Gå til innhold
Hundesonen.no

Din tid på sonen


Wanderlust

Recommended Posts

Jeg trodde Raksha var en sånn ungjente som hadde mye vilje og lite kunnskap, jeg :icon_redface: Men så møttes vi og da viste det seg at dette var en svært reflektert og kunnskapsrik hundejente som med fordel kan hive seg frampå i diskusjoner :getlost: Måtte jo ringe og høre litt om beibisen, da. Sonen er jo sånn passe informativ :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være når dere (regi av SoppeLoppa) satte i gang innsamlingsaksjon for mageoperasjonen til Töddel.

Jeg ble helt rørt over hvor uselviske og fine folk er som ønsket å hjelpe en hund som flesteparten av dere aldri fikk møtt engang. Kjenner at jeg får litt klump i halsen bare av å tenke på det enda... Det var bare så fint.

Det beviste en gang for alle for meg at uansett hvor dårlig rykte hundemiljøet har, så sitter det en haug folk her inne med oppriktig empati, engasjement og gavmildhet. Det er dere som er hundemiljøet, ikke de bitre kjipingene som tar for mye plass og synes altfor godt.

Hundesonen og dens brukere er bare kickass. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er "sjalu" på dere som har vært her i "alle år" :icon_redface: På en god måte. Jeg har ikke vært medlem her så lenge, men jeg snoket vel i godt ett år før jeg ble medlem, noe jeg aldri har angret på.

Jeg har to års jubileum nå i februar :innocent:

Jeg husker godt første gang jeg turde stikke nesen innom "akkurat nå" da gikk det en diskusjon om jenter som lot være å gå med truse på byen osv, om de ba å bli voldtatt ellernoe i den dur. Jeg svarte noe skikkelig teit på dette hvorav Emma svarte ganske så krasst til meg.. hahah, jeg var ikke innom akkurat nå på ukesvis etter dette *ler*

Ellers så har jeg lært utrolig mye av sonen. Jeg har fått flere gode venner via Sonen, jeg lærer stadig noe nytt.

Det er lite som kan måle seg med den utrolige gleden hundesonen folk kan påføre hverandre ved å fortelle om valpeplaner, valper, resultater i de forskjellige grenene osv. :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt ny(ble vel medlem i høst en gang), men har vært inne å sniktittet en stund :innocent: Sonen er kjempekoselig og full av masse kunnskapsrike folk, som vi mindre kunnskapsrike kan snylte på. Det jeg har vært mest fornøyd med er all den hjelpen jeg har fått når jeg har vurdert raser, har fått gode og seriøse svar fra alle kanter og det har hjulpet meg masse!

Og det er jo ekstra gøy å dra på utstillinger/konkurranser når man faktisk kjenner igjen en del sonenhunder :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått flere hyggelige msn venninner og noe av det jeg tenker tilbake på med glede, var den adventen da Aya og jeg fulgte med på en dansk kalender og fabulerte om å flytte til den gården og alt vi skulle drive med der. Det var så koselig, men foregikk da på msn og ikke sonen, selvom vi absolutt har blitt kjent gjennom sonen.

Ja, det var kjempekoselig! Hvis drømmer kunne blitt virkelighet ... *sukk* :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I desember i år er det 4 år siden jeg "joina" sonen. Har variert mye hvor aktiv jeg har vært, alt fra ikke aktiv i det hele tatt til forholdsvis aktiv.

Det som har festet seg best er alle burdiskusjonene som har vært oppgjennom. Og klikk vs Nordenstam. Heftige og til tider ganske usaklige diskusjoner, men de hadde nå høy underholdningsfaktor, da. :icon_redface:

Husker også ganske mange historier oppgjennom om forskjellige hunder. F.eks. Buffy til PshycoLynx, Töddel til Mari, Loke og Lyra til Loke... Mange som har festa seg i minnet. Av brukere står nok Akela og Lotta sterkest.

Jeg har fått noen få nye venner via sonen, og noen andre soniser har jeg møtt tilfeldig. Har lært masse her på sonen, og som andre har nevnt før meg er det noen gamle innlegg jeg ikke nødvendigvis står for lenger. :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er litt rart hvor lenge en del av oss har vært her. Jeg husker også det første forumet som var helt hvitt og ganske lite! Samt den konkurransen om å lage den tråden med flest svar :)

Sånn jeg ser det er forumet en stor kilde til kunnskap, blant annet har jeg fått et helt annet syn på hundetrening, bur og fòring på grunn av at jeg er medlem her. Har jo vært moderator av og på en del år også, så føler meg veldig "hjemme" her.

Jeg har blitt kjent med mange folk, og forumet gjør også at man kan dumpe borti folk tilfeldig. Senest idag satt jeg på toget, og inn kom Amanda med Bajas og chihuahua (som jeg ikke husker hva heter i farta). Så da måtte jeg jo spørre da; "er det Bajas?" :P

Det samme med utstillinger og stevner, da jeg dro på dem. Det siste året har det hele dabbet veldig av for min del.

Det er mange navn jeg kan nevne som gjør forumet verdt å bruke, så jeg nevner heller ingen. Kommer til å glemme noen uansett :) De fleste av dere er en del av de "gamle" eller hva jeg skal kalle det, pluss en del av gjengen som spratt over fra Canis.

Debatteknikken i starten var forresten horribel. Nesten så man kan glede seg litt over at en del har forsvunnet i diverse bytter mellom forskjellige forum :P

Jeg har også hatt opplevelsen av at en del mennesker jeg før tenkte at var litt sånn "gudelige" bare viste seg å være vanlige mennesker, samt noen mennesker er ikke slik som de fremstiller seg på nett i det hele tatt. Ja, naturlig, men veldig lett å gjennomskue når man faktisk møtes i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 mai har jeg faktisk vært medlem på sonen i 5 år!

Men jeg har jo hatt noen års pause :P

Husker veldig godt Aud Stokman, Vicky, LiLi osv. Og "valpetreff" på NKK Trondheim 2005, med Eso, LiLi, Lunah og min Billy.

Og Ingvilds Tinka, som liksom var den voksne og fornuftige! Hehe..

Så husker jeg Vikingskipet samme år, da jeg hilse på IW&Mona, Labbis&Cita og endel andre.

Og da Aya fikk Puma, og Felix, og Knott! :)

Herlig å være tilbake på sonen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 mai har jeg faktisk vært medlem på sonen i 5 år!

Men jeg har jo hatt noen års pause :P

Husker veldig godt Aud Stokman, Vicky, LiLi osv. Og "valpetreff" på NKK Trondheim 2005, med Eso, LiLi, Lunah og min Billy.

Og Ingvilds Tinka, som liksom var den voksne og fornuftige! Hehe..

Så husker jeg Vikingskipet samme år, da jeg hilse på IW&Mona, Labbis&Cita og endel andre.

Og da Aya fikk Puma, og Felix, og Knott! :)

Herlig å være tilbake på sonen! :)

Aaw, så koselig at du husker alle beistene mine- OG ikke minst at du er tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært av og på lenge her inne, er vel 5 år snart !?

Husker jeg irriterte meg grønn over Lotta og hennes frekke kommentarer og meninger, etterhvert fikk jeg mer og mer sansen for den dama og gråt mange tårer når hun mistet mannen sin og ga fra seg hundene.

Jeg husker IW som tok bilder av en haug med sonen folk og hundenes deres, meg inkludert og jeg er fryktelig glad i de bildene.

Og hvem kan glemme den blå Staffen, Dior som skulle avles på for å få blå staffer i Norge :)

Jeg husker det var en stund skikkelig poppis å få besøk av dyretolk, meg inkludert gikk rett i fella og slukte hvert eneste ord og gråt enda en skvett fordi hunden min var så glad i meg, haha..

Kan jo aldri glemme alle trådene om bur og Labb, heller ikke pølsene fra Vom & Hundemat.

Husker godt når Lyra til Loke reiste til Belgia, husker godt Töddel og så trist jeg var når Mari mistet han.

Husker godt Blaze sitt kull og Yodel sine flotte valpebilder.

Husker godt når Leonbergeren Bessie sovnet inn også, da satt jeg på jobb og hylte og gråt :icon_cry:

Når jeg tenker på sonen tenker jeg med engang på Ricco som har verdenes vakreste Schæfer tispe og jeg tenker på Victoria som mistet sin nydelige Bosse.

Jeg har ledd mye, lært enda mere og gråtet og jublet.

Takk til alle som gjør sonen til verdens beste hundeforum :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være når dere (regi av SoppeLoppa) satte i gang innsamlingsaksjon for mageoperasjonen til Töddel.

Jeg skulle ikke si noe, men jeg syns det blir litt feil å ta creds for det der altså, for jeg er gaaaanske sikker på at jeg TENKTE at det skulle vært noe innsamling, men så var det noen andre som FAKTISK sa det. IW, kanskje? Jeg husker virkelig ikke. Det spiller egentlig ingen rolle, men det er jo synd om det sitter noen der ute og er lei seg for at jeg får creds for noen andres gjerninger! Som sagt, så er de minnene litt blurry, og jeg fant ikke de eldste trådene du har laga, så jeg fikk ikke sjekka heller. (For jeg regner ikke med det er så mange andre SoppeLopper her, og at det er meg du mener? :icon_redface: )

Ellers kan jeg jo svare på startinnlegget!

Jeg ble medlem i slutten av desember 05, så dette blir det femte året mitt her. Jeg har lært MYE, jeg kom inn her da mammafamilien eide en schäfertispe som ikke var god i hodet, men som var veldig god i hjertet. Jeg kunne ingenting om hund, og jeg tør påstå at jeg blir bittelitt kvalm om jeg kommer over noen av innlegga jeg skrev da jeg var ung og dum. :) Jeg husker jeg ble veldig såra for mange av tilbakemeldingene jeg fikk her inne når jeg lagde tråder, også husker jeg at Ida alltid var på "min" side, selvom ho sikkert ikke egentlig mente det, jeg var jo en dum unge. :icon_cry: Jeg tror jeg fortsatt er prega det med de "slemme" tilbakemeldingene, jeg gidder fortsatt ikke å lage veldig seriøse tråder om ting, jeg tuller veldig mye. Jeg gidder heller ikke å svare på spørsmål jeg tror noen andre kan svare på bedre enn meg, og jeg er VELDIG flink til å få meg selv til å fremstå dummere enn det jeg egentlig er. Men det var ikke det jeg skulle snakke om! Jeg har blitt kjent med MANGE her, til og med blitt kjent med noen igjen, og det er mange diskusjoner og brukernavn jeg husker. Jeg er VELDIG glad for at jeg ga opp Canis og kom hit, og jeg håper forumet består i mange, mange år! Det jeg tror jeg liker aller best med sonen er at alle selvsagt har en felles interesse, nemlig hund, og da spiller det ingen rolle hvor gammel man er! Jeg har jo fått venner her som er mye yngre og mye eldre enn meg, og det syns jeg er så flott! Det er stappa med personer med masse kunnskaper her, og selvom jeg sjelden er seriøs, så lærer jeg fortsatt VELDIG mye! Og det vil jeg takke dere alle for! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor lenge jeg har surra rundt her inne jeg.

Husker jeg googlet HD hos hund når jeg hadde Bessie og havnet inn på sonen.

Leste masse diskusjoner først og husker det var så vidt jeg turde å skrive inn ett innlegg :)

Var ikke her når Aud Stokman var her men har lest alle diskusjonene. De har virkelig stor underholdningsverdi. Det samme gjelder for Lotta og Akela sine innlegg.

Savner dem på forumet.

Mari har kommet med masse historier både til å le seg skakk og til å grine av.

Følger ivrig med på alle valpekull som blir til på sonen selv om jeg kanskje ikke er den ivrigste til å kommentere.

Jeg er kjempeglad for masse støtte når jeg måtte ta Bonnie og Bessie. Tunge tider som er lettere å håndtere med god støtte :icon_cry:

Har blitt kjent med flere her inne som jeg uheldigvis treffer altfor sjelden.

Blir litt trangt program her hjemme noen ganger.

Caroline har uheldigvis flyttet, men Tøfflus, Monica, Ida, Marie og Margrete er jo ikke så langt unna.

Leser lenger opp i tråden her at Jane gråt sammen meg når Bessie sovnet inn og da ble jeg rørt langt inn i hjerteroten.

Nei. Sånne tråder blir man sentimental av. Jeg har blitt for gammel tror jeg :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har bare vært her i underkant av to år, jeg er aktiv i den forstand at jeg er inne og leser ofte, men jeg har lite å si. Sannsynligvis fordi jeg ikke har mest erfaring, og også fordi jeg ikke føler helt tilhørlighet her enda. Men det er flere tråder som har engasjert meg på flere måter. Og jeg har lært masse. Også håper og tror jeg at man får til et treff igjen til sommer'n som jeg kan være med på :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Personlig mener jeg det generelt ikke er innafor å velge valp etter farge, men har man preferanser grunnet noe praktisk (alternativt helserelatert) så tenker jeg det er en bedre grunn enn bare en kosmetisk preferanse. Men ser du på foreldrene/linjene så er det kanskje begrenset hvilke farger som kan komme også. 
    • Jeg har SUV med fem seter. La ned baksetene og har stort bur bak forsetene (svært godt stroppet fast) med utgang på sidene. Liker god å ha bur der med tanke på luftsirkulasjon, i tillegg har jeg da hele bagasjerommet fritt til ting og tang 😊  Kommer til å kjøpe stor varebil når hund nr 2 og 3 kommer i hus om noen år, men elsker å kjøre robust bil med god komfort som i tillegg ikke tar all verdens med plass, og ved å legge ned setene fremfor å kjøpe en SUV med to seter ble valgmulighetene mye større.
    • Nå har jeg hatt min Caddy i noen uker og jeg kan absolutt si at den ikke sluker drivstoff. Har kjørt endel småturer og ett par lengre, virker veldig bra enn så lenge😊
    • Uenig med mye av det Quest skriver over her. Valper SKAL sove mye og om de ikke får nokk søvn går det fort over i destruktiv atferd. Å bruke et inngjerdet område er helt topp for de hundene som trives med det og nødvendig for mange. Å behandle en hund som en baby kan være mye mer negativt enn man tror, og dette kommer fra ei som elsker hundene sine helt ekstremt!  Nå har det jo gått litt tid siden du skreiv innlegget og håper dere har god fremgang, men her er litt tips hvis du fortsatt trenger noen😊 Jeg fikk meg en valp på 8 uker i mai og startet med hjemme aleine treningen to dager etter hun kom hjem, når hun da var komfortabel i leiligheten, med meg og min andre hund. Når jeg måtte tilbake på jobb 4 uker seinere kunne hun være hjemme aleine en hel arbeidsdag uten noe uro eller uhell. Selvfølgelig er alle hunder ulike, men med rett trening og struktur får man det fint til mens de er små. Først må du finne et område valpen kan føle seg trygg i. Min har et stort gitterbur som er stripset fast i en barnegrind, slik at hun selv kan velge hvor hun vil sove og har litt ekstra plass. Her er hun for å både unngå uønsket atferd i leiligheten og for å skjerme den voksne, og vi blir nokk å bruke den en god stund fremover. Inni her har hun en seng, skål med vann og et par trygge tyggeleker. Så må du gjøre området trygt og koselig, jeg gjorde dette ved å gi alt av måltider og tygg inne i området, i tillegg til å flytte valpen inn i grinda når hun var trøtt. Når hun våknet tok jeg henne ut før hun rakk å syte om at hun ville ut på do. Du må starte i det små, ha valpen inne i området i korte perioder når den er trøtt og sakte øk tiden og hvor du er/ikke er. Jeg har et kamera som jeg følger med på henne igjennom. Parallelt bør du ikke la valpen følge etter deg overalt og min sover også i bur om natten. De første gangene jeg forlot huset (med den andre hunden) peip og hoppet hun i ca 10 minutter før hun la seg til å sove i 1 time, litt uro er helt normalt i starten. Her må du bare lese din hund og følge med om den faktisk blir stresset og helt fra seg, eller bare syter fordi den vil være med deg. De skal sove mye i løpet av en dag, så utnytt den tiden på å trene på 😊 
    • Jeg var i akkurat samme sitasjon som dere med ganske så lik bakgrunn og ønsker for et par år siden, bare at jeg var aleine om det. Så fikk høre akkurat det samme😂 Fikk meg valp siste året på masteren og det var det beste valget! Vi fikk begge gode rutiner, valpen måtte trene på å sove i grinda si mens jeg skreiv, så tok vi felles lufte- og treningspauser ved behov. Jeg fikk nylig valp nr. 2 og må si at det var mer avslappende å få valp som student enn når man er i fult arbeid og ikke kan ha valpen med på jobb. Det går helt fint det også med målretta trening, men det er hakket mer stressende og krever mer planlegging. Ikke la det at dere er studenter stoppe dere, høres ut som dere vet hva dere går til og har tenkt godt gjennom dette. Så jeg ville gått for det om den perfekte valpen dukket opp.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...