Gå til innhold
Hundesonen.no

Ballevarmer


Recommended Posts

Noen som har erfaring med disse type pungvarmere? Får ikke satt inn link, så dere må kopiere denne:

http://www.villmarkens-port.no/butikk/product_info.php?products_id=133

Ser for meg at hundene vil syns det er ekkelt med noe slikt på?

Kondomdress har blitt vurdert, men pga høy pris og hørt at den rakner lett og ødelegges lett (hørt av flere jaktfolk på andre forum),samt ikke varmer så godt, kjøpte jeg et dekken istedet. Men idag så jeg at Nitro hadde veldig røde baller, nesten såre. Så tror det kommer av kulde/snøen. Han ser ikke ut som han har vondt da, men det så ikke godt ut.. Bør jeg kle noe på dem, når de blir slike, med tanke på videre i vinter?

Er deres hanner plaget med rødhet og sårhet på ballene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men lengden på XL er 53 cm, og Nitro er litt over 80 cm, så det blir nok for kort.

Tror de fleste av disse typene er beregnet på små huskies eller fuglehunder. Kondomdress hadde gått, men somsagt syns jeg det var litt dyrt, når man må ha et annet dekken itillegg over, samt at det lett kunne ødelegges. (vil ha litt kvalitet når man betaler over 600 kr for et dekken)

Jeg har kjøpt BOT dekken nå, men ballene er fremdeles utsatt :whistle: hehe

*mamma, kan du strikke pungvarmer til Nitro* Flir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ballevarmerene fungerer bra, og hunden blir fort vant til å ha den på. Er vel den samme som jeg har sett i bruk, fra Freke, og på den hunden jeg så det på fungerte det bra.

Planen var å bestille det til Lyng så han kunne få bruke det i vinter iom at noen av turene våre er i temmelig kaldt vær med "mellomskare", synd jeg ikke fikk testet den i fjor da :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en hund som måtte kastreres fordi ballene ble forfryst, og rett og slett ødelagte. De ble betente (så ut som store, rå kjøttkaker...) og hunden hadde vondt og det var såpass ille at det beste var å fjerne dem. Riktignok var dette en liten hund, de er nærmere bakken og blir mer utsatt, men likevel er det greit å ta i betraktning at dette er en rimelig utsatt kroppsdel. Med andre ord; det er lurt å ta hensyn til "utstyret" om man er lenge ute i kaldt vær, så kanskje det er like greit å kjøpe seg en ballevarmer og å lære hunden til at den faktisk er ok å ha på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Drar opp denne jeg. Etter turen vår på hvor Kasko ble våt og så løp i kald vind og lav temperatur, så har han fått en overfladisk frostskade på ballene. Så ta trenger jeg tips til pungvarmer til han rett og slett. Helst oppskrift/forklaring på hvordan jeg kan lage selv. Er liksom ikke store greiene på Kasko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på kathadin sin bellyblanket, men fant ikke noen som solgte nå faktisk. Sånn superdress hadde vel funka, men har intrykk av at de ikke tåler noe særlig og vet ikke om jeg får den i liten nok størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuldekrem hjelper ikke mot kulde, men mot uttørket hud pga frost. All fuktighet (også kuldekrem) vil gjøre overflaten kaldere, pga kondens, men ved moderat kulde vil frostskadene bli mindre fordi huden ikke tørkes ut i tillegg til nedkjølingen. Ballevarmer er nok tingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Kuldekrem hjelper ikke mot kulde, men mot uttørket hud pga frost. All fuktighet (også kuldekrem) vil gjøre overflaten kaldere, pga kondens, men ved moderat kulde vil frostskadene bli mindre fordi huden ikke tørkes ut i tillegg til nedkjølingen. Ballevarmer er nok tingen :)

Enig. Om det er skikkelig kaldt, og spesielt med vind på, når du har på kuldekrem blir det bare mye værre og lettere å få forfrysninger (ihvertfall etter erfaring på meg selv). Pass i hvertfall på at det ikke er vann i kuldekremen. Det gjelder forøvrig potesalve også. Vannbasert er fyfy. Men kuldekrem kan være fint mot tørr hud om man har det på så lenge i forveien at det har trukket skikkelig inn i huden før man går ut.

Edit: Selv om erfaringen på meg selv ikke er på forfrysning av baller :P

Eggevarmere ja LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Ikke ballevarmer, men hva med et sånt dekken (dog coat, finnes for både hanner og tisper og skal dekke det meste uten at det hindrer dem i å tisse) og evt et tykt dekken oppå når det er skikkelig kaldt? Har ikke prøvd det selv, men ser ikke så dumt ut. Troll hadde ballevarmere før ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemm, jo har sett på den, men da får han dekken på dekken på dekken :whistle: Kjøpte Hurtta heldress i fjor, også må han jo ha på BOT dekkenet (netting)... når det er under -25 kan jeg dikkert droppe BOT og ta det på når han kommer inn..

Skriver meg bort her, takk for tipset :flowers:

Edit: de er for små, Xl stopper på 53cm og han her er 73-76cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...