Gå til innhold
Hundesonen.no

Å bli en ringsekretær


PsychoLynx

Recommended Posts

Skrevet

Og om man ikke er genuint interessert i utstilling, så skjønner jeg heller ikke hvorfor man skulle ta en ringsekretærutdannelse ?

Jeg er veldig intressert i utstilling på "min" type hund, men bryr meg ikke om hva pudler og andre raser har av krav til farger, hårlag etc

Grunnen er at det hadde vært kjekt for klubben og for meg selv når vi arrangerer utstilling ( rase spesialen og andre utstillinger ) å hatt en ringsekretær fra egen klubb. Jeg har i dag ansvaret for å arrangere to utstillinger ( en med 100 hunder og en med 300 hunder fra gruppe 7 ). I tillegg har klubben min landstreff/rase spesial hvor dethadde vært pratisk at en fra klubben kunne være ringsekretær - siden man uansett er på treffet.

Helt enig i at en god ringsekretær er gull verdt.

Og alle ære til de.

Skrevet

Men MonicaT - det er da ingenting iveien for at du fungerer som ringsekretær på deres egen utstilling, da - hvis du føler at du kan tilstrekkelig for å gjøre det.

Eller at du tar teorikurset, også spiller det jo ingen rolle om du tar eksamen eller ikke, hvis du ikke har tenkt å autorisere deg likevel?

Susanne

Skrevet

Hvorfor det? Hva er det verste som kan skje? At du av en eller annen grunn finner ut at det ikke er noe for deg likevel? Det er jo både hyggelig og lærerikt å gå på kurs, og du forplikter deg vel ikke til noe?

Fordi det er hundeklubben som skulle dekke det. Og da antar jeg de forventer at jeg faktisk stiller opp litt for dem også :whistle:

Så jeg sendte mld og nå og sa neitakk.

Skrevet

Fordi det er hundeklubben som skulle dekke det. Og da antar jeg de forventer at jeg faktisk stiller opp litt for dem også :whistle:

Så jeg sendte mld og nå og sa neitakk.

Men har du spurt hva de forventer da? De kan jo liksom ikke forlange at man skal gjennomføre hele greia da, siden det høres ut som en del jobb, men de ønsker sikkert noen som kan hjelpe til når det er utstilling...? Spør da før du gir opp tanken! :hmm:

Skrevet

Og som autorisert ringsekretær, skal man også kunne fungere i LP....

Ingenting er mer irriterende enn surrete eller trege ringsekretærer... Og de finnes, dessverre...

Flere skulle tørre å stryke ringsekretærelevene sine, men hvis man går for noen som ikke er så flink selv, så legges vel lista deretter også... Kanskje burde man ha "spesielt godkjente" ringsekretærer som man måtte gå elev for...???

Skrevet
Kanskje burde man ha "spesielt godkjente" ringsekretærer som man måtte gå elev for...???

Det måtte jo være en glimrende idè faktisk - og kanskje det samme for dommerelever også ?

Skrevet

Spør da før du gir opp tanken! :whistle:

For sent.. Har gitt beskjed om at jeg ikke blir med denne gangen iallefall.

Og som autorisert ringsekretær, skal man også kunne fungere i LP....

Og agility...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...