Gå til innhold
Hundesonen.no

Tåke og sol


Ingvild

Recommended Posts

Tinka og jeg dro opp til Haukvatnet på den andre siden av byen i dag, og var der før klokka hadde blitt halv ti - og dermed også før sola hadde stått opp. Vannet er selvfølgelig dekket av både is og snø nå, men da vi kom dit var det også en tåke som holdt på å lette.

4268131627_3c24149d3a_o.jpg

4268131785_1de59128ee_o.jpg

Så gikk vi først en runde rundt vannet, og deretter rett over det og halvveis tilbake. Jeg stilte meg midt på vannet og stod klar med kameraet for å fange solstrålene som strakk seg over tretoppene... Men det varte og rakk - soloppgang tar tid på vinteren! - og Tinka begynte å fryse på potene. (Hun sprang rundt på tre ben i håp om å holde varmen best mulig.) Så vi ruslet tilbake til bilen, kjørte opp til Lian for å lufte oss litt der også, før vi dro ned til Haukvatnet igjen og knipset et par bilder, før vi dro hjemover igjen.

4268131969_d4fa46e3ea_o.jpg

4268132127_cc6d671e48_o.jpg

4268877226_e02ba6a328_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kommentarer! Jeg slenger ut noen flere jeg, tatt på Byneset utenfor Trondheim. (Eller, teknisk sett i Trondheim kommune, men utenfor byen. :angry:)

Det er rett og slett magisk der ute om dagen - tåka ligger tett over fjorden, samtidig som sola lyser opp skogen, gårdene og åkrene. Det er synd jeg ikke får fanget det ordentlig, men her er i alle fall et forsøk!

Først et par bilder tatt ved Byneset kirke:

4276311883_f6fb48cbea_o.jpg

4276312273_81dc77040d_o.jpg

4276312575_3d682de29f_o.jpg

Dette er fra Ringvålhaugen:

4277058040_3e38b799ba_o.jpg

Og her er et par bilder tatt mot Gaulosen:

4277058352_92508fae55_o.jpg

4276313371_c4f67fbf42_o.jpg

4276313677_1058606cfd_o.jpg

Siden det tross alt bare er januar, strekker ikke solstrålene seg over alle åser og tretopper, så her er et par bilder tatt i fjæra ved Rye, hvor sola ikke nådde fram:

4276313925_f8737a361a_o.jpg

4277059452_ed017d4596_o.jpg

Og til slutt et bilde fra den botaniske hagen på Ringve. Det er fint der, også. :icon_redface:

4277059702_1f71ebb095_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig! Blir inspirert og får lyst til å løpe ut med kameraet. Men nå er det jo mørkt.

Hvor mange grader er det hos dere? Lurer på om det er kombinasjonen av kuldegrader og havet som gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig! Blir inspirert og får lyst til å løpe ut med kameraet. Men nå er det jo mørkt.

Hvor mange grader er det hos dere? Lurer på om det er kombinasjonen av kuldegrader og havet som gjør det?

Det har vært ca. åtte-ti minusgrader her de siste dagene. Tåka har ligget tett over hele Trondheim i tre dager, mens det har vært tåkefritt utenfor byen - i dag var det nesten motsatt. Jeg veit egentlig ikke hva som gjør det, men det må jo være noe mer enn bare temperaturforskjellen mellom luft og vann som gjør det, siden tåka har ligget tjukt flere kilometre fra fjorden, samtidig som det har vært helt klart da det var ti grader kaldere for ei uke siden (da var det bare "lett damp" over fjorden).

Man kjenner det veldig på lufta da, når det er slik - skikkelig rått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...