Gå til innhold
Hundesonen.no

Første tyske utstilling, antall påmeldte i raser!

Isabel

Recommended Posts

Skrevet

Er sånn linketing for oss som har meldt på..

Flat: 41

Aldri hørt forkortelsen ETT før, hvilken rase? :)

(Kan tenke meg Engelsk Toy Terrier, men er usikker her nå..)

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Er sånn linketing for oss som har meldt på..

Flat: 41

Aldri hørt forkortelsen ETT før, hvilken rase? :frantics:

(Kan tenke meg Engelsk Toy Terrier, men er usikker her nå..)

Jepp, stemmer, Engelsk Toy Terrier.

Skrevet

OOOoooog når du første er i gang, av ren nysjerrighet (og planlegging av rundt tur før WDS2011 i Frankrike) :frantics:

Australsk Kelpie?

Skrevet

Så kjekt at du reier til Tyskland, da! Masse lykke til på utstillingen! Hvor mange dobere er det påmeldt her? Og hvor kan en finne terminlister slik som på NKK ? :frantics:

Skrevet

Jeg er rett og slett nysgjerrig på hvor mange det er meldt på totalt, jeg. :frantics: Det sier jo også litt om antall påmeldinger i hver rase når man vet hvor stor utstillingen faktisk er.

Og hvor lenge er det til påmeldingsfristen går ut, det vil si til påmeldingstallene slutter å endre seg?

Skrevet

Hvordan da? Hva er forskjellene?

*Nysgjerrig*

Mopsen i Tyskland ser egentlig ut som en Boston Terrier med fawn farge, sort maske og krøllhale.. samt vippører.

:P men de har make mops som vi har også :) Det er bare enkelte som avler frem den varianten.

Skrevet

Ja, den 27 Februar skal jeg på min aller første utstilling med et stykk Junior Portishann, og et stykk Papillonhann.

Jeg var spent på å se hvilke raser som har mest påmeldte (siden man kan følge statestikken til denne utstillingen på internett) og dette er en nasjonal utstilling. Tenkte jeg skulle skrive inn de rasene fra gruppene som har flest påmeldt for morro skyld, skiller seg noen steder rimelig fra hva jeg er vandt med i Norge gitt! (i rasene, antall påmeldte osv) Og om noen har interesse av å vite sin rase, bare si ifra, så sjekker jeg, dere vil bli overrrasket!

I dag er siste påmeldingsfrist, så mulig det øker enda litt mer, men slik er standen nå:

Gruppe 1: Australian Shepherd (30 påmeldte)

Gruppe 2: Berner Sennenhund (49 påmeldte)

Gruppe 3: Yorkshire Terrier (32 påmeldte)

Gruppe 4: Standarddachs, ruhåret (14 påmeldte)

Gruppe 5: Wolfspitz (23 påmeldte)

Gruppe 6: Beagle (51 påmeldte!)

Gruppe 7: Irsk Setter, rød (19 påmeldte)

Gruppe 8: Golden Retriever (65 påmeldte)

Gruppe 9: Fransk Bulldog (30 påmeldte)

Gruppe 10: Saluki (27 påmeldte)

Må si at Yorkshire Terrier og ikkeminst Beagle overrasket meg veldig til å ha høyest påmeldingsantall i gruppen..

Og noen raser som det alltid er noen av i Norge, har 0 påmeldinger! :)

Som f.eks St. Bernardshund langhåret, Alle Vorstehhundene, Weimaraner korthåret, King Charles Spaniel, Löwchen, Pekingneser, og Italiensk Mynde..

Blir iallefall spennende å se flere raser som er forbudt i Norge, her nede!:P

Oppdatering pä disse rasene:

Aussie: 35 pämeldte

Berner: 65 pämeldte

Yorkie: 37 pämeldte

Dachs: 15 pämeldte

Wolfspitz: 24 pämeldte

Beagle: 54 pämeldte

Irsk Setter: 35 pämeldte

Golden: 80 pämeldte

Fransk Bulldog: 39

Saluki: 38 pämeldte (Whippet har nä flest, med 41 pämeldte)

Skrevet

Mopsen i Tyskland ser egentlig ut som en Boston Terrier med fawn farge, sort maske og krøllhale.. samt vippører.

:P men de har make mops som vi har også :lol: Det er bare enkelte som avler frem den varianten.

Høres ut som en sunnere rase i hvert fall. Men hadde vært spennende å se bilder om du har? :)

Skrevet

Høres ut som en sunnere rase i hvert fall. Men hadde vært spennende å se bilder om du har? :)

Bare bruk google du,

Sunnere og sunnere fru blom, De har mindre hode og mer utstående øyne. Er mer utsatt for press på hjernen og "cavaliersykdommen"

Men dette er OT og vi får ta det på PM om det skulle være noe mer. :P

Skrevet

Bare bruk google du,

Sunnere og sunnere fru blom, De har mindre hode og mer utstående øyne. Er mer utsatt for press på hjernen og "cavaliersykdommen"

Men dette er OT og vi får ta det på PM om det skulle være noe mer. :)

Jeg sa at det HØRES UT som en sunnere variant, ikke at det ER en sunnere variant, for det vet jeg faktisk ikke nok om :P Har jo faktisk ikke sett hvordan de ser ut heller. Prøvde faktisk å google, men fikk ikke opp noen treff. Mulig jeg brukte feil søkeord.

*Stoppe ot* :lol:

Skrevet

Henger meg på her jeg... :icon_confused:

Noen på medlte i Gruppe 6.

Basset Bleu De Gascogne og

Grand Bleu De Gascogne?

Nei, ingen påmeldinger i noen av disse rasene..

Skrevet

1000-takk for at du så etter.... :D

Det ante meg :D

Er to lite utbredte raser.

Dog er det noen få oppdrettere og individer i Tyskland :icon_confused:

• 1 month later...
Skrevet

Slik!

Da var hundene stelt og fønet, og vi er klare for å legge ut på tur klokken 04:30 i natt! :ahappy:

Skrevet

lykke til! Men vill bare kommentere en ting 31 påmeldte innen york er ikke mye når man kommer til land som tyskland. Feks på en vanlig liten utstilling i russland kan det være opptil 50 stykk. Man trenger ikke å dra lenger en til sverige for oppnå det tallet du viste til. Det er kun i norge det er så få. men vi tar oss opp i dogs4all var det vel 17 stykker. Og noen helger siden i leto var det 13 pluss valper på 8. :ahappy:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...