Gå til innhold
Hundesonen.no

Likeverd mellom dyr og mennesker


staffbul

Recommended Posts

http://www.youtube.com/watch?v=NghzqtqP50Y

Pris vinnende dokumentar og kåret til den mest overbevisende dokumentaren laget noensinne! Den vil enten avkrefte det du allerede er innenforstått med eller avkrefte det.

Handler i hovedsak om dyrevelferd!

Hvis du overhode bryr deg om annet enn deg selv, se filmen og gjør deg opp en mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir like sjokkert hver gang jeg ser hva de driver med i tyrkia...

Man kan lære mye om et samfunn utifra hvordan de behandler dyrene sine :rolleyes2:

Det er ting man kan gjøre som enkeltmenneske, ja..men det føles så håpløst når man ser videoer som dette. Noen ganger vil jeg helst bare forsvinne i et lite hull og leve i "ignorant bliss" for alt det vonde i verden :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett denne før og jeg synes den får frem et viktig poeng! Alle mennesker burde se denne filmen... Det får en til å tenke. Og til å se hvor egoistiske vi mennesker er.. =/

Absolutt... gir meg en vanvittig skyldfølelse for å være menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg makter ikke å se den, ikke i kveld... Det er ingenting som provoserer meg mer enn mennesker som ikke skal "blande seg" når de vet at dyr har det vondt. Jeg får vondt langt inn i hjertet. Jeg tenker at det kommer alltid til å være mennesker som utnytter dyrs lojalitet på det groveste, det som er viktig for å forkjempe det er at vi andre reagerer! Det er så mange som er blinde for annet enn sin egen lille verden, og ikke orker å ta innover seg mye av det vonde som skjer. Det er greit at man ikke skal grave seg ned i all elendigheten i verden, men man bør velge noe man kan bruke litt energi på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare sett tre deler foreløpig. Tårene begynte å renne midtveis i Part 2... Dette var en helt for ****** dokumentar, og ikke for sarte sjeler. Jeg skal se resten, men ikke i kveld. Tviler ikke på at den har et bra poeng. Verden er syk, og ekstremt urettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda ikke klart å mannet meg opp til å se den. Jeg kjenner jeg får vondt i hjertet bare av å tenke på hva den kan inneholde. Jeg blir skikkelig lei meg over hva mennesker gjør med dyr rundt om... Jeg så en film om Omak Suicide Race (et hesteløp i USA) for flere år siden, og enda har jeg bilder av hestene som faller og brekker nakken, og drukner i elven, i hodet. Jeg klarer ikke å forstå og glemme... Det gjør så j**** vondt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett den.. To ganger. Har den på DVD også. Den er grusom, rett og slett! men det er virkelig en dokumentar man bør se! Det var denne dokumentaren som gjorde at jeg tok skrittet og faktisk ble veggis, og slutta å bare vurdere det. Den er utrolig godt laget og Joaquin Phoenix gjør en fantastisk jobb! Man gråter selvfølgelig sine modige tårer og sitter igjen med bilder det er umulig å slette fra minnet, men uansett, man bør se den..

Men som CJ skriver, den er virkelig ikke for sarte sjeler. Den viser mennesker behandle dyr på verst tenkelig måte, og enda litt verre enn det igjen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om de har brukt liknende videomateriale i nevnte dokumentar, men denne siden oppdaget jeg første gang som 7åring - og har egentlig definert mye av meg som person og mitt syn på menneskeheten:

http://vivisection-absurd.org.uk/

Om selve innholdet på siden ikke er korrekt, så taler bildene for seg selv. De er flinke å bruke kildehengivelser, men jeg har ikke sjekket om de stemmer.

(Vivisection = the act of operating on living animals )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...