Gå til innhold
Hundesonen.no

Vampyr-valpenavn


L8 L

Recommended Posts

Hei folkens!

Jeg behøver litt hjelp/inspirasjon. Vanligvis er jeg ganske kreativ selv, men nå sliter jeg :ahappy: Jeg vil ha et (ev to) navn på jentevampyrer til valper som skal registreres.

Jeg har disse:

Drusilla (98% sikkert at jeg velger dette)

Carmilla

Selene

Lillith

Akasha

Vampira

Men ingen "klinger" liksom så bra synes jeg. Innspill? Gjerne doble navn, men ingen krav.

Håper noen kan hjelpe :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett på denne siden:

http://www.lowchensaustralia.com/names/vampires.htm

Kanskje du kan finne noe der? :ahappy:

Takk snille Linepip'en :D

Jo har vært der og sett, mange kule navn! Men ikke helt hva jeg er ute etter liksom. Men det er mulig at jeg må krype til korset og gi dem litt andre navn... Feks Morticia (fra Addams family) og Vampira (en slags tv vertinne for gamle skrekkfilmer). De to ser faktisk ganske like ut.

Men jeg digger fortsatt Drusilla (jaja Buffy fan since long ago :ahappy: ). Liker også Irina (fra twilight). Blir kanskje ikke så bra å sette dem sammen? Sånn typ Morticia Drusilla & Vampira Irina. Blir kanskje for langt også, side det er i tillegg til kennelnavn.

Hm tenke litt til! Kom gjerne med fler innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*flir* jeg får besøk av Irina i dag faktisk.

det er tanten min.

:ahappy:

Men det er jo et stilig vampyrnavn!

Hun tanten din, kommer kanskje på besøk etter mørkets frembrudd eller? :ahappy:

Spør om hun har fått noen nye (litt tvilsomme) venner i det siste, og om hun har fått litt dårlige matvaner kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig dårlig ide å kalle dyr opp etter vampyrer :) Kalte ene kaninen min Akasha, og hun bet :P

Hehe, neida, jeg synes det er masse fine vampyrnavn der ute :P

;) Jeg har faktisk tenkt på det, så de fleste får navn etter vampyrer som er "gode på bunn". Eller kanskje mer sånne som later som de er tøffe også er de egentlig myke inni. Men noen av dem er rett og slett bare slemme.. Passe på å ikke beholde dem selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tittet på navnene bakerst i Breaking Dawn?

Eller Apotamkin, vampyr på Egyptisk (hvor korrekt vet jeg ikke, men hentet fra Twilight Saga) Eller navnet "The Cold once" er litt kult også :)

Eller kanskje du kan finne noe her. Ett lite utsnitt:

Vampire myths go back thousands of years and occur in almost every culture around the world. Their variety is almost endless; from red eyed monsters with green or pink hair in China to the Greek Lamia which has the upper body of a woman and the lower body of a winged serpent; from vampire foxes in Japan to a head with trailing entrails known as the Penanggalang in Malaysia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo Lucy fra Bram Stoker's og Mina, som aldri ble vampyr, men som er et mye finere navn :) Claudia fra Interview with the vampire, men disse er jo liksom "vanlige" navn da. Selene er fra Underworld. Jentevampyren i "Den vesle vampyren" bøkene heter jo Anna, men det er jo såpass vanlig at det er ikke så veldig vampyrete ;)

I anime-serien Vampire Hunter D har du en vampyrdame som heter Anneka.

Og så er det sikkert mange i Anne Rice's bøker, men de har jeg ikke lest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tittet på navnene bakerst i Breaking Dawn?

Eller Apotamkin, vampyr på Egyptisk (hvor korrekt vet jeg ikke, men hentet fra Twilight Saga) Eller navnet "The Cold once" er litt kult også :)

Eller kanskje du kan finne noe her. Ett lite utsnitt:

Vampire myths go back thousands of years and occur in almost every culture around the world. Their variety is almost endless; from red eyed monsters with green or pink hair in China to the Greek Lamia which has the upper body of a woman and the lower body of a winged serpent; from vampire foxes in Japan to a head with trailing entrails known as the Penanggalang in Malaysia.

Tusen takk for innspill! Jeg har en mistanke om at du er litt navneopphengt som meg.. ;)

Jeg har dessverre lånt bort mitt eksemplar av breaking dawn, det var et av de første stedene jeg ville lete...

Korrekt eller ikke korrekt spiller ikke så stor rolle, de fleste blir fra filmer og bøker uansett :P

Apotamkin var litt fint faktisk! The Cold one klinger litt dårlig synes jeg, må passe litt bedre inn med de andre(men det er litt tøft, holder med om det).

Lamia har jeg skrevet opp, men den malaysiske varianten blir det nok ikke.

Garmen(fikk ikke til multiquoten):

Enig i at Mina er myye finere enn Lucy, men det blir ikke dem.

Claudia minner meg bare om Kirsten Dunst (fra filmen) og hun liker jeg IKKE.. Sorry :P

Anneka var litt tøft! Sikkert noen av mine venninner som hadde blitt litt smigret hehe.

Jeg har trålet litt Ann Rice, men ikke funnet noen jeg skikkelig falt for.

Foreløpig heller det mot Darla og Drusilla, tøffe navn på to vampyrsøstre det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for innspill! Jeg har en mistanke om at du er litt navneopphengt som meg.. :)

Hva!? Hvordan kan du tro noe slikt om meg :) *host*

*Tar på nerdebrillene* (dvs de brillene jeg alltid går med) ;)

Vampire index: alphabetically by coven

*vampire possesses a quantifiable supernatrual talent

- bonded pair (oldest listed first)

( ) deceased before the beginning of this novel

the amazon coven:

Kachiri

Senna

Zafrina*

the denali coven:

Eleazar*- Carmen

Irina- (Laurent)

Kate*

(Sasha)

Tanya

(Vasilii)

The irish coven:

Maggie*

Siobhan* - Liam

The olympic coven:

Carlisle-Esme

Edward* - Bella*

Jasper* - Alice*

Renesmee*

Rosalie- Emmett

The romanian coven:

Stefan

Vladmir

The volturi coven:

Aro* - Supicia

Caius- Athenodora

Marcus* - (Didyme*)

The volturi guard (partial)

Alec*

Chelsea* - Afton *

Corin *

Demetri *

Felix

Heidi*

Renata*

Santiago

The american nomads (partial)

Garrett

(James*) - (Victoria*)

Mary

Peter-Charlotte

Randall

The european nomads (partial)

Alistair*

Charles* - Makenna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JeanetteH: Takk! Visste vel jeg kunne stole på deg :whistle:

Nå gjenstår bare navnediskusjonen med med-oppdretteren, så får vi se hva vi kommer opp med. Nå har jeg så mange navn på listen at det må kunne gå an å finne navn begge liker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva!? Hvordan kan du tro noe slikt om meg :whistle: *host*

*Tar på nerdebrillene* (dvs de brillene jeg alltid går med) :banana:

Vampire index: alphabetically by coven

*vampire possesses a quantifiable supernatrual talent

- bonded pair (oldest listed first)

( ) deceased before the beginning of this novel

*klippe ut vakre navnene*

*sukk*

Jeg begynte på siste boken i jula, og da det gikk opp for meg dagen etter at jeg bare hadde tre kapitler igjen, sluttet jeg å lese. Jeg ville ikke bli ferdiiig!

Men jeg tvang meg selv til å lese ferdig for et par dager siden.

SÅ trist! :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:whistle:

Men det er jo et stilig vampyrnavn!

Hun tanten din, kommer kanskje på besøk etter mørkets frembrudd eller? :banana:

Spør om hun har fått noen nye (litt tvilsomme) venner i det siste, og om hun har fått litt dårlige matvaner kanskje?

Hahaha :banana: Ja hun kom faktisk etter mørkets frembrudd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle kalle min valp napoleon, men bestemte meg for Lego, (det er en bitteliten chihuahua). Napoleon var veldig kortvokst, nemlig... POENGET: trives bedre i lengden med et navn som er lett å rope, og lett for hunden å høre, to sterke syllaber sammen, kjappe konsonanter og ordentlige vokaler...

Pluss litt flaut å rope napoleon synes jeg, generelt.

Vampirella har jo fin R i midten, men litt langt og komplisert

Senna var fint da.. :whistle:

Hvis man skal ha et langt navn, så er det kjekt å ha et kallenavnforkortelse man kan bruke i praksis, så man slipper å rope 4 syllaber i hytt og pine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle kalle min valp napoleon, men bestemte meg for Lego, (det er en bitteliten chihuahua). Napoleon var veldig kortvokst, nemlig... POENGET: trives bedre i lengden med et navn som er lett å rope, og lett for hunden å høre, to sterke syllaber sammen, kjappe konsonanter og ordentlige vokaler...

Pluss litt flaut å rope napoleon synes jeg, generelt.

Vampirella har jo fin R i midten, men litt langt og komplisert

Senna var fint da.. :)

Hvis man skal ha et langt navn, så er det kjekt å ha et kallenavnforkortelse man kan bruke i praksis, så man slipper å rope 4 syllaber i hytt og pine..

Jeg skjønner godt hva du mener, men dette gjelder stamtavlenavn, hva valpene kommer til å kalles til daglig får valpekjøperne faktisk lov til å bestemme selv.

Takk for hjelpen folkens! Skal legge ut navnene her når de er klare for registrering. Foreløpig så er de bare forhåndregistrert (men navn er viktig!) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...