Gå til innhold
Hundesonen.no

Dere med store aktive hunder på biltur


Jeampi

Recommended Posts

Hva gjør dere med store aktive hunder når dere f.eks skal på utstilling å må kjøre i tolv timer og ikke får mulighet til å trene den godt før turen?

Ser bare for meg en understimulert BC i bagasjerommet etter 11 timer i bil :oops:

Når vi skal reise langt så går jeg en god tur med henne dagen før og så en liten kort tur på morningen. Men hvis man drar klokken 07.00 så sier det seg jo selv at man ikke kan gå en to timers skogtur før man legger avsted.

What do you do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg reist såå langt da' date=' men en hund dør ikke av å være iro en dag. Så lenge du tar deg en orntlig tur først, pauser underveis og tur etterpå bilturen så går det nok fint. :lol: Så en langreise en gang iblandt gjør ingen skade. Så lenge hunden liker å kjøre bil. God tur! :wink:[/quote']

hehe takker men jeg skal ikke på tur :D Ikke har jeg stor hun heller :D Jeg har bare alltid tenkt på det når jeg ser at Pito blir helt fustrert når vi har kjørt bil i 12 timer og hun har sovet hele veien og så er vi fremme og skal sove ENDA 12 timer. Så jeg tenkte på hvordan det måtte være for dere med store og mer aktive hunder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Pito liker veldig godt å kjøre bil. Vi kjørte fra Bergen til Vormsund (brukte 12 timer pga en veeeldig omvei) og det var ikke et knyst fra henne hele turen. Men når vi var fremme og skulle sove enda mer da holdt hun på å gå ut av sitt gode skinn. Så jeg sto og prøve å mentalt trene henne klokken 01.00 om natten :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi ikke kjørt så mye som tolv timer på en dag med Tinka da, men når vi f.eks. kjørte fra Trondheim til Hvaler gikk det helt fint. Tinka er en hund som tar det med ro i bilen og i buret sitt, og hun ligger hele tiden og sover når vi kjører bil, og hun er også vant til å ikke nødvendigvis få så veldig mye aktivisering en dag. Så det går helt fint for oss. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjørt maaange lange turer med buster. Har pleid å kjøre fra inderøy i nord trøndelag til andenes i vesterålen ( ca 14 timer, alt etter vær å føre, + 1 time på ferge) å det har gått veldig bra. Han bruker å være litt hyper når vi kommer fram, men gir han en kort tur for å få han til å slappe av. Han blir litt psykisk sliten av å ligge i bilen så lenge, så det går ikke så lang tid før han roer seg.( Å så sliter han seg ut på å skulle hilse på alle som er der fra før, pluss å IKKE skulle jage katta.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjørt så lange turer enda vi da, men tror at han hadde kommet til å være lite medgjørelig til å sove etter 12 timer med å sove fra før av. drar vi feks. 7 om morgenen og 12 timer +,- i bil, kommer vi jo frem 7 om kvelden, da hadde det vært greit å ut å gått seg en tur og trening i tillegg når vi hadde kommet frem, blir rastløs selv jeg av å sitte i bil så lenge jeg.

Måtte vel ha hatt noen stopper underveis og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buster er vel en stor hund ja...

Han gleder seg altid til bilturer...

Tror han liker bilen fordi da er flokken sammlet veldig tett å han føler seg trygg...

på de turene til Andenes så ligger han å sover hele veien, å trenger pussig nok ikke å tisse så ofte heller...

Bare at han blir superglad når turene er over å vi er på en HELT annen plass..!

Åsså kanskje han blir litt stiv i leddene, men det kureres jo fort med en gåtur...

Så tur, er itte no probblem..

Like god form en liten tur etter vi komer fram... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eeehh hundene våres får ikke ligge 12timer i strekk når vi kjører bil turer, de luftes et par ganger på veien(har hørt noen si at under bil turer så skal hundene luftes hver 2 time, men det blir jo litt ofte spør du meg.

men ja hundene luftes et par ganger før vi kommer frem til stedet.

så vi gjør det sånn at ved hver anledning vi stopper så taes hundene ut av bilen og får strekke seg og påfyll med vann i skålene sine.

og slike turer har vi ca 1 gang i året(ferierer i sverige om sommeren)så det har blitt en vanesak også har vi jo unger med oss så da blir vi nødt til å stoppe langs veien så de får gå på do og ikke minst spise på veien. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men ja hundene luftes et par ganger før vi kommer frem til stedet.

så vi gjør det sånn at ved hver anledning vi stopper så taes hundene ut av bilen og får strekke seg og påfyll med vann i skålene sine.

Ja Pito får også tisseturer og strekke på beina turer. men det blir liksom ikke en god lang tur før for det har vi ikke tid til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...