Gå til innhold
Hundesonen.no

Huff så skummelt!


Jeampi

Recommended Posts

I dag når jeg og Pito skulle ut å gå tur så sto naboens springer spaniel i hagen som vanlig (de har stoor ingjerdet hage) jeg lar alltid Pito løpe løs i nabolaget før vi kommer ut på veien og det første Pito gjorde var å springe bort til gjertet til naboen og kjefte litt på nabohunden. Det er en plass der springeren ALLTID kommer seg over og ut til oss (takk GUD for at denne tispa tåler Pito azz! ELlers kunne det ha endt fatalt MANGE ganger!) denne dagen så tok hunden sats og i det den hoppet så satt den bakfoten fast i gjerdet og ble hengende etter én fot i gjerdet. Jeg frøs helt! Visste ikke hva jeg skulle gjøre. Hunden lå der og hylte men jeg turte ikke gå å hjelpe den i frykt for at den skulle høgge til meg pga smerten og at jeg var fremmed. Heldigvis kom eierne fort og fikk hunden opp igjen. Jeg har skikkelig dårlig samvittighet for at jeg ikke prøvde å hjelpe hunden. Men jeg fikk panikk og var livredd..... :lol:

Jeg håper at folka skjønner at det ***** hølet i gjerdet må fikses nå! Dette går IKKE!!! Hver eneste gang jeg og Pito er ute og går så kommer bikkja over gjerdet og jeg må ringe på hos naboen og be dem hente den inn...Ja jeg er DRITT lei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars hund da!!! :-o :D Det må ofte en ulykke til før folk fikser sånne ting så vi får jo bare håpe at de fikser det nå....!

Det er mange mennesker som fryser i sånne situasjoner... Tror egentlig det var greit at du ikke gjorde noe for sånn som du sier, hunden kunne ha bitt/glefset etter deg...

Godt eieren kom så raskt da! :lol: Hvordan gikk det med labben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det hørtes ekkelt ut.

Stakkars den hunden. Hadde heller ikke visst hva jeg skulle gjort.

Skjønner at du har dårlig samvittighet, men det går sikkert bra med den og du gjorde det rett i at du ikke gikk bort. Man vet jo ikke hva hunder kan gjøre når de er i slike situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det gikk bra for de så på den etterpå og den sluttet å hyle. Men jeg håper de tar en tur til dyrlegen for å få skjekket den iallefall...

Stakkar det gikk sikkert bare 15 sek eller oe før eierne kom men det virka som en halvtime! Hunden hang der og beit etter beinet sitt for den fikk så vondt. :lol:

Ja jeg håper virkelig at de fikser det gjerdet nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du bør ha på hunden din bånd og ikke la ham gå bort til det gjerdet jeg' date=' hvis nabohunden blir så gira av det.[/quote']

Vel, det syns ikke jeg... Pito holder seg jo på sin del av "gjerdet", og jeg syns ikke hun burde holde hunden i bånd fordi nabohunden blir giret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nytter ikke selv om jeg har henne i bånd. Har hatt henne i bånd maaange ganger men hunden hopper ut forde :lol:

Neste steg må jo være å BÆRE Pito forbi for å unngå at bikkja hopper ut.

Jeg kan jo ikke la hunden bare springe ut heller,den kan jo bli påkjørt

Jeg har nå lært Pito opp til å holde kontakten mens hunden står og gryyler på andre siden av gjerdet. Jeg og Pito går forbi og Pito ENSER ikke hunden som står og skriker på andre siden av gjerdet. Likevel kommer hunden ut..for det første så ødelegger den det vi holder på med og for det andre så leet ikke Pito et øye til hunden så det var ikke hennes feil at hunden blir tirret opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nytter ikke selv om jeg har henne i bånd. Har hatt henne i bånd maaange ganger men hunden hopper ut forde :D

Neste steg må jo være å BÆRE Pito forbi for å unngå at bikkja hopper ut.

Jeg kan jo ikke la hunden bare springe ut heller,den kan jo bli påkjørt

Jeg har nå lært Pito opp til å holde kontakten mens hunden står og gryyler på andre siden av gjerdet. Jeg og Pito går forbi og Pito ENSER ikke hunden som står og skriker på andre siden av gjerdet. Likevel kommer hunden ut..for det første så ødelegger den det vi holder på med og for det andre så leet ikke Pito et øye til hunden så det var ikke hennes feil at hunden blir tirret opp

Du skrev jo:

"I dag når jeg og Pito skulle ut å gå tur så sto naboens springer spaniel i hagen som vanlig (de har stoor ingjerdet hage) jeg lar alltid Pito løpe løs i nabolaget før vi kommer ut på veien og det første Pito gjorde var å springe bort til gjertet til naboen og kjefte litt på nabohunden.

Nabohunden blir vel neppe mindre gira på å komme ut av at Pito står utenfor og kjefter.

Du bør holde Pito i bånd, og de andre folka bør sørge for at sin hund ikke kommer ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev jo:

"I dag når jeg og Pito skulle ut å gå tur så sto naboens springer spaniel i hagen som vanlig (de har stoor ingjerdet hage) jeg lar alltid Pito løpe løs i nabolaget før vi kommer ut på veien og det første Pito gjorde var å springe bort til gjertet til naboen og kjefte litt på nabohunden.

Nabohunden blir vel neppe mindre gira på å komme ut av at Pito står utenfor og kjefter.

Du bør holde Pito i bånd, og de andre folka bør sørge for at sin hund ikke kommer ut.

Ja jeg lot Pito løpe løs..så såg jeg at nabobikkja kom ut når hun gjorde det så jeg satt henne i bånd og trente kontakt med henne når vi gikk forbi for å unngå at hun gira opp hunden. Og når ikke bikkja blir mindre gira av det heller så lar jeg hunden min løpe løs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
    • F1 og F2 minst vil jo være i ett x register ala lundehund prosjektet. Det var vel først i år de mønstra inn noen hunder som fikk fullverdig vanlig nkk stamtavle og en av dem er vel allerede blitt utst champion. Dog usikker på hvilken generasjon de er.  Vet ikke om offentligheten har innsyn i x registeret? Isåfall burde det jo være mulig å sjekke der om noen har fått noe der. 🤔 Ev er nok den sikreste løsningen å sende en mail til NKK direkte å høre med dem. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...