Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater fra Letohallen 16-17 januar

xxx12345

Recommended Posts

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Svarte i den andre tråden jeg..

Kan fremdeles ikke forstå hvorfor vi må starte en ny tråd bare for å fortelle om resultatene.

Det hadde da vært mye bedre om de kommer som en naturlig fortsettelse (og avslutning) i den samme tråden vi har diskutert utstillingen(e) i månedsvis?

Susanne

Skrevet

Men... Hva er resultatbørsen for da? Ble ikke den opprettet for å kunne skille ut resultat fra spørsmål, og for at det skulle være lettere å få fram resultat fra samme arrangement - for eksempel hvor det er både LP, AG og eksteriør, i hvilken tråd skulle det resultatet da ha vært presentert?

Skrevet

Og siden det hersker full forvirring her nå, så starter jeg ballet i denne tråden med å fortelle at Willersen tok sitt 10. cert og ble 2. BHK etter pappa Boss. Oppdrettergruppen vi var med i ble BIS :wub:.

Skrevet

Og siden det hersker full forvirring her nå, så starter jeg ballet i denne tråden med å fortelle at Willersen tok sitt 10. cert og ble 2. BHK etter pappa Boss. Oppdrettergruppen vi var med i ble BIS :lol:.

Vi også var med i den oppdrettergruppen! Eller ikke jentene, eller jeg på fire ben. Men jeg fikk stille Boss. DIGER hund ass :wub:

Ellers er det ingen resultater å melde her i fra, vi var bare hejagjeng, fotograf, handyman (eller holde labbe ting), kline med Stitch-Sheltien og kjekk å ha rundt omkring fant jeg ut :lol:

Skrevet

Synes det er veldig fint med to tråder jeg, "hvem skal" trådene blir jo så lange, dette blir mye mer oversiktlig så slipper man å skumme seg igjennom så masse småsnakk. Slik som dette fks.

Skrevet

Og siden det hersker full forvirring her nå, så starter jeg ballet i denne tråden med å fortelle at Willersen tok sitt 10. cert og ble 2. BHK etter pappa Boss. Oppdrettergruppen vi var med i ble BIS :wub:.

Bra du svarer her syntes jeg :lol:

Gratulerer så mye :lol:

*tusle inn i annen tråd*

Skrevet

39 bernere i dag, og ti av dem var i X'ens klasse... I så måte er jeg fornøyd med å bli nummer tre, men jeg aner ikke hva dommer trakk for, hva som tok bort CK'en. Altså, jeg kan fint peke på feil hos X'en, men det står ikke noe negativt i kritikken hennes, så jeg vet ikke hva akkurat denne dommeren trakk for. Det er selvfølgelig forskjell på at ting er "good" og at de er "excellent", men når det også hos de som fikk CK står "good" om alt, er det ikke så godt å vite. Jaja, han var i hvert fall en streng dommer som ikke ga ved døra, og virket opptatt av både type og detaljer. Så jeg er vel fornøyd, selv om... :wub:

Men akkurat nå lurer jeg på hvordan det gikk med berner i gruppa, BIS oppdretter og BIS veteran. Noen som vet?

Skrevet
Men akkurat nå lurer jeg på hvordan det gikk med berner i gruppa, BIS oppdretter og BIS veteran. Noen som vet?

Jeg fikk ikke med meg gruppa eller BIS-veteran, men i BIS oppdretter ble gruppa nr 3 :wub:.

Skrevet

Oppdretter så kom de vel på 3 BIS. En Bull terrier ble BIS (tippet det faktisk jeg :wub: ) Berneren vant vel gruppen, men ble uplassert i BIS. (mulig jeg ikke fikk med meg alt her da jeg hadde nok med å følge med noen andre "kjente" :lol: )

Skrevet

Gratulerer! :lol:

Skrevet

SnurremegrundtogropeHIPPHURRA...

"Barnet" mitt, Whisky, tok først BIR, deretter suste han inn på BIG-1 (hyl & skrik) og tute meg tok han ikke steget nesten helt til topps og endte som BIS-2 :wub:

Idag er det deilig å være oppdretter dere :lol:

Mamma Frk.Brun og tante Indiana hadde feiret på egenhånd hjemme ved å tenne fullt taklys og pynte teppet med mange biter av en kulepenn til vi kom hjem :lol:

Skrevet

SnurremegrundtogropeHIPPHURRA...

"Barnet" mitt, Whisky, tok først BIR, deretter suste han inn på BIG-1 (hyl & skrik) og tute meg tok han ikke steget nesten helt til topps og endte som BIS-2 :lol:

Idag er det deilig å være oppdretter dere :lol:

Mamma Frk.Brun og tante Indiana hadde feiret på egenhånd hjemme ved å tenne fullt taklys og pynte teppet med mange biter av en kulepenn til vi kom hjem :lol:

Gratulerer så mye - enn å komme hjem til konfetti og, da! :wub:

Skrevet

Kjempegrattis med gode resultater til soniser!

Susanne

Edit - glemte å takke Jeanette for fabelaktig dyktig beardis-holding i dag! Tusen takk!

Skrevet

Det var Bali og min sin første juniorstilling, og vi fikk idag 1 kval, 2 konk. Jeg er faktisk ganske fornøyd da jeg regnet med å ryke ut på blått :wub: Vi ble slått av kullsøsteren til Bali som fikk CK idag! I tillegg gikk moren hennes helt til topp med CERT og BIR. Så det var gøy at "familien" gjorde det så bra :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
    • Takk for svar. han har to trygge eldre hunder som han har lekt med noen ganger. vi har prøvd oss med andre valper, men han er ikke intendert i å leke med de, legger seg kun ned og ruller seg sammen som en ball. Virker utrygg, redd, så det har vi sluttet med.han er at typen som blir mer giret av å hyle, så det fungerer ikke.  han har ikke begynt å miste tenner enda, men har begynt å få noen. Får både tyggebein, fryser klut fra fryseren og fryste gullerøtter/ men når de intense periodene kommer så fungerer ingen ting. Time out er det eneste som fungerer, men det er jo et mareritt å få han i valpebingen fordi han bokstaveligtalt  sitter fast i deg.    vi krysser jo fingrene for at dette er en fase, for ellers er han lydig. Kan både sitt, ligg og bli. Men ikke når dette kikker inn
    • Sosialiserer dere noe med andre hunder? Bitehemming er noe de lærer veldig mye bedre i lek med andre hunder enn fra mennesker. Prøv å finne noen trygge hunder i nærområder eller bland kjente og gå en kort tur i bånd uten hilsing, før de får leke litt. Prøv å klynke til når han biter, og snu dere bort. For noen funker det, andre blir med gira av det. Vri opp filler og tauknuter i vann og frys dem. Isen demper smerte og klør i tennene. Nå er det vel litt tidligste laget med tannfelling, men kan være starten på en periode med MYE biting. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...