Gå til innhold
Hundesonen.no

Første tyske utstilling, antall påmeldte i raser!


Isabel

Recommended Posts

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Er sånn linketing for oss som har meldt på..

Flat: 41

Aldri hørt forkortelsen ETT før, hvilken rase? :frantics:

(Kan tenke meg Engelsk Toy Terrier, men er usikker her nå..)

Jepp, stemmer, Engelsk Toy Terrier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rett og slett nysgjerrig på hvor mange det er meldt på totalt, jeg. :frantics: Det sier jo også litt om antall påmeldinger i hver rase når man vet hvor stor utstillingen faktisk er.

Og hvor lenge er det til påmeldingsfristen går ut, det vil si til påmeldingstallene slutter å endre seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan da? Hva er forskjellene?

*Nysgjerrig*

Mopsen i Tyskland ser egentlig ut som en Boston Terrier med fawn farge, sort maske og krøllhale.. samt vippører.

:P men de har make mops som vi har også :) Det er bare enkelte som avler frem den varianten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den 27 Februar skal jeg på min aller første utstilling med et stykk Junior Portishann, og et stykk Papillonhann.

Jeg var spent på å se hvilke raser som har mest påmeldte (siden man kan følge statestikken til denne utstillingen på internett) og dette er en nasjonal utstilling. Tenkte jeg skulle skrive inn de rasene fra gruppene som har flest påmeldt for morro skyld, skiller seg noen steder rimelig fra hva jeg er vandt med i Norge gitt! (i rasene, antall påmeldte osv) Og om noen har interesse av å vite sin rase, bare si ifra, så sjekker jeg, dere vil bli overrrasket!

I dag er siste påmeldingsfrist, så mulig det øker enda litt mer, men slik er standen nå:

Gruppe 1: Australian Shepherd (30 påmeldte)

Gruppe 2: Berner Sennenhund (49 påmeldte)

Gruppe 3: Yorkshire Terrier (32 påmeldte)

Gruppe 4: Standarddachs, ruhåret (14 påmeldte)

Gruppe 5: Wolfspitz (23 påmeldte)

Gruppe 6: Beagle (51 påmeldte!)

Gruppe 7: Irsk Setter, rød (19 påmeldte)

Gruppe 8: Golden Retriever (65 påmeldte)

Gruppe 9: Fransk Bulldog (30 påmeldte)

Gruppe 10: Saluki (27 påmeldte)

Må si at Yorkshire Terrier og ikkeminst Beagle overrasket meg veldig til å ha høyest påmeldingsantall i gruppen..

Og noen raser som det alltid er noen av i Norge, har 0 påmeldinger! :)

Som f.eks St. Bernardshund langhåret, Alle Vorstehhundene, Weimaraner korthåret, King Charles Spaniel, Löwchen, Pekingneser, og Italiensk Mynde..

Blir iallefall spennende å se flere raser som er forbudt i Norge, her nede!:P

Oppdatering pä disse rasene:

Aussie: 35 pämeldte

Berner: 65 pämeldte

Yorkie: 37 pämeldte

Dachs: 15 pämeldte

Wolfspitz: 24 pämeldte

Beagle: 54 pämeldte

Irsk Setter: 35 pämeldte

Golden: 80 pämeldte

Fransk Bulldog: 39

Saluki: 38 pämeldte (Whippet har nä flest, med 41 pämeldte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mopsen i Tyskland ser egentlig ut som en Boston Terrier med fawn farge, sort maske og krøllhale.. samt vippører.

:P men de har make mops som vi har også :lol: Det er bare enkelte som avler frem den varianten.

Høres ut som en sunnere rase i hvert fall. Men hadde vært spennende å se bilder om du har? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en sunnere rase i hvert fall. Men hadde vært spennende å se bilder om du har? :)

Bare bruk google du,

Sunnere og sunnere fru blom, De har mindre hode og mer utstående øyne. Er mer utsatt for press på hjernen og "cavaliersykdommen"

Men dette er OT og vi får ta det på PM om det skulle være noe mer. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare bruk google du,

Sunnere og sunnere fru blom, De har mindre hode og mer utstående øyne. Er mer utsatt for press på hjernen og "cavaliersykdommen"

Men dette er OT og vi får ta det på PM om det skulle være noe mer. :)

Jeg sa at det HØRES UT som en sunnere variant, ikke at det ER en sunnere variant, for det vet jeg faktisk ikke nok om :P Har jo faktisk ikke sett hvordan de ser ut heller. Prøvde faktisk å google, men fikk ikke opp noen treff. Mulig jeg brukte feil søkeord.

*Stoppe ot* :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

lykke til! Men vill bare kommentere en ting 31 påmeldte innen york er ikke mye når man kommer til land som tyskland. Feks på en vanlig liten utstilling i russland kan det være opptil 50 stykk. Man trenger ikke å dra lenger en til sverige for oppnå det tallet du viste til. Det er kun i norge det er så få. men vi tar oss opp i dogs4all var det vel 17 stykker. Og noen helger siden i leto var det 13 pluss valper på 8. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...