Gå til innhold
Hundesonen.no

Norsk Hovawart Klubb LP Stevne Tønsberg


Guest Jonna

Recommended Posts

Skrevet

Klarte ikke finne noe på klubben sin side. Vurderer dette som deby stevne i Elite.

Er det inne? Om det er inne: Hvordan er forholdene? Trangt, støyende?

Skrevet

Klarte ikke finne noe på klubben sin side. Vurderer dette som deby stevne i Elite.

Er det inne? Om det er inne: Hvordan er forholdene? Trangt, støyende?

Det er et lite stevne, men ganske mange i elite, da det er et uttaksstevne til VM. Underlaget er dritt - asfalt (ikke skarp asfalt, men den er jo hard da). Det er innendørs og det er en del gjenlyd/klang i den lille hallen.

Skrevet

Det er et lite stevne, men ganske mange i elite, da det er et uttaksstevne til VM. Underlaget er dritt - asfalt (ikke skarp asfalt, men den er jo hard da). Det er innendørs og det er en del gjenlyd/klang i den lille hallen.

Ikke det helt ideele deby stevne akkurat :frantics:

Dommerene har en tendens til å legge opp banen litt tøffere når det er slike stevne opplever jeg.

Men pleier det være publikum på alle kanter?

Skrevet

Ikke det helt ideele deby stevne akkurat :frantics:

Dommerene har en tendens til å legge opp banen litt tøffere når det er slike stevne opplever jeg.

Men pleier det være publikum på alle kanter?

Nei, hvis det er slik det var for 2 år siden, så er det publikum på 1 eller 2 sider. :/

  • 2 weeks later...
Skrevet

Leste i Hundesport at de legger teppe i ringene i år :wub:

Jeg skal debutere LP1 der, og kommer helt sikkert til å dø av nerver når det nærmer seg.. Men vi hopper i det, så får det gå som det går. Noen som vet om det pleier å være mange deltakere i klasse 1, og om det pleier å være mengder av publikum? (Vil kanskje tro at det ikke er så mange der på lørdagen, siden eliten er på søndag?)

Flere som skal gå på lørdagen?

Skrevet

Leste i Hundesport at de legger teppe i ringene i år :wub:

Jeg skal debutere LP1 der, og kommer helt sikkert til å dø av nerver når det nærmer seg.. Men vi hopper i det, så får det gå som det går. Noen som vet om det pleier å være mange deltakere i klasse 1, og om det pleier å være mengder av publikum? (Vil kanskje tro at det ikke er så mange der på lørdagen, siden eliten er på søndag?)

Flere som skal gå på lørdagen?

Hehe - vi er påmeldt LP2 der og :D

Skrevet

Jeg vurderer å melde på LP2, men det er meget mulig at løpetid setter en stopper for vår del. Jeg forventer løpetid i løpet av februar, så jeg krysser fingrene for at den snart kommer, så hun er ferdig til dette stevnet :wub:

Skrevet

Leste i Hundesport at de legger teppe i ringene i år :wub:

Jeg skal debutere LP1 der, og kommer helt sikkert til å dø av nerver når det nærmer seg.. Men vi hopper i det, så får det gå som det går. Noen som vet om det pleier å være mange deltakere i klasse 1, og om det pleier å være mengder av publikum? (Vil kanskje tro at det ikke er så mange der på lørdagen, siden eliten er på søndag?)

Flere som skal gå på lørdagen?

Så bra at de legger tepper!! :D

Det har alltid vært et veldig lite stevne med lite publikum, men det virker som om det er mange som driver med lydighet i år og at dette stevnet bygger seg opp til å bli noe større (med tanke på VM-uttak f.eks), så vil tro det blir lagt opp på en annen måte i år, enn det har vært tidligere. Det blir sikkert litt mer folk og stemning, så tror det skal bli fint å gå der :D

Skrevet

Så bra at de legger tepper! :D

Det har alltid vært et veldig lite stevne med lite publikum, men det virker som om det er mange som driver med lydighet i år og at dette stevnet bygger seg opp til å bli noe større (med tanke på VM-uttak f.eks), så vil tro det blir lagt opp på en annen måte i år, enn det har vært tidligere. Det blir sikkert litt mer folk og stemning, så tror det skal bli fint å gå der :wub:

Og jeg som helst så for meg at det skulle være et lite stevne med et par tre stykker ved ringen :D

Gøy at det er en del som skal gå, det må vi jo prøve å få med oss :D

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...