Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstilling Manger 06-07.03.10


FlippogRime

Recommended Posts

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Vi skal, vi skal, vi skal :D:)

Skal stille for Jeff Luscott... Han er tidligere belgeroppdretter, og utrolig fin med hundene. Liker veldig godt å stille for han, en koselig eldre herremann :)

Hvem jeg melder på er jeg ikke 100% sikker på... Men det blir iallefall 1 eller 2 stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har stilt for Espen Engh før? (i hovedsak sheltie jeg lurer på, men gjerne generelt og) :)

Og noen som vet hvordan Radøyhallen er?

Åh, er han blitt autorisert nå? Vet ikke om Espen Engh har dømt sheltie før, han var elev på Bjerke i 2008 ihvertfall, men han har jo erfaring fra andre raser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, er han blitt autorisert nå? Vet ikke om Espen Engh har dømt sheltie før, han var elev på Bjerke i 2008 ihvertfall, men han har jo erfaring fra andre raser.

Jeg vil tro det, han skal iallefall dømme shetland sheepdog, welsh corgi cardigan og pembroke på utstillingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro det, han skal iallefall dømme shetland sheepdog, welsh corgi cardigan og pembroke på utstillingen :)

Jeg skjønte jo det, det var bare et litt overrasket utsagn fra min side, for jeg har ventet på at han skulle bli autorisert, ettersom jeg tror han er flink :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommer for collie er Jeff Luscott (Belgiske fårehunder, collie: Jeff Luscott). Han er også gruppedommer for gruppe 1 :D

http://www.nordhordland-hundeklubb.no/utstilling.html

Ååå, han er kjempehyggelig! :D

Vi skal, vi skal, vi skal :D:)

Skal stille for Jeff Luscott... Han er tidligere belgeroppdretter, og utrolig fin med hundene. Liker veldig godt å stille for han, en koselig eldre herremann :)

Hvem jeg melder på er jeg ikke 100% sikker på... Men det blir iallefall 1 eller 2 stk.

Så bra! Det var godt å høre, vi er ikke så erfarne. Dette blir andre utstillingen vår og da er det greit med okei dommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, er han blitt autorisert nå? Vet ikke om Espen Engh har dømt sheltie før, han var elev på Bjerke i 2008 ihvertfall, men han har jo erfaring fra andre raser.

Jepp, stod i siste medlemsbladet til nssk :) Så dette blir sikkert han debut som sheltiedommer. En ung fyr eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har stilt for Espen Engh før? (i hovedsak sheltie jeg lurer på, men gjerne generelt og) :)

Og noen som vet hvordan Radøyhallen er?

Langt ute i gokk! :D

Nå er jeg utrolig dårlig på veibeskrivning men jeg kan da prøve...

Kjør til Knarvik, i første rundkjøring tar du av til venstre, husker ikke hva som står på skiltet men det pleier å stå god veibeskrivelse i pmèn.

I underkant av 1 time å kjøre fra Bg. sentrum tror jeg.

Vet ikke om jeg kommer... Er agility konk. på Voss den helgen også :)

Ja takk, begge deler :D

Voss - lørdag

Manger - søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, stod i siste medlemsbladet til nssk :) Så dette blir sikkert han debut som sheltiedommer. En ung fyr eller?

Okei, jeg leser ikke akkurat det så nøye må jeg innrømme :) Nei, han er ikke særlig gammel. Hvis du så TV2 hjelper deg i forrige uke så du ham som talsmann for NKK :D Husker ikke stillingen, men han er hvertfall ansatt i NKK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg leser ikke akkurat det så nøye må jeg innrømme :) Nei, han er ikke særlig gammel. Hvis du så TV2 hjelper deg i forrige uke så du ham som talsmann for NKK :) Husker ikke stillingen, men han er hvertfall ansatt i NKK.

Tidligere iallefall har Espen Engh vært administrerende direktør i NKK... vet ikke om han er det nå lenger. Han og hans mor har i mange år oppdrettet og stillt ut Greyhounds under navnet Jet's . Kari Engh, hans mor, var også dommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg leser ikke akkurat det så nøye må jeg innrømme :icon_redface: Nei, han er ikke særlig gammel. Hvis du så TV2 hjelper deg i forrige uke så du ham som talsmann for NKK :angry: Husker ikke stillingen, men han er hvertfall ansatt i NKK.

Gjør du ikke? :lol: Fy skamme deg! Hehe, bare tuller :lol:

Oki, flaks for meg at akkurat den episoden har jeg tatt opp på dekoderen, så da skal jeg få ta en kikk på fyren. Kan ikke akkurat skryte på meg at jeg har vært på så mange utstillinger, men inntrykket jeg sitter med så langt er at det er mange eldre som er dommere, da er det fint med litt ungt blod også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør du ikke? :frantics: Fy skamme deg! Hehe, bare tuller :frantics:

Oki, flaks for meg at akkurat den episoden har jeg tatt opp på dekoderen, så da skal jeg få ta en kikk på fyren. Kan ikke akkurat skryte på meg at jeg har vært på så mange utstillinger, men inntrykket jeg sitter med så langt er at det er mange eldre som er dommere, da er det fint med litt ungt blod også :lol:

Nei, jeg får liksom med med det meste som står der på forhånd, pluss at jeg er litt lei hele bladet etter en litt røff midlertidig periode som redaktør der :wub: Men nok om det! Helt enig med deg. Jeg vurderer å bli dommer selv med årene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...