Gå til innhold
Hundesonen.no

Appetitt fra labb.


Malamuten

Recommended Posts

Fungerte fint på hundene her (hadde 2 sekker), men bruker det ikke da ProPac og Royal C er lettere tilgjenglig. Det er jo helt individuelt da... Amira f.eks, ble rett og slett SYK av eukanuba og går veldig dårlig på Hill's. Alt annet har fungert helt supert på henne. De andre her går greit på det meste, men det som fungerer best er Royal C, ProPac, ProPlan og Appetitt (ja, vi har prøvd det meste av fôr - for moro skyld :whistle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok individuelt ja. Derfor er jeg litt spent på dette. Kan godt fortsette med det jeg har nå, men som sagt så er det mer enn greit med et billigere for om det er like bra. Jeg prøvde labb på mine i ca ei uke etter at jeg vant en sekk på utstilling, men iløpet av denne uka mista de all underulla og dekkhåra ble matt/tørr. Dette til tross for at begge hundene akkurat var ferdigrøyta å hadde satt ny pels.. Vis det er noe av det samme orker jeg ikke prøve, for da ender det nok med at jeg må hive en nesten full sekk..

Edit: Med FK butikkens tilvenningsgaranti kan du la hunden din prøve Labb eller Appetitt i tre måneder. Hvis du etter denne perioden ikke er helt fornøyd, får du pengene tilbake uten diskusjoner.

Dette sto på siden til FK, det er jo et ganske bra tilbud. Viss foret er helt feil for min hund merker jeg det nok på 3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har undersøkt endel og har ikke funnet noe fasit svar, men min konklusjon om hvorfor mange hunder reagerer negativt på Labb. Det er innholdet av hvete. De fleste for inneholder jo hvete da, men det er noe mange hunder lett kan reagere på og jo større innhold, jo større sjangs for reaksjon. Få til en tur på felleskjøpet en av de nermeste dagene og sammenligne prosentinnhold mellom Labb og Appetitt også sammenligne det igjen med RC og Eukanuba som jeg har her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min spiste dårlig lenge, og så ikke fin ut på noen fortyper. Så prøvde vi Appetitt, og nå er hun i veldig fint hold, blank i pelsen, spiser godt og ser generelt veldig frisk og fin ut :whistle: Så vi er iallefall veldig fornøyd med Appetitt. Labb var aldri tema :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

VI bruker appetitt på BC og den får vi skryt av hvor fin den er i pelsen så her er vi fornøyd. En anne BC her i nærheten fant ut at det var ok men ar RC var et bedre for. Tror det er litt individuelt også på hvor godt dem nytegjør deg foret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to særinger likte Appetitt veldig godt etter at vi fikk med noen prøveposer på Moods of Norway-visningen tidligere i år. Men det har vist seg å være veldig vanskelig å få tak i Oslo sentrum. Flere forhandlere har sluttet å ta det inn på grunn av dårlig etterspørsel, så det blir RC på oss enn så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har smaksgaranti eller tilvenningsgaranti... altså kan de levere tilbake fôret og få igjen pengene om det ikke er bra nok :frantics:

Det samme har både Royal Canin og Hill's også vet jeg :frantics:

Jeg antar at Appetitt, på linje med LABB ikke er forskningsbasert (med unntak av enkelte undersøkelser) fôr? Bare det gjør at jeg ikke er fristet til å prøve dette fôret på min hund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det gått i Labb siden Dogs4All egentlig, av og til litt V&H. Men fikk en ganske stor sekk gratis som går ut nå i Januar, så da måtte den jo spises.

Og jeg syntes hun ser helt bra ut, ikke merket noe forskjell egentlig. Og hun har ikke blitt dårlig i magen av så mye tørrfór.. noe hun ofte har blitt når jeg fóret en periode tørrt.

Vurder littegrann og bare fortsette med dette fóret, da det er litt slitsomt med frossne pølser og sånn, men jeg tror hovedkosten fortsatt blir V&H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dyrlege her anbefaler Labb selv om hun selv fører Hill's i butikken sin. Hun sier det er akkurat like bra, men at alle hunder er forskjellige, og at noen selvsagt vil reagere, lik som noen reagerer på Hill's.

Familiehunden vår som ble 13 år (bra alder for en blanding av shæfer, rottweiler og dobermann) levde hele sitt liv på Labb og var aldri syk :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at Appetitt, på linje med LABB ikke er forskningsbasert (med unntak av enkelte undersøkelser) fôr? Bare det gjør at jeg ikke er fristet til å prøve dette fôret på min hund...

Hva får deg til å tro at FK sine fôr ikke er basert på forskning?

Tror du de gjetter og slumper seg frem til hvor mye fôret burde inneholder av mineraler og vitaminer ect.? Dessuten, med tanke på hva som kan foregå at tvilsom dyrevelferd på de store produsentenes forsknignsstasjoner med bur-beagels, tror jeg vi skal være glad for at dette ikke er utbredt i Norge...?

Jeg har prøvd Apetitt ca et halvt år nå er godt fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva får deg til å tro at FK sine fôr ikke er basert på forskning?

Tror du de gjetter og slumper seg frem til hvor mye fôret burde inneholder av mineraler og vitaminer ect.? Dessuten, med tanke på hva som kan foregå at tvilsom dyrevelferd på de store produsentenes forsknignsstasjoner med bur-beagels, tror jeg vi skal være glad for at dette ikke er utbredt i Norge...?

Jeg har prøvd Apetitt ca et halvt år nå er godt fornøyd.

På bakgrunn av svaret jeg fikk av en representant fra FK under en forelesning i fjor, velger jeg å tro at Fk sine fôr ikke er forskningsbasert. Det var denne representanten selv som svarte nei da jeg spurte om FK selv kan si, med hånden på hjertet, at de har lagt mye tid og energi i å teste ut fôret på en slik måte som blant annet RC og Eukanuba gjør. Og jeg forsvarer for all del ingen form for uetiske dyreforsøk, men jeg ser også at å gjøre forskning i utviklingsprosessen av hundefôr er helt vesentlig for at det skal fungere så optimalt som mulig. Jeg vet ikke hvordan FK har gått fram i utviklingen av det nye merket sitt, da jeg kun fikk svar vedrørende LABB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har foret mine hunder med Appetitt fra juni 09,og er meget fornøyd!Inneholder mer kjøtt,og mer omega3 enn Labb.Inneholder også Macrogard og FOS,for fordøyelse som Labb ikke har.Er nok det beste tørrforet jeg har brukt gjennom 20år,og jeg har prøvd det meste!Men vanlig at noen merker ikke funker på en hund,og er topp til en annen.Men appetitt funker bra på alle mine.Har jakthunder,og i harde perioder bruker jeg appetitt med 24 eller 32 % fett,og litt tillegg av Vom&Hundemat.Synes ikke Tørrfor er det optimale til hardtarbeidende hunder,uansett hvor bra det er..For et vanlig dagligfor fra Appetitt med 15% fett betaler jeg 519kr.Det er endel rimeligere enn Rc og Eukanuba,Og selv mener jeg Appetitt er bedre!Mindre Hvete og kornprodukt.Og enn viss forskning og testing har det vært på det Norske og ja,visstnok i samarbeid med Landbrushøyskolen.Det smaker og lukter mye bedre også,enn disse utenlandske!Og husk:Appetitt er ikke Labb!Prøv det i 3 mnd,og gjør opp en mening da.Om hunden din ikke vil spise det,ja da tror jeg ikke den vil ha Royal Canine hell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
    • Ja, han både tisser og bæsjer. Gjør det samme som han gjør på morgenen, bare noen timer tidligere. Skulle jo tro han ville slitt mer med å holde seg når han var mindre og blære og alt var mindre, enn nå som alt skal ha blitt større.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...