Gå til innhold
Hundesonen.no

Konstant kvalm

PsychoLynx

Recommended Posts

Skrevet

Ok, nå skal du høre her. Ikke utelukk ritalinen helt, min sønn har gått på det og han ble kvalm, svimmel og spiste dårlig. Jeg stemmer i for ett bittelitt sundere kosthold, tre fire måltider pr dag og en sjokkis til kvelds (en belønning må du ha). Ikke kutt ut det du liker godt, men spis sunnere om du skjønner. Ikke spis mye på en gang, men spis heller lite og ofte. Drikk litt vann hver dag.

Sist, men ikke minst; kom deg til legen!

Ja, ritalinen kan vel ha noe å si den. Og gikk jo på høy dose antidep her i sommer, så den gjorde vel sikkert sitt da også... Nå trapper jeg jo ned på antidep mens jeg trapper opp på ritalin, så kombinasjonen er sikkert nok til å lage kaos.

I tilegg til maten osv. Men, jeg skal prøve :)

Og lege... Hum, ja.. Skal vurdere det :P

Kan ikke (dyr)legen skrive ut resept på Galastop? :P:)

*ringe vet'n*

Skrevet

Ja, ritalinen kan vel ha noe å si den. Og gikk jo på høy dose antidep her i sommer, så den gjorde vel sikkert sitt da også... Nå trapper jeg jo ned på antidep mens jeg trapper opp på ritalin, så kombinasjonen er sikkert nok til å lage kaos.

Ja, det høres veldig sannsynlig ut. Har gått/går på slikt jeg også, og det kan jammen gjøre mye rart med kroppen!

Skrevet

Jeg ville gått til legen og sjekket ut om jeg hadde hatt noen form for matallergi eller om kvalmen er en bvirkning av ritalinen! Ellers synes jeg det er mange andre gode råd her:)

Får håpe du finner raskt ut av det og slipper å gå rund og være kvalm, det er ikke noe behagelig..

Skrevet

Nå har jeg tatt Losec (syrenøytraliserende) hver dag siden helgen, og det blir faktisk bedre... Så spørs om det "bare" var noe sånn igjen da. Og at jeg må ta tabletter for det over tid for å få det bra.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
    • Jeg er interessert i rasene Collie eller Eurasier? Hvordan er de to rasene? Pelsstell? Røyter de mye? Er det mye lyd? Trenbarhet og kan de gå løs ute med lite jakt? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...