Gå til innhold
Hundesonen.no

Working Test med retrieverklubben


charlotte

Recommended Posts

Jeg og Lisa har vært på working test i dag, litt teori og litt praktisk etterpå. Uoffisielt. Vi stilte i nybegynnerklasse og fikk 15 poeng ut av 20 mulige, hvor vi ble bedømt etter markering, fart, presisjon, selvet søket og avlevering. Hun ble samtidig presentert for 9 mm hagle skudd, noe som virket helt ubetydelig for jobben hun gjorde. Hun gjorde det knallbra til å ha masse hunder og mennesker rundt seg, lot seg ikke forstyrre av skytter, kaster eller samboer som stod og tok bilde, men søkte i riktig område og var presis som en 7 mnd spirrevipp kan være.

Det var golden, jaktgolden, chesapeak, flat, labrador og jaktlabrador som stilte. Vi manglet bare toller og curly coated. Kjempeflott dag hvor alle lærte ett og annet om både jaktprøve og working test, og vi ble kjent med noen nye.

Lisa var visst kjent blant noen labrador-folk, de hadde hørt det var noen som importerte ei spesiell tispe fra England. Og det var MEG :lol: *stolt i dag*

I morgen legger jeg ut haugevis av bilder på hjemmesiden, av jaktretrievere i arbeid og noen som bare var søte og ikke fullt så flinke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

=D> =D>

Så flinke dere er!

Jeg blir så imponert over hvor flink hun er allerede! :lol:

Når jeg hadde Toller fikk jeg stadig høre at den vanlige retriever prøven ikke passet for Tollere..Oppdretteren b.l.a var lite intressert i å menge seg mer enn nødvendig med retrieverklubben fordi han mente Tolleren skillte seg for mye fra de andre retrieverene i jaktsammenheng (han bruker mammaen til Pan som ren jakthund,ikke noe "hundesporter" eller utstilling,han har bare viltsporchampionat på henne)

Er dette fortsatt tilfelle? :?

Tolleren har jo eksplodert i antall de siste årene så det har vel kanshje blitt mer tilrettelagt på samme måte som i Sverige med egne Tolling-tester etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske sikker på at det er egne tolling tester i Norge ja. Uansett er det ikke noe i veien for å være med på vanlige retriever treninger eller working tester, toller'n skal apportere til slutt og da forventes de samme finessene som hos vanlig retrievere. Men akkurat tollinga må de trene på egen hånd med toller-folka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...