idaasp Skrevet 28. Januar 2010 Rapporter Skrevet 28. Januar 2010 Tenker på å skaffe meg en Bull terrier hannvalp, men trenger hjelp til navn! Noen forslag? La ved et bilde av med og Ares med det samme http://img695.imageshack.us/img695/1598/1013979.jpg
Pan Skrevet 30. Januar 2010 Rapporter Skrevet 30. Januar 2010 Prøv å finne et tema, da er det enklere å finne navn Selv bruker jeg gudenavn som tema, det er mange bra å velge i..
Mari Skrevet 30. Januar 2010 Rapporter Skrevet 30. Januar 2010 Vi hadde en Bull Terrier i nabolaget tidligere som het Hassan. Det synes jeg var et kongenavn på en englehvit snåling. Ville kanskje gått for noe i den banen? Mustafa eller Lille Amir muligens.
TonjeM Skrevet 30. Januar 2010 Rapporter Skrevet 30. Januar 2010 Da jeg var barn leste jeg dyrefortellinger skrevet av Rudyard Kipling (han som skrev jungelboken). Han skrev mange, litt underlige dyrefortellinger (noveller, ikke hele bøker som jungelboken), litt hjerteskjærende og. Det var "mongoosen Rikkitikkitaki" feks (han spiste slanger), men han skrev også om bullterrieren Garm. Nå må jeg innrømme at jeg husker ikke historien, men kanskje du kunne funnet den, lest den og sjekket om kanskje det var et navn som kunne kle søtnosen? (Ja, jeg synes bullterriere er nydelige..) edit: forresten ved nærmere ettertanke tror jeg den het Gorm, ikke Garm. Tar litt tid å få åpnet minneboksen i skolten her..
laikamor Skrevet 30. Januar 2010 Rapporter Skrevet 30. Januar 2010 Jeg synes Cornelia er litt morsomt, om det hadde vært tispe. Men siden det er hannhund, så Cornelius? Corney/Corny til vanlig
idaasp Skrevet 5. Februar 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 5. Februar 2010 Ah, så mange brae forslag! Pan: Å finne et tema hadde kanskje vært smart ja! Skal absulutt prøve det før jeg bestemmer meg helt! Uff, synes det er så vanskelig med navn, spesielt til en sånn unik skapning som bull terrieren, haha
ida Skrevet 5. Februar 2010 Rapporter Skrevet 5. Februar 2010 Skal ikke bull terriere ha menneskenavn? Som en litt uskreven regel?
Nowisclee Skrevet 6. Februar 2010 Rapporter Skrevet 6. Februar 2010 Morten! Eller Eirosh. (med litt irsk uttale, typ, hvis du skjønner hva jeg mener, sånn irskr/skotsk "r" liksom. )
Jazz Skrevet 8. Februar 2010 Rapporter Skrevet 8. Februar 2010 Jeg liker også Otto, det er både menneskenavn og hundenavn. Eller så er et jo mulig med tema "musikk" (min hund heter Jazz) som Rock, Blues, Funk ol. Hva med tema "tilstander" som Rå, Vilter, Munter, Glad (noe bullterriern i alle fall er), Tøff. Hva med navn på krigere? Saladin betyr svart kriger tror jeg. Det finnes sikkert noe for hvit også.
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar