Gå til innhold
Hundesonen.no

Gåte tråd

Akita

Recommended Posts

• Svar 327
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Nå må det vel være åpent for andre å legge ut en ny gåte? Har tross alt gått tre dager nå, og gåten var vel forøvrig ingen gåte engang.

Ja, vi sier det :)

Ola Nordmann kjørte hjemover i sin raske sportsbil. I setet ved siden av ham, satt Lille Ola, sønnen hans.

Nordmann mister kontrollen over kjøretøyet og i stor fart kolliderer han med fjellveggen. Nordmann blir drept på stedet, men hans sønn, Lille Ola, overlever, men er hardt skadet.

I full fart blir gutten fløyet til sykehuset med luftambulansen, og på sykehuset er operasjons-teamet klart til en vanskelig oppgave. Legen, som er på vakt, kikker på Lille Ola, gir fra seg et gisp, og sier:

“Jeg beklager veldig, men her må noen andre overta. Det er min sønn som skal opereres.”

Hvordan henger dette sammen?

Skrevet

Nå må det vel være åpent for andre å legge ut en ny gåte? Har tross alt gått tre dager nå, og gåten var vel forøvrig ingen gåte engang.

Ja, vi sier det :)

Ola Nordmann kjørte hjemover i sin raske sportsbil. I setet ved siden av ham, satt Lille Ola, sønnen hans.

Nordmann mister kontrollen over kjøretøyet og i stor fart kolliderer han med fjellveggen. Nordmann blir drept på stedet, men hans sønn, Lille Ola, overlever, men er hardt skadet.

I full fart blir gutten fløyet til sykehuset med luftambulansen, og på sykehuset er operasjons-teamet klart til en vanskelig oppgave. Legen, som er på vakt, kikker på Lille Ola, gir fra seg et gisp, og sier:

“Jeg beklager veldig, men her må noen andre overta. Det er min sønn som skal opereres.”

Hvordan henger dette sammen?

Han e homs vel! :D

Skrevet

Legen er moren til Lille Ola?

Må jo være det. Var sikker på at det sto en plass at legen var mann. Men du har nok rett.

Skrevet

Ingvild har rett! :)

Må jo være det. Var sikker på at det sto en plass at legen var mann. Men du har nok rett.

Har nok noe med kjønnsroller å gjøre, gitt. Har testet den på en del mennesker, ganske interessant faktisk.

Skrevet

Gawd, jeg suger på gåter, så Google fikk hjelpe meg litt. :)

"There was once a college that offered a class on probability applied to the real world.

The class was relatively easy, but there was a catch. There were no homework assignments or tests, but there was a final exam that would have only one question on it.

When everyone received the test it was a blank sheet of paper with a solitary question on it: "What is risk?"

Most students were able to pass, but only one student received 100% for the class! Even stranger was that he only wrote down one word!

What did he write?"

Skrevet

Lost jeg... må enten ha litt hjelp eller så må jeg jukse (og det er jo ikke gøy!)...

Er det et sånn "aaaaah, selvfølgelig" svar eller er det et "seriøst" svar?

Skrevet

Lost jeg... må enten ha litt hjelp eller så må jeg jukse (og det er jo ikke gøy!)...

Er det et sånn "aaaaah, selvfølgelig" svar eller er det et "seriøst" svar?

Begge deler? :blink: Men kanskje mer det første - det er i og for seg ikke en tilstand, eller et substantiv, eller en aktivitet, eller noe slikt. Også er det et veldig kort ord, som er mye brukt i det engelske språket!

Skrevet

Gawd, jeg suger på gåter, så Google fikk hjelpe meg litt. :blink:

"There was once a college that offered a class on probability applied to the real world.

The class was relatively easy, but there was a catch. There were no homework assignments or tests, but there was a final exam that would have only one question on it.

When everyone received the test it was a blank sheet of paper with a solitary question on it: "What is risk?"

Most students were able to pass, but only one student received 100% for the class! Even stranger was that he only wrote down one word!

What did he write?"

"This", eller "dette"?

:D

Liksom, er risikofylt å bare skrive et ord og levere inn på eksamen.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...