Gå til innhold
Hundesonen.no

Pelspleie produkter

Guest Jonna

Produkt  

44 stemmer

1. 1. Hvilket produkt har du best erfaringer med?

• Pet Silk
      1
    • PP - Plush Puppy
      9
    • CC - Chris Christensen
      8
    • KW - Kathe Winther
      6
    • Andre
      14
    • Groomers edge
      6
    • Dogstuff
      0

Recommended Posts

Skrevet

En flaske for hver gang du har lyst til å prøve noe nytt vel..? :blink: Jeg har bare 4 forskjellige shampoer til en bitteliten hund og pønsker på å teste både PP og Biogroom bare fordi jeg har lyst.. :blink:

*ler* Jeg synes det greieste hadde vært om begge hundene kunne bare bades med grønnsåpe, for da hadde det holdt med en flaske til både gulvvask og hundevask :blink:

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Du kan få teste litt Thick 'n thicker av meg - jeg har ei diger kanne med det - kan sikkert avse noen ml :whistle:.

Nå er den prøvd og "forkastet" veldig blank og fin pels, men det hadde hun nok blitt av de fleste produkter som blir i pelsen 3-5min :ahappy:

Ikke noe mer volum enn det som er normalt etter hvilken som helst normalt produkt.

Skrevet

Nå er den prøvd og "forkastet" veldig blank og fin pels, men det hadde hun nok blitt av de fleste produkter som blir i pelsen 3-5min :ahappy:

Ikke noe mer volum enn det som er normalt etter hvilken som helst normalt produkt.

Det ante meg egentlig ja :whistle:. Jeg tror nok at den eventuelle effekten jeg måtte finne når jeg bruker den der på Babs helst er ønsketenkning også *ler*. Men blanke og fine blir de !

• 1 month later...
Skrevet

Noen som vet om det finnes noen butikker i rogaland som selger produkter fra Chris Christensen ? Er det vanlig at "vanlige dyrebutikker" selger slikt eller må man til hundesalonger osv ?:whistle:

Skrevet

Noen som vet om det finnes noen butikker i rogaland som selger produkter fra Chris Christensen ? Er det vanlig at "vanlige dyrebutikker" selger slikt eller må man til hundesalonger osv ?:whistle:

Det er lettest å finne disse produktene i nettbutikker. Hiawata Dog Supply har Chris Christensen-produkter og jeg har bestilt der flere ganger uten problemer.

Skrevet

Funker den mot snøkladder også?

Denne har ikke jeg sett, men nei, det tror jeg neppe. Da må det nok fett til. Jeg bruker Seabreeze oil til hasepels, faner o.l. og synes den funker bra. Har ikke store problemer med kladder, men gjør det også for at ikke beinpelsen skal bli så slitt *pirkete*

Skrevet
men det er et tankekors at hunder har vanvittig bedre luktesans enn oss og de kjenner nok shampoen mye bedre..

Nå er det ikke sånn at selv om hunder har bedre luktesans så er luktene sterkere. De er bare mye flinkere til å skille lukter fra hverandre og å kjenne duftmolekyler som lukter LITE (i motsetning til oss som ikke er flinke på å skille svake dufter fra hverandre og heller ikke greier å kjenne lukter som lukter lite - for å si det litt banalt). Det blir på samme måte som med lyd. Hunder hører ikke en høy lyd som høyere enn oss (60 desibel ER 60 desibel enten man har menneskeører eller hundeører), men de hører andre frekvenser enn oss og er bedre på å skille ut lyder. Bare sånn for å ha sagt det *ler*.

Ellers synes jeg det er kjempeherlig med deilige dufter på hunder, jeg :whistle:.

• 2 months later...
Skrevet

Spray Balsam: PCL_Vitamin__Silk_SprayBalsam_se.jpg

Jeg brukte denne på My da jeg var hjemme i Lofoten for flere mnd siden, og hun lukter enda godt og rent og pelsen har fått enda mer skryt etter hun ble sprayet ned med den der for flere mnd siden. Det er helt merkelig! Hun er silkemyk i pelsen og selv om hun ikke har blitt vasket med shampoo på sikkert 4-5mnd så føles hun helt ren å ta på. På toppen av det igjen har hun spist "billigmat" i en lengre periode, dvs. en blanding mellom royal canin og hundepølser fra dagligvarebutikken (hun går EGENTLIG på norwegian polar, men vi får ikke tak i det nå så skal kjøpe V&H etterhvert)

Så nå har jeg bestilt meg den shampoen fra PCL for svarte pelser, lavendel shampoen og en balsam samt at jeg fikk to flasker med spraybalsam siden jeg bestilte en flaske og en pk refill-dings som de ikke hadde inne nå. :frantics:

Hvorfor bruker du spraybalsamen annenhver dag før utstilling? Er det for at pelsen skal ligge mer rett? Det kunne jeg kanskje prøvd på My og.. Hun er SÅ fluffy om dagen, pelsen står rett ut på sidene hennes og hun ser nesten smellfeit ut.. Men kjenner man på henne kjenner man bein som stikker ut her og der så da skjønner man tegninga :ahappy:

Guest Dratini
Skrevet

Så nå har jeg bestilt meg den shampoen fra PCL for svarte pelser, lavendel shampoen og en balsam samt at jeg fikk to flasker med spraybalsam siden jeg bestilte en flaske og en pk refill-dings som de ikke hadde inne nå. :lol:

Hvorfor bruker du spraybalsamen annenhver dag før utstilling? Er det for at pelsen skal ligge mer rett? Det kunne jeg kanskje prøvd på My og.. Hun er SÅ fluffy om dagen, pelsen står rett ut på sidene hennes og hun ser nesten smellfeit ut.. Men kjenner man på henne kjenner man bein som stikker ut her og der så da skjønner man tegninga :P

Ja, jeg sprayer flere dager innen utstilling for å få pelsen til å ligge korrekt. Hoffene skal ikke ha fluffy pels, så da bruker man spraybalsamen en gang pr dag i noen dager. Jeg løfter ut pelsen slik at jeg får sprayet godt inn, så masserer jeg pelsen (tar ikke store områder på en gang).

Jeg er utrolig godt fornøyd med de produktene. Under WDS i Sverige for 2 år siden så kjøpte jeg 2,7 liters kanne med spraybalsam og lavendelshampo :P Ser nesten ikke at det er brukt av de engang (jeg klemmer ut ca 10-15 cm med shampo og tynner det ut med ca 9 liter vann, samt bruker svamp).

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...