Gå til innhold
Hundesonen.no

Første tyske utstilling, antall påmeldte i raser!


Isabel

Recommended Posts

Skrevet

Er sånn linketing for oss som har meldt på..

Flat: 41

Aldri hørt forkortelsen ETT før, hvilken rase? :)

(Kan tenke meg Engelsk Toy Terrier, men er usikker her nå..)

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Er sånn linketing for oss som har meldt på..

Flat: 41

Aldri hørt forkortelsen ETT før, hvilken rase? :frantics:

(Kan tenke meg Engelsk Toy Terrier, men er usikker her nå..)

Jepp, stemmer, Engelsk Toy Terrier.

Skrevet

OOOoooog når du første er i gang, av ren nysjerrighet (og planlegging av rundt tur før WDS2011 i Frankrike) :frantics:

Australsk Kelpie?

Skrevet

Så kjekt at du reier til Tyskland, da! Masse lykke til på utstillingen! Hvor mange dobere er det påmeldt her? Og hvor kan en finne terminlister slik som på NKK ? :frantics:

Skrevet

Jeg er rett og slett nysgjerrig på hvor mange det er meldt på totalt, jeg. :frantics: Det sier jo også litt om antall påmeldinger i hver rase når man vet hvor stor utstillingen faktisk er.

Og hvor lenge er det til påmeldingsfristen går ut, det vil si til påmeldingstallene slutter å endre seg?

Skrevet

Hvordan da? Hva er forskjellene?

*Nysgjerrig*

Mopsen i Tyskland ser egentlig ut som en Boston Terrier med fawn farge, sort maske og krøllhale.. samt vippører.

:P men de har make mops som vi har også :) Det er bare enkelte som avler frem den varianten.

Skrevet

Ja, den 27 Februar skal jeg på min aller første utstilling med et stykk Junior Portishann, og et stykk Papillonhann.

Jeg var spent på å se hvilke raser som har mest påmeldte (siden man kan følge statestikken til denne utstillingen på internett) og dette er en nasjonal utstilling. Tenkte jeg skulle skrive inn de rasene fra gruppene som har flest påmeldt for morro skyld, skiller seg noen steder rimelig fra hva jeg er vandt med i Norge gitt! (i rasene, antall påmeldte osv) Og om noen har interesse av å vite sin rase, bare si ifra, så sjekker jeg, dere vil bli overrrasket!

I dag er siste påmeldingsfrist, så mulig det øker enda litt mer, men slik er standen nå:

Gruppe 1: Australian Shepherd (30 påmeldte)

Gruppe 2: Berner Sennenhund (49 påmeldte)

Gruppe 3: Yorkshire Terrier (32 påmeldte)

Gruppe 4: Standarddachs, ruhåret (14 påmeldte)

Gruppe 5: Wolfspitz (23 påmeldte)

Gruppe 6: Beagle (51 påmeldte!)

Gruppe 7: Irsk Setter, rød (19 påmeldte)

Gruppe 8: Golden Retriever (65 påmeldte)

Gruppe 9: Fransk Bulldog (30 påmeldte)

Gruppe 10: Saluki (27 påmeldte)

Må si at Yorkshire Terrier og ikkeminst Beagle overrasket meg veldig til å ha høyest påmeldingsantall i gruppen..

Og noen raser som det alltid er noen av i Norge, har 0 påmeldinger! :)

Som f.eks St. Bernardshund langhåret, Alle Vorstehhundene, Weimaraner korthåret, King Charles Spaniel, Löwchen, Pekingneser, og Italiensk Mynde..

Blir iallefall spennende å se flere raser som er forbudt i Norge, her nede!:P

Oppdatering pä disse rasene:

Aussie: 35 pämeldte

Berner: 65 pämeldte

Yorkie: 37 pämeldte

Dachs: 15 pämeldte

Wolfspitz: 24 pämeldte

Beagle: 54 pämeldte

Irsk Setter: 35 pämeldte

Golden: 80 pämeldte

Fransk Bulldog: 39

Saluki: 38 pämeldte (Whippet har nä flest, med 41 pämeldte)

Skrevet

Mopsen i Tyskland ser egentlig ut som en Boston Terrier med fawn farge, sort maske og krøllhale.. samt vippører.

:P men de har make mops som vi har også :lol: Det er bare enkelte som avler frem den varianten.

Høres ut som en sunnere rase i hvert fall. Men hadde vært spennende å se bilder om du har? :)

Skrevet

Høres ut som en sunnere rase i hvert fall. Men hadde vært spennende å se bilder om du har? :)

Bare bruk google du,

Sunnere og sunnere fru blom, De har mindre hode og mer utstående øyne. Er mer utsatt for press på hjernen og "cavaliersykdommen"

Men dette er OT og vi får ta det på PM om det skulle være noe mer. :P

Skrevet

Bare bruk google du,

Sunnere og sunnere fru blom, De har mindre hode og mer utstående øyne. Er mer utsatt for press på hjernen og "cavaliersykdommen"

Men dette er OT og vi får ta det på PM om det skulle være noe mer. :)

Jeg sa at det HØRES UT som en sunnere variant, ikke at det ER en sunnere variant, for det vet jeg faktisk ikke nok om :P Har jo faktisk ikke sett hvordan de ser ut heller. Prøvde faktisk å google, men fikk ikke opp noen treff. Mulig jeg brukte feil søkeord.

*Stoppe ot* :lol:

Skrevet

Henger meg på her jeg... :icon_confused:

Noen på medlte i Gruppe 6.

Basset Bleu De Gascogne og

Grand Bleu De Gascogne?

Nei, ingen påmeldinger i noen av disse rasene..

Skrevet

1000-takk for at du så etter.... :D

Det ante meg :D

Er to lite utbredte raser.

Dog er det noen få oppdrettere og individer i Tyskland :icon_confused:

  • 1 month later...
Skrevet

Slik!

Da var hundene stelt og fønet, og vi er klare for å legge ut på tur klokken 04:30 i natt! :ahappy:

Skrevet

lykke til! Men vill bare kommentere en ting 31 påmeldte innen york er ikke mye når man kommer til land som tyskland. Feks på en vanlig liten utstilling i russland kan det være opptil 50 stykk. Man trenger ikke å dra lenger en til sverige for oppnå det tallet du viste til. Det er kun i norge det er så få. men vi tar oss opp i dogs4all var det vel 17 stykker. Og noen helger siden i leto var det 13 pluss valper på 8. :ahappy:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...