Gå til innhold
Hundesonen.no

Treninger


Wanderlust

Recommended Posts

Hvordan foregår deres treningsøkt (tenker her hovedsakelig på dere som trener lydighet)?

Setter du opp en plan før økta som dere går etter, eller er du mer spontan og tar det der og da?

Leker du noe før du begynner treningen, for å få bikkja mer ivrig etter leka/belønningen og/eller få den litt "opp"?

Er flere ting jeg skulle spurt om også, men nå sto det stille. Så kan dere ikke bare fortelle litt hvordan deres treningsøkt foregår? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ALLTID en plan på hva jeg skal trene på og hvorfor og så skriver jeg treningsdagbok etter treningen.

Har også begynt å skrive ned på en lapp hva jeg skal trene på og hva jeg vil ha hjelp med. Denne lappen gir jeg til noen i treningsgruppen.

Fordelen med det er at jeg må forberede meg, alle vet hva jeg behøver hjelp med og at jeg må holde meg til det jeg har planlagt.

Hvordan jeg varmer opp kommer an på hvordan hunden er akkurat den dagen.

Iblandt leker vi litt føre og iblandt går vi bare ut og kjører - det kommer også an på hva som er dagens mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan foregår deres treningsøkt (tenker her hovedsakelig på dere som trener lydighet)?

Setter du opp en plan før økta som dere går etter, eller er du mer spontan og tar det der og da?

Leker du noe før du begynner treningen, for å få bikkja mer ivrig etter leka/belønningen og/eller få den litt "opp"?

Er flere ting jeg skulle spurt om også, men nå sto det stille. Så kan dere ikke bare fortelle litt hvordan deres treningsøkt foregår? :whistle:

Tar med hunden, godbiter, targeter og leker. Begynner med kontakt, og så er resten spontant :ahappy: Holder på i en halv time hver gang ca., siden det er så sjelden at jeg ikke klarer å begrense meg :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det kommer veldig an på, noen ganger vet jeg hva jeg skal trene på, og andre ganger tar jeg det etterhvert. Jeg kan f.eks gå tur, så finner jeg et tre eller steiner som jeg kan bruke til balansetrening og sitt og bli. Jeg blander ofte lydighetstreningen inn i turene hvis vi ikke går kurs og det er noe spesielt vi trener på. Trener innkalling hver dag på turer, og også bli på avstand, sitt på avstand, på plass, fri ved for osv. Noen ganger går jeg ut og har en plan for hva vi skal trene på. Triks og sånn trener vi oftest på inne, hvertfall nå når det er vinter. Kan også trene på godtbitsøk både inne og ute, og øve oss på utstilling inne. Vi skal starte å være med på treninger med terrierklubben nå, og da er det lagt opp hva som skal trenes på de enkelte gangene. Da er det f.eks ringtrening, rallylydighet, lydighet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går dit jeg har tenkt å trene og begynner :D

Noen ganger har jeg en plan, mens andre ganger blir det tatt litt på sparket. Jeg leker aldri før vi begynner å trene, det er slikt som kommer frem når hun skal få belønningen sin og ikke før. :D Jeg kan derimot herje litt med henne med meg selv, dytte henne i siden, "erte" henne med stemmen og løpe etter henne/ifra henne. Også begynner vi bare å trene plutselig.. For meg virker det som om dette er en fin ting for oss, hun blir opptatt av meg og rister nesten etter å gjøre mer sammen med meg. :D

Jeg tar de eksplosive og raske atferdene først, (fvf, innkalling med og uten stå osv.) først og tar f.eks bli-øvelser på slutten av økta. Tar også mindre pauser underveis når det passer seg, men ikke med jevne mellomrom.. Det skulle jeg nok blitt flinkere til. Da legger jeg henne ned en plass, eller løser henne ut med "fri" som betyr at "nå gjør du hva du vil" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...