Gå til innhold
Hundesonen.no

Billig Bia-bed?

Argyr

Recommended Posts

Skrevet

Jeg trenger en ny Bia-bed, Kennel-seng i skai eller noe som likner (veldig kjekt å kunne tørke av eller spyle). Jeg synes det er drøyt å måtte opp i tusenlappen og enda mer for en skarve seng, selv om de er gode. Tror den jeg har er 100x80, det ligger bare en hund i den om gangen så det holder.

Noen som vet om steder der disse er litt billigere? Nettbutikker eller i Arendalsområdet.

*banne katten opp og ned* Innholdet i en sånn seng kan vel IKKE vaskes, i motsetning til madrassen katten tisset på. Og siden Garm var så elskverdig at han lagde hull i den som valp, går illeluktende væsker rett gjennom. :icon_redface:

Skrevet

Hooks har noen i brunt.. samme målene som Bia-bedsene.. koster rundt 500kr for den størrelsen eller mindre

Skal finne link.

Her

De har ikke L inne akkurat nå.. men mener å huske at det er 549kr

Skrevet

Kanskje litt langt å dra til Sverige for dere, men i forrige uke kjøpte jeg Bia-bed i str 75x80 for 400 kr. Størrelsen over kostet vel ca 600.

Skrevet

Etter å ha kjøpt to Kennel-senger på tilbud, kommer jeg aldri mer til å kjøpe noe annet enn ekte Bia-bed. Det er mulig vi var uheldige, men begge sengene har etter et knapt halvår revnet i sømmene og blitt fullstendig nedligget i madrassen. Da betaler jeg heller det ekstra en ekte seng koster.

Skrevet

Er enig i at mange av de som ligner på bia bed ikke er så bra.Første bia beden min hadde jeg i 11 år og var ikke nå galt med den!Byttet den bare ut pga tenkte ikke var så myk lengere.

De koster jo endel men,skjer det ikke noe med den som katte tiss,hunden biter i den så varer den altså :icon_redface:

Skrevet

Jeg er faktisk ikke sikker på merket til min, tror det er Bia. Den har ikke noe Kennel-merke på seg.

Veldig, veldig fine senger! Den ble kjøpt i 2005 og var helt uten en ripe til det kom en liten gal schäfervalp og tygget på den. :icon_redface: La gaffatape der det ble hull - lite pent, men senga var fortsatt fullt brukbar! Den har levd med gaffatape på seg i 3,5 år. Så kom det en katt. *banne*

Tenkte jeg kunne kjøpe fra Hööks, men de har ikke L inne. Noen som vet om de er like billige i Hööks-butikkene? Det ligger en i Lillesand som jeg sikkert kan komme meg til.

Skrevet

Veldig dumt at høøks ikke sender den store størrelsen! :whistle:

Ellers må jeg bare si meg meget fornøyd med BIA. Skulle gjerne hatt 3 til.. Men de koster endel da.. Hvis noen kommer over noe slikt på tilbud. ROP ut! :icon_redface:

Skrevet

Synd dere ikke handlet BiaBed på Canis like før jul da... 20% på dem og fri porto... Gry fikk sin egen seng her da.

Ellers er BiaBed billigere i Sverige. På Nordbysenteret. På matbutikken der (Maxi) så ga vi 470 svenske for 70x85 eller hva den heter. De tar inn på bestilling i den fargen og størrelsen du vil. Har kun sett grå inne i 70x85 tidligere. Men ikke noe problem da vi ville ha svart. BAre de får litt tid på seg :icon_redface:

Skrevet

Synd dere ikke handlet BiaBed på Canis like før jul da... 20% på dem og fri porto...

Det hjalp ikke stort med de stive prisene til Canis, jeg var faktisk inne og sjekket.

Skrevet

Synd dere ikke handlet BiaBed på Canis like før jul da... 20% på dem og fri porto... Gry fikk sin egen seng her da.

Ellers er BiaBed billigere i Sverige. På Nordbysenteret. På matbutikken der (Maxi) så ga vi 470 svenske for 70x85 eller hva den heter. De tar inn på bestilling i den fargen og størrelsen du vil. Har kun sett grå inne i 70x85 tidligere. Men ikke noe problem da vi ville ha svart. BAre de får litt tid på seg :icon_redface:

I selve matbutikken? Jeg har handlet i dyrebutikken i kjelleren, men der mente jeg de tok mer.

Skrevet

I selve matbutikken? Jeg har handlet i dyrebutikken i kjelleren, men der mente jeg de tok mer.

Jeg kjøpte den også i dyrebutikken i kjelleren. Husker ikke hvor mye svenske den kostet, men betalte 404 norske kroner hvertfall. Str 4, 75x80 cm. Billig uansett.

Skrevet

I matbutikken ja :ahappy: Jeg fant de billigere der enn på dyrebutikken iallefall :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...