Gå til innhold
Hundesonen.no

Frøya - Chinese Crested Powder Puff!


Hundepsyk

Recommended Posts

Dette er Frøya, min Chinese Crested Powder Puff! Hun er feilpelsa, med for lite underull, så hun er ikke noe utstillingshund, men det hadde jeg ikke lyst på heller :wub: Hun er lille feilpelsen min, og "bestemor si lille Tufsa!"

Bildespam!

DSC00312.jpg

6 uker hos oppdretter

Fryagremlin.jpg

7 eller 8 uker, husker ikke :o

Fryaflatrerut.jpg

9 uker

IMG_0419.jpg

10 uker og endelig hjemme hos meg!

IMG_0442.jpg

11 uker

IMG_0433.jpg

11 uker nærbilde

IMG_0475.jpg

12 uker og passe selvsikker!

IMG_0483.jpg

12 uker og i Biabed'en sin med alle sakene sine!

Flere bilder og oppdateringer kommer etterhvert som hun vokser :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett en sånn før. Den var voksen, og ligna faktisk en hel del på en litt høybeint papillon. Det er vel strengt tatt det som er skillet også - den korrekte powderpuffen har lang pels over det hele, disse har kort pels i ansikt og på forsiden av beina, akkurat som en papillon?

Edit: Glemte jo helt å si at det var en veldig fin hund! Spesielt det bildet der hun ser litt søvnig ut var jo helt ubetalelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilpelset eller ikke.Hun er nydelig,og ser ut som ei frekk og artig lita frøken :D

Og underullen kan vel komme mer med alderen?

Mnja, mnjo, underullen kan vel komme etterhvert, teoretisk sett :D Meeeen jeg har mine tvil, hun er nesten naken på beina (som gjør det ekstra artig å være ute i 15 minus!), eneste stedet hvor jeg ser det kommer mer underull er halsen og nakken/hodet. Kanskje hun kommer til å ligne på en løve :wub:

Det blir spennende å se! Uansett er hun verdens fineste i mine øyne! :D

Har sett en sånn før. Den var voksen, og ligna faktisk en hel del på en litt høybeint papillon. Det er vel strengt tatt det som er skillet også - den korrekte powderpuffen har lang pels over det hele, disse har kort pels i ansikt og på forsiden av beina, akkurat som en papillon?

Edit: Glemte jo helt å si at det var en veldig fin hund! Spesielt det bildet der hun ser litt søvnig ut var jo helt ubetalelig!

Takk takk, nå er det en stund siden jeg så en papillon, men det er forskjell på de to rasene ja, selv om min hund er feilpelsa :o Papillon er mye mindre enn Chinese Crested, pluss at de har kortere snute, mener jeg..

Jeg barberer forøvrig snuten til Frøya, ellers blir hun seende ut som en terrier :D

Skal prøve å få tatt flere bilder senere i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en søt liten dame! :D

Har du kanskje bilde av en feilpelset voksen? nysgjerrig jeg skjønner du :D

Nei, jeg har ikke et som er mitt, kan du si :wub:

Kan jo si at hun har nesten ikke pels på magen/brystet og på labbene/beina. Pelsen der er hvit, men når hun ligger på rygg er hun mer eller mindre rosa fordi pelsen er så tynn. På ryggen/sidene har hun passe mengde pels (det skal være mye), mens nakken/under ørene begynner hun å få normal mengde pels, tror jeg.

Det kommer bilder etterhvert som hun vokser til, så da får du se hvordan hun ikke skal se ut iflg standarden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnja, mnjo, underullen kan vel komme etterhvert, teoretisk sett :D Meeeen jeg har mine tvil, hun er nesten naken på beina (som gjør det ekstra artig å være ute i 15 minus!), eneste stedet hvor jeg ser det kommer mer underull er halsen og nakken/hodet. Kanskje hun kommer til å ligne på en løve :icon_redface:

Det blir spennende å se! Uansett er hun verdens fineste i mine øyne! :devilbanana:

Takk takk, nå er det en stund siden jeg så en papillon, men det er forskjell på de to rasene ja, selv om min hund er feilpelsa :lol:Papillon er mye mindre enn Chinese Crested, pluss at de har kortere snute, mener jeg..

Jeg barberer forøvrig snuten til Frøya, ellers blir hun seende ut som en terrier :lol:

Skal prøve å få tatt flere bilder senere i dag :lol:

Mye og mye mindre du :lol:

I rasestandaren for chinese crested står det tisper fra 23 - 30 og for papillon står det ca 28 som de fleste er.

Papilloner er generelt kraftigere synes jeg + kortere snute som du sier :lol: Kjempesøt hund du har, blir morro å se hvordan hun ser ut når hun blir voksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye og mye mindre du :lol:

I rasestandaren for chinese crested står det tisper fra 23 - 30 og for papillon står det ca 28 som de fleste er.

Papilloner er generelt kraftigere synes jeg + kortere snute som du sier :devilbanana: Kjempesøt hund du har, blir morro å se hvordan hun ser ut når hun blir voksen!

De papillonene jeg har truffet er ihvertfall bittesmå :lol: Omtrent på den størrelsen Frøya er nå, og hun blir større! Kanskje jeg bare har vært uheldig og truffet småttiser :D

Ja, hun begynner å få lyse hår på ryggen midt i det sorte, så hun blir nok grå :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 uker har hun blitt! Vi skulle prøve og ha henne til å sove på samme rom som mine foreldre i helga, men hun pep/hylte og sov om hverandre i en og en halv time før vi gav opp og jeg tok henne inn til meg :lol: Lover jo bra for påska, da skal hun være hos mine foreldre, mens jeg drar bort i 5 dager! :)

IMG_0500.jpg

Syns hun begynner å se litt voksen ut..

IMG_0495.jpg

IMG_0503.jpg

IMG_0507.jpg

IMG_0509.jpg

IMG_0510.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...