke, synes dere gjør en flott jobb:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To: det gikk jo ann å endre emnetitler før, så noe må på ett tidspunkt ha blitt endret/ fjernet sperret?

Om jeg ikke husker helt feil, så ble muligheten til å endre emnetitler borte samtidig som man fjernet muligheten til å endre innlegg, og muligheten til å endre innlegg ble borte fordi at folk gjorde om innleggene sine når de følte at diskusjonen gikk dem i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke husker helt feil, så ble muligheten til å endre emnetitler borte samtidig som man fjernet muligheten til å endre innlegg, og muligheten til å endre innlegg ble borte fordi at folk gjorde om innleggene sine når de følte at diskusjonen gikk dem i mot.

Det kan kanskje stemme det, at de to forsvant samtidig. Da hadde de sikker et sammenheng med hverandre som forklarer hvorfor det ble sånn.

svaner å kunne skrive når siste oppdatering på hjemmesiden og sånn skjedde:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dere har rett. Det går an å redigere tittel og innhold i 24 timer, men som Tore veldig godt forklarte; vi har pr. akkurat nå ikke funnet noen måte å dele disse to på. Dessverre :wub: Håer den finnes ett eller annet sted.

Shilamon: Takk for oppklarende innlegg :P Og vi fikser jo emnetitler om det gjelder oppdateringer i Min hund eller hjemmesidetrådene når de er oppdatert, men som sagt føler vi det er en forskjell på å gå inn og redigere folk sine skrivefeil.

Moderator IW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dere har rett. Det går an å redigere tittel og innhold i 24 timer, men som Tore veldig godt forklarte; vi har pr. akkurat nå ikke funnet noen måte å dele disse to på. Dessverre :wub: Håer den finnes ett eller annet sted.

Shilamon: Takk for oppklarende innlegg :P Og vi fikser jo emnetitler om det gjelder oppdateringer i Min hund eller hjemmesidetrådene når de er oppdatert, men som sagt føler vi det er en forskjell på å gå inn og redigere folk sine skrivefeil.

Moderator IW

Jeg ser også frem til at de to blir delt, mindre jobb for dere og mye kjekkere for oss om emnebeskrivelsene i slikt som "min hund" og "min hjemmeside" kan redigeres uavhengig av resten og stadig vekk:)

Og jeg mener fortsatt at ordelingsfeil ol (som folk kanskje har en god del av) burde redigeres i emnetitler og beskrivelser. Men den debatten hører jo hjemme i den andre diskusjonen:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...