Gå til innhold
Hundesonen.no

Tåke og sol

Ingvild

Recommended Posts

Tinka og jeg dro opp til Haukvatnet på den andre siden av byen i dag, og var der før klokka hadde blitt halv ti - og dermed også før sola hadde stått opp. Vannet er selvfølgelig dekket av både is og snø nå, men da vi kom dit var det også en tåke som holdt på å lette.

4268131627_3c24149d3a_o.jpg

4268131785_1de59128ee_o.jpg

Så gikk vi først en runde rundt vannet, og deretter rett over det og halvveis tilbake. Jeg stilte meg midt på vannet og stod klar med kameraet for å fange solstrålene som strakk seg over tretoppene... Men det varte og rakk - soloppgang tar tid på vinteren! - og Tinka begynte å fryse på potene. (Hun sprang rundt på tre ben i håp om å holde varmen best mulig.) Så vi ruslet tilbake til bilen, kjørte opp til Lian for å lufte oss litt der også, før vi dro ned til Haukvatnet igjen og knipset et par bilder, før vi dro hjemover igjen.

4268131969_d4fa46e3ea_o.jpg

4268132127_cc6d671e48_o.jpg

4268877226_e02ba6a328_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kommentarer! Jeg slenger ut noen flere jeg, tatt på Byneset utenfor Trondheim. (Eller, teknisk sett i Trondheim kommune, men utenfor byen. :angry:)

Det er rett og slett magisk der ute om dagen - tåka ligger tett over fjorden, samtidig som sola lyser opp skogen, gårdene og åkrene. Det er synd jeg ikke får fanget det ordentlig, men her er i alle fall et forsøk!

Først et par bilder tatt ved Byneset kirke:

4276311883_f6fb48cbea_o.jpg

4276312273_81dc77040d_o.jpg

4276312575_3d682de29f_o.jpg

Dette er fra Ringvålhaugen:

4277058040_3e38b799ba_o.jpg

Og her er et par bilder tatt mot Gaulosen:

4277058352_92508fae55_o.jpg

4276313371_c4f67fbf42_o.jpg

4276313677_1058606cfd_o.jpg

Siden det tross alt bare er januar, strekker ikke solstrålene seg over alle åser og tretopper, så her er et par bilder tatt i fjæra ved Rye, hvor sola ikke nådde fram:

4276313925_f8737a361a_o.jpg

4277059452_ed017d4596_o.jpg

Og til slutt et bilde fra den botaniske hagen på Ringve. Det er fint der, også. :icon_redface:

4277059702_1f71ebb095_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig! Blir inspirert og får lyst til å løpe ut med kameraet. Men nå er det jo mørkt.

Hvor mange grader er det hos dere? Lurer på om det er kombinasjonen av kuldegrader og havet som gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig! Blir inspirert og får lyst til å løpe ut med kameraet. Men nå er det jo mørkt.

Hvor mange grader er det hos dere? Lurer på om det er kombinasjonen av kuldegrader og havet som gjør det?

Det har vært ca. åtte-ti minusgrader her de siste dagene. Tåka har ligget tett over hele Trondheim i tre dager, mens det har vært tåkefritt utenfor byen - i dag var det nesten motsatt. Jeg veit egentlig ikke hva som gjør det, men det må jo være noe mer enn bare temperaturforskjellen mellom luft og vann som gjør det, siden tåka har ligget tjukt flere kilometre fra fjorden, samtidig som det har vært helt klart da det var ti grader kaldere for ei uke siden (da var det bare "lett damp" over fjorden).

Man kjenner det veldig på lufta da, når det er slik - skikkelig rått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...