Gå til innhold
Hundesonen.no

Pelspleie produkter

Guest Jonna

Produkt  

44 stemmer

1. 1. Hvilket produkt har du best erfaringer med?

• Pet Silk
      1
    • PP - Plush Puppy
      9
    • CC - Chris Christensen
      8
    • KW - Kathe Winther
      6
    • Andre
      14
    • Groomers edge
      6
    • Dogstuff
      0

Recommended Posts

Skrevet

En flaske for hver gang du har lyst til å prøve noe nytt vel..? :blink: Jeg har bare 4 forskjellige shampoer til en bitteliten hund og pønsker på å teste både PP og Biogroom bare fordi jeg har lyst.. :blink:

*ler* Jeg synes det greieste hadde vært om begge hundene kunne bare bades med grønnsåpe, for da hadde det holdt med en flaske til både gulvvask og hundevask :blink:

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Du kan få teste litt Thick 'n thicker av meg - jeg har ei diger kanne med det - kan sikkert avse noen ml :whistle:.

Nå er den prøvd og "forkastet" veldig blank og fin pels, men det hadde hun nok blitt av de fleste produkter som blir i pelsen 3-5min :ahappy:

Ikke noe mer volum enn det som er normalt etter hvilken som helst normalt produkt.

Skrevet

Nå er den prøvd og "forkastet" veldig blank og fin pels, men det hadde hun nok blitt av de fleste produkter som blir i pelsen 3-5min :ahappy:

Ikke noe mer volum enn det som er normalt etter hvilken som helst normalt produkt.

Det ante meg egentlig ja :whistle:. Jeg tror nok at den eventuelle effekten jeg måtte finne når jeg bruker den der på Babs helst er ønsketenkning også *ler*. Men blanke og fine blir de !

• 1 month later...
Skrevet

Noen som vet om det finnes noen butikker i rogaland som selger produkter fra Chris Christensen ? Er det vanlig at "vanlige dyrebutikker" selger slikt eller må man til hundesalonger osv ?:whistle:

Skrevet

Noen som vet om det finnes noen butikker i rogaland som selger produkter fra Chris Christensen ? Er det vanlig at "vanlige dyrebutikker" selger slikt eller må man til hundesalonger osv ?:whistle:

Det er lettest å finne disse produktene i nettbutikker. Hiawata Dog Supply har Chris Christensen-produkter og jeg har bestilt der flere ganger uten problemer.

Skrevet

Funker den mot snøkladder også?

Denne har ikke jeg sett, men nei, det tror jeg neppe. Da må det nok fett til. Jeg bruker Seabreeze oil til hasepels, faner o.l. og synes den funker bra. Har ikke store problemer med kladder, men gjør det også for at ikke beinpelsen skal bli så slitt *pirkete*

Skrevet
men det er et tankekors at hunder har vanvittig bedre luktesans enn oss og de kjenner nok shampoen mye bedre..

Nå er det ikke sånn at selv om hunder har bedre luktesans så er luktene sterkere. De er bare mye flinkere til å skille lukter fra hverandre og å kjenne duftmolekyler som lukter LITE (i motsetning til oss som ikke er flinke på å skille svake dufter fra hverandre og heller ikke greier å kjenne lukter som lukter lite - for å si det litt banalt). Det blir på samme måte som med lyd. Hunder hører ikke en høy lyd som høyere enn oss (60 desibel ER 60 desibel enten man har menneskeører eller hundeører), men de hører andre frekvenser enn oss og er bedre på å skille ut lyder. Bare sånn for å ha sagt det *ler*.

Ellers synes jeg det er kjempeherlig med deilige dufter på hunder, jeg :whistle:.

• 2 months later...
Skrevet

Spray Balsam: PCL_Vitamin__Silk_SprayBalsam_se.jpg

Jeg brukte denne på My da jeg var hjemme i Lofoten for flere mnd siden, og hun lukter enda godt og rent og pelsen har fått enda mer skryt etter hun ble sprayet ned med den der for flere mnd siden. Det er helt merkelig! Hun er silkemyk i pelsen og selv om hun ikke har blitt vasket med shampoo på sikkert 4-5mnd så føles hun helt ren å ta på. På toppen av det igjen har hun spist "billigmat" i en lengre periode, dvs. en blanding mellom royal canin og hundepølser fra dagligvarebutikken (hun går EGENTLIG på norwegian polar, men vi får ikke tak i det nå så skal kjøpe V&H etterhvert)

Så nå har jeg bestilt meg den shampoen fra PCL for svarte pelser, lavendel shampoen og en balsam samt at jeg fikk to flasker med spraybalsam siden jeg bestilte en flaske og en pk refill-dings som de ikke hadde inne nå. :frantics:

Hvorfor bruker du spraybalsamen annenhver dag før utstilling? Er det for at pelsen skal ligge mer rett? Det kunne jeg kanskje prøvd på My og.. Hun er SÅ fluffy om dagen, pelsen står rett ut på sidene hennes og hun ser nesten smellfeit ut.. Men kjenner man på henne kjenner man bein som stikker ut her og der så da skjønner man tegninga :ahappy:

Guest Dratini
Skrevet

Så nå har jeg bestilt meg den shampoen fra PCL for svarte pelser, lavendel shampoen og en balsam samt at jeg fikk to flasker med spraybalsam siden jeg bestilte en flaske og en pk refill-dings som de ikke hadde inne nå. :lol:

Hvorfor bruker du spraybalsamen annenhver dag før utstilling? Er det for at pelsen skal ligge mer rett? Det kunne jeg kanskje prøvd på My og.. Hun er SÅ fluffy om dagen, pelsen står rett ut på sidene hennes og hun ser nesten smellfeit ut.. Men kjenner man på henne kjenner man bein som stikker ut her og der så da skjønner man tegninga :P

Ja, jeg sprayer flere dager innen utstilling for å få pelsen til å ligge korrekt. Hoffene skal ikke ha fluffy pels, så da bruker man spraybalsamen en gang pr dag i noen dager. Jeg løfter ut pelsen slik at jeg får sprayet godt inn, så masserer jeg pelsen (tar ikke store områder på en gang).

Jeg er utrolig godt fornøyd med de produktene. Under WDS i Sverige for 2 år siden så kjøpte jeg 2,7 liters kanne med spraybalsam og lavendelshampo :P Ser nesten ikke at det er brukt av de engang (jeg klemmer ut ca 10-15 cm med shampo og tynner det ut med ca 9 liter vann, samt bruker svamp).

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
    • Hvis du ikke har vært borte mer enn en time nå, og så plutselig øker til en hel arbeidsdag så er det klart at det blir problemer. Jeg vil også påstå at de færreste valper takler greit en arbeidsdag alene ved 12 uker, og synes det er ganske dårlig av en oppdretter å påstå det. Det er også litt raseavhengig, men jeg ville aldri regnet med at hunden var klar til hele dager alene hjemme ved 12 uker, uansett rase. Man henter vanligvis valpen ved 8-10 uker. Den første uken bør man være sammen med valpen og legge et trygt grunnlag, og så gradvis legge til rette for at valpen takler at man går unna, enten det bare er i et annet rom, ut og hente posten, osv. Da er det veldig individavhengig hvor fort man kan gå fram, og går man for fort fram må man ofte gå mange steg tilbake igjen. Det ER mye jobb å ha hund, og uansett hvor forberedt man er så tror jeg mange får seg en overraskelse. 
    • Jeg har noen til å passe inni,men ikke noe fast. Jeg jobber skift, og hunden har noen å være med når jeg jobber natt. Han har også noen å være med litt på kvelden når jeg jobber ettermiddag. Det er de dagene jeg jobber dag som er problemet. Det er ikke sånn at jeg ikke har tenkt på at det er ansvar med hund. Men jo, jeg trodde han var klar for å være alene nå.. Oppdretter sa valpene klarte det greit etter ca 12 uker...med trening så klart. Mulig jeg ikke har trent godt nok..har jo aldri dratt lenge fra han. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...