Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpetreff i sarpsborg


Stanova

Recommended Posts

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

hehe ja herregud, han er da vaksinert! Han er veldig snill mot valper, vil da si alle uansett om det er voksene eller valper. Ja han kan kanskje tro at han er litt sjef, men han er ikke agressiv for det. Og han liker blonde damer:p haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ment generelt altså, ikke deg direkte :blink: Jeg er bare påpasselig med at valpen kun får hilse på hunder som er snille med valper, og ikke bråkjekke og mobbete, for jeg vil ikke at valpen skal ha negative erfaringer med andre hunder. Så litt føre var bare :D Dårlige opplevelser sitter jo HELE livet, hehe :thumbs:

Dessuten er jo min ikke større enn en liten kanin når jeg får den, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ment generelt altså, ikke deg direkte :blink: Jeg er bare påpasselig med at valpen kun får hilse på hunder som er snille med valper, og ikke bråkjekke og mobbete, for jeg vil ikke at valpen skal ha negative erfaringer med andre hunder. Så litt føre var bare :D Dårlige opplevelser sitter jo HELE livet, hehe :thumbs:

Dessuten er jo min ikke større enn en liten kanin når jeg får den, hehe.

Skjønner det:) (men han/hun kommer nok til å få en "dårlig" erfaring i løpet av livet;)hehe) Når får du valpen da?

Går det ann å ha de løse der? Er det mange folk der å sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, en dårlig erfaring kan han nok få, men jeg skal gjøre mitt for å sørge for at det ikke skjer, og ikke når han er bare 9 uker gammel, hehe.

Ja, er folk der som går tur der med hunder og sånn. Men det er ganske stort, så det skal være mulig å stå et sted det ikke er så mange. :thumbs:

Jeg får han den 6 februar, håper det ikke er for tidlig for han, skal vel gå bra det? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan vel ikke ha de løse der...? Pleier å være endel folk som går forbi og greier...? var hvertfall det sist vi var på treff der...:thumbs:

Aimee blir vaksinert neste uke, har godt språk og er veldig forsiktig med fremmede hunder...:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert da!

Har ikke vært noe problem tidligere iallefall :blink: Hvis man følger med på om det kommer noen og holder seg litt unna stien går det vel greit? Tenkte hvis vi var litt mer utpå gresset :D Eller oppi ved lekeplassen der :P Det er jo unna turstien. Vi prøver oss fram :thumbs: Er iallefall mange som slipper hundene sine der, og jeg har vært med på hundetreff der før :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. Hunden min løper til andre hunder for å hilse se :P Så liker meg best der det ikke er så mange folk :P men hvis det er litt unna og folk ikke blir sure hvis det kommer en søt liten Tass bort så er det greit :thumbs::blink:

Men siden det var viktig for deg at de hunden som skulle treffe valpen din var vaksinert, da er vel ikke din det heller enda da? :D

men da er han ikke for ung til å treffe andre hunder vettu :P Det går bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. Hunden min løper til andre hunder for å hilse se :D Så liker meg best der det ikke er så mange folk :P men hvis det er litt unna og folk ikke blir sure hvis det kommer en søt liten Tass bort så er det greit :thumbs::blink:

Men siden det var viktig for deg at de hunden som skulle treffe valpen din var vaksinert, da er vel ikke din det heller enda da? :D

men da er han ikke for ung til å treffe andre hunder vettu :D Det går bra :P

hehe min og hilser gjerne og innkalling er ikke 100% for å si det sånn :P så da får de tåle en stor frøken også :P enten det eller langline, men det blir så mye styr med det. Noen hundre meter bort fra andre bør hjelpe :P

Var MYE hund og folk der sist, men da var lille Kita bare 10 uker og ikke halvparten så kjapp til beins som ho er nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen min kan ikke løpe løs og leke med grandisene likevel, så for min del blir det bånd akkurat den dagen med mindre de aller største er i bånd en liten stund i løpet av treffet :thumbs: Men det blir god sosialisering uansett, så det beskymrer meg ikke :blink:

For de som lurer: min valp vil være mindre enn en kanin når den er 9 uker og et lite feilsteg fra en vilter grandis i full galopp, kan være fatalt. Håper alle forstår det og ikke tenker standard: hun er overbeskyttende, hehe. For det er jeg ikke. Men jeg vet om ei som hadde retrivervalp på 8 uker som lekte med en grandis (full fart) og ved et uhell tråkket grandisen dessverre på nakken til retriveren og den knakk nakken :P Sånn er det dessverre. Vi med miniatyrvalper må ta noen forholdsregler fram til de er LITT større og kan kontrollere motorikken litt bedre :D

Men å frarøve valpen min muligheten til å hilse og kose seg med hunder av alle raser og størrelser vil jeg ikke, så treff blir det uansett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen min kan ikke løpe løs og leke med grandisene likevel, så for min del blir det bånd akkurat den dagen med mindre de aller største er i bånd :P Men det blir god sosialisering uansett, så det beskymrer meg ikke :D

For de som lurer: min valp vil være mindre enn en kanin når den er 9 uker og et lite feilsteg fra en vilter grandis i full galopp, kan være fatalt. Håper alle forstår det og ikke tenker standard: hun er overbeskyttende, hehe. For det er jeg ikke. Men jeg vet om ei som hadde retrivervalp på 8 uker som lekte med en grandis (full fart) og ved et uhell tråkket grandisen dessverre på nakken til retriveren og den knakk nakken :thumbs: Sånn er det dessverre. Vi med miniatyrvalper må ta noen forholdsregler fram til de er LITT større og kan kontrollere motorikken litt bedre :D

Men å frarøve valpen min muligheten til å hilse og kose seg med hunder av alle raser og størrelser vil jeg ikke, så treff blir det uansett :blink:

skal jeg være heeeelt ærlig, tenkte jeg litt det :D ikke vondt ment :D men i dag leika Kita med en lasa apso valp, bisjon valp og tassen (også litten). Ho er liksom ikke så interessert i de små. Mer morro å leike med de store :P men du bestemmer, mulig du ombestemmer deg når du møter dem :P:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de med store hunder tenker ofte det, for de slipper å tenke på sånt :thumbs: Men det må man. Det er forskjell på å hilse løs i bånd (som er helt ok) men full fart og full rulle i galopp på et treff, men mange store hunder (kommer flere med store hunder) kan bli litt voldsomt for en SÅ liten valp, så man må følge med :blink: En voksen grandis er ikke så farlig, men en valpete grandis er mye mer vilter og uhell kan skje. Men ja, jeg ser jo an situasjonen. Men overbeskyttende er jeg ikke, jeg er ikke veskehund med rosa dusker-type Hehe. Man må bruke sunn fornuft bare :D En grandis er ikke en hvilken som helst stor hund, men en gigant-rase og det skal man ha respekt for :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen min kan ikke løpe løs og leke med grandisene likevel, så for min del blir det bånd akkurat den dagen med mindre de aller største er i bånd en liten stund i løpet av treffet :thumbs: Men det blir god sosialisering uansett, så det beskymrer meg ikke :D

For de som lurer: min valp vil være mindre enn en kanin når den er 9 uker og et lite feilsteg fra en vilter grandis i full galopp, kan være fatalt. Håper alle forstår det og ikke tenker standard: hun er overbeskyttende, hehe. For det er jeg ikke. Men jeg vet om ei som hadde retrivervalp på 8 uker som lekte med en grandis (full fart) og ved et uhell tråkket grandisen dessverre på nakken til retriveren og den knakk nakken :blink: Sånn er det dessverre. Vi med miniatyrvalper må ta noen forholdsregler fram til de er LITT større og kan kontrollere motorikken litt bedre :D

Men å frarøve valpen min muligheten til å hilse og kose seg med hunder av alle raser og størrelser vil jeg ikke, så treff blir det uansett :P

(ang vaksineringa, jeg vet jo det :D men var bare så morsomt siden det var så viktig med vaksinasjon, men så er ikke din helt fullt vaksinert enda :P hehe Ikke noe værre enn det :D)

Men da er det kanskje best å være et sted som er inngjerdet evt et sted som ikke er så mange folk? så vi har litt bedre kontroll over dem?

Min når den var så liten (han er jo enda veldig liten) så lekte ham med rottiser og andre store hunder og det var ikke noe problem. Tror ikke det skal være det for din heller altså. Og Yakita er veldig snill med alle valper slik jeg har sett henne iallefall. De som var på treff i går var ganske små (altså valpene) og det var ikke noe problem.. (Hun lekte jo mest med min hund og en golden retriver)Tror det bare er bra for han å møte alle type hunder og derfor gjøre seg opp en mening om hvordan de er og hvordan de leker. Men som du skrev, du bestemmer selv :P hehe

Men jeg vil jo helst ikke ha min i bånd når han skal leke med andre for da blir det mye rart :P hehe

men iallefall, vi er KLARE for treff :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du gjorde med din valp da den var liten er jo helt opp til deg :thumbs: Og bra det gikk så fint :blink: Men det er forskjell på rottiser og GD :D

Og at min ikke er fullvaksinert er jo helt normalt, voksne vaksinerte blir jo ikke smittet av valper, så jeg skjønte ikke helt poenget ditt bare, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare skyte noe inn. Tunevannet er ikke det beste stedet og ha treff. Jeg går tur der et par ganger i uka, og det er mye folk og hunder. Så hvis du ikke vil at løse hunder du ikke kjenner kommer bort til valpen din ville jeg kanskje vurdert et annet sted.

Jeg og en annen hadde hundene våre løse så de fikk leke her om dagen, og brått kom det 2 hunder til. Så på et så populært og spesielt i en helg bør man forvente dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg så kjent i Særp da men.. Hvis det hadde vært et sted som det ikke er så mange folk eller et inngjerdet sted eller noe så hadde jo det vært perfekt :)Slipper man å tenke på om det kommer folk og andre hunder :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...