Gå til innhold
Hundesonen.no

Yara-Mae aka "Loryhn"

Zorah

Recommended Posts

næææ! nydelig :D hvor store er de ved levering?? bra det kommer fler med hunder som regnes som kjemper her inne :P :P

Edit: velkommen forresten :P

Hei hei!

Har ikke standard vekt/høyde i hodet men valpen min var 10 kg og ca 49/50 cm. Har du Grand Danois?

Det er bare naturlig at de store hundene kommer og tar plassen!! Enig? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Har ikke standard vekt/høyde i hodet men valpen min var 10 kg og ca 49/50 cm. Har du Grand Danois?

Det er bare naturlig at de store hundene kommer og tar plassen! Enig? :)

Helt enig :P :P var høy din da :)min var "bare" 40,5cm, men veide 11kg, lita plugg :P jeppsann Grand Danois her og en til neste høst :P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med en herlig liten babis! :)

Jeg vil veldig gjerne hilse på etterhvert som nurket vokser til! :)

Du er hjertelig velkommen! Etter at ulvisen min kom i hus og ungene i nabolaget fikk øye på henne så hadde jeg 10 stk på en gang utenfor for å hilse hehe..

Ta gjerne med hunden din også, hadde 2 hunder på besøk i dag, en italiensk mynde og en boxer, hvor i Bergen holder du til?

Helt enig :P :P var høy din da :)min var "bare" 40,5cm, men veide 11kg, lita plugg :P jeppsann Grand Danois her og en til neste høst :P:D

Så du er bit av basilen? Ikke nok med en Grand Danois? Jeg kan fortelle deg med en gang at jeg ble bitt FØR jeg fikk min ulvis.. vil ha flere :)

Dobbeltpost Bruk Multiquote knappen mod. Einstein&Charlie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja mildt sakt :D kjempehærlig rase, hatt lyst på siden jeg var liten jente :P hadde vel egentlig bestemt for å ha to før jeg fikk en jeg også :P:P

Sjefen min på starum (Norsk hestesenter) har ulvehund, en herlig hannhund som de kaller Herrman=) Kita blei bittelita i forhold :) men nå er ho en ganske liten GD foreløbig, så vidt paasert året (ett år 19. desember).

Når skal du ha din neste?? fra samme kennel?? forresten tøff farge på frøkna :P vil den være like framtredne når pelsen blir lengre og striere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ønsket meg hund en god stund men bodde ikke bra nok (størrelse/beligenhet) før, når jeg endelig flyttet til et bra nok sted så started jeg "jakten" på den rasen som ville passe perfekt.

Etter å ha lest mye så endte jeg opp med IU og brukte ca 5 måneder på å sette meg inn i rasen og lete etter den som jeg ville ha, fant min i Sverige.

Har ingen planer enda om en dato for å hente nr 2 men det kommer nok, kanskje om hun en dag får valper, har bare ikke bestemt meg hvordan jeg skaffer nr 2, har plass så tenker at tiden vil løse det for meg :D

Hun har flott farge og jeg håper hun beholder det, har faktisk ikke sjekket valper som hadde samme farge og beholdt det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er hjertelig velkommen! Etter at ulvisen min kom i hus og ungene i nabolaget fikk øye på henne så hadde jeg 10 stk på en gang utenfor for å hilse hehe..

Ta gjerne med hunden din også, hadde 2 hunder på besøk i dag, en italiensk mynde og en boxer, hvor i Bergen holder du til?

Holder til i Fana jeg :P enndu? :P

Jeg lar være å ta med alle åtte, men en 2-3 hadde vært noe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ønsket meg hund en god stund men bodde ikke bra nok (størrelse/beligenhet) før, når jeg endelig flyttet til et bra nok sted så started jeg "jakten" på den rasen som ville passe perfekt.

Etter å ha lest mye så endte jeg opp med IU og brukte ca 5 måneder på å sette meg inn i rasen og lete etter den som jeg ville ha, fant min i Sverige.

Har ingen planer enda om en dato for å hente nr 2 men det kommer nok, kanskje om hun en dag får valper, har bare ikke bestemt meg hvordan jeg skaffer nr 2, har plass så tenker at tiden vil løse det for meg :)

Hun har flott farge og jeg håper hun beholder det, har faktisk ikke sjekket valper som hadde samme farge og beholdt det

Ja skjønner=) det er litt som om skjebnen bestemmer :P pluttselig dukker det opp en valp og anledning til å få nr. 2, da må man bare slå til :)

Morro med en spesiell farge, som ikke alle andre har :P

Bor hjemme akkurat nå jeg :D landelig og fint det altså, men gleder meg til våren/sommeren når min nye leilighet er ferdig bygget :) skikkelig drømme sted :P øde sted, med kårbolig på SVÆR går (virka helt uvirkelig når jeg så den første gang) med en del jorder rundt og en innsjø man kan bade i :) og ett etasje, ypperlig for raskt voksende hunder :D

Kunne tenke meg valper jeg også, men veit ikke om jeg tørr :P tenkt om det er vanskelig å få solgt den og jeg blir sittende med 5 +++ GD valper det er skrekken min :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker, men Bergen nå ikke såå stort, hører til rett ved nesttun jeg :)

Det er ikke så langt herfra, Skranevannet på Søreide mot Kokstad, veldig flott tur område rundt vannet, en av de viktige tingene for meg når jeg skaffet valp

Ja skjønner=) det er litt som om skjebnen bestemmer :P pluttselig dukker det opp en valp og anledning til å få nr. 2, da må man bare slå til :)

Morro med en spesiell farge, som ikke alle andre har :P

Bor hjemme akkurat nå jeg :D landelig og fint det altså, men gleder meg til våren/sommeren når min nye leilighet er ferdig bygget :) skikkelig drømme sted :P øde sted, med kårbolig på SVÆR går (virka helt uvirkelig når jeg så den første gang) med en del jorder rundt og en innsjø man kan bade i :) og ett etasje, ypperlig for raskt voksende hunder :D

Kunne tenke meg valper jeg også, men veit ikke om jeg tørr :P tenkt om det er vanskelig å få solgt den og jeg blir sittende med 5 +++ GD valper det er skrekken min :D

Drømmen min er når jeg blir eldre å bo på landet og ha flere IU. Jo lengre jeg flytter ut av byen jo bedre føles det.

Jeg har også tenkt på det med salg av valper, har sett en del bilder om ulvisene i familien til min og det er av og til bilder av en oppdretter med tårer i øynene.. Så risikerer jeg også å sitte med en haug med ulviser. Mye å tenke på, best å gjøre det riktig for hunden sin del, men det gjør vel alle her på forumet, hvorfor ellers sitte kl 1:30 og snakke om dyr når man ikke vil alltid deres beste :(

Dobbeltpost bruk multiquoteknappen. mod Einstein&Charlie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmen min er når jeg blir eldre å bo på landet og ha flere IU. Jo lengre jeg flytter ut av byen jo bedre føles det.

Jeg har også tenkt på det med salg av valper, har sett en del bilder om ulvisene i familien til min og det er av og til bilder av en oppdretter med tårer i øynene.. Så risikerer jeg også å sitte med en haug med ulviser. Mye å tenke på, best å gjøre det riktig for hunden sin del, men det gjør vel alle her på forumet, hvorfor ellers sitte kl 1:30 og snakke om dyr når man ikke vil alltid deres beste :P

Så sant så sant=) jo lenger ut i gokk desto bedre :P også med en haug av hunder, eller i hvertfall en par tre :) hadde jeg hatt samboer skulle jeg hatt en til :P men må rekke å trene med dem også :)Så en knallfin GD hann på 10mnd før jul *sikle* ikke ofte man får skikkelig WOOOW syntes jeg men den var lækker! desverre passet det ikke for meg å få en til da :P

Ja hadde jeg fått ett kull en gang, hadde jeg uten tvil beholdt valper i steden for å selge til uegna folk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant så sant=) jo lenger ut i gokk desto bedre :P også med en haug av hunder, eller i hvertfall en par tre :P hadde jeg hatt samboer skulle jeg hatt en til :P men må rekke å trene med dem også :)Så en knallfin GD hann på 10mnd før jul *sikle* ikke ofte man får skikkelig WOOOW syntes jeg men den var lækker! desverre passet det ikke for meg å få en til da :P

Ja hadde jeg fått ett kull en gang, hadde jeg uten tvil beholdt valper i steden for å selge til uegna folk :D

Har sett flere GD, de er alltid så elegante! Gleder meg til å trene ulvisen min, lure coursing i tankene mine.. Må finne ut mer av det

Seff skal en ikke selge valper til uegna folk, når jeg var på jakt etter valpen min så leste jeg en del om oppdrettere som avviste folk, på den tiden så ble jeg vel kanskje usikker om jeg ville få ulvisen min (ble aldri avvist selv) men syns folk var arrogante, i dag ser jeg det på en helt annen måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett flere GD, de er alltid så elegante! Gleder meg til å trene ulvisen min, lure coursing i tankene mine.. Må finne ut mer av det

Seff skal en ikke selge valper til uegna folk, når jeg var på jakt etter valpen min så leste jeg en del om oppdrettere som avviste folk, på den tiden så ble jeg vel kanskje usikker om jeg ville få ulvisen min (ble aldri avvist selv) men syns folk var arrogante, i dag ser jeg det på en helt annen måte

lure coursing er sikkert morro :P er det mye jakt i IU?? lyst til å gå en sporprøve jeg med min GD :D ho syntes det er utrolig morro, drar på med masse iver og veit litt mer hva det går ut på :P før bare gikk ho sporet, nå sitter ho og piper når jeg går opp spor :P

Så stiller vi en hel del på utstilling =) kjempekoselig, men koselige folk og sosialt og ikke minst spennende=)

Har inntrykket av at fler oppdrettere avviser kjøpere nå, men på en måte er det bra. De er mer nøye på hvor valpene havner :) Selv hentet jeg min i Skåne i Sverige :P 1 1/2 time fra Danmark liksom :) ta det som en tur og i enden er jo en valpis som ventet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

næææ! nydelig :whistle: hvor store er de ved levering?? bra det kommer fler med hunder som regnes som kjemper her inne :angry: :(

Edit: velkommen forresten :)

IW hvalpe varierer veldigt i vekt, de kan veje alt mellem 6 til 12 kg ved levering, men som oftest ligger de på en 9-10 kg.

Venter selv her på en familie forøgelse med en IW valp, som vi har ventet på i snart et år, men venter på valp efter helt specielle linjer :)

Held og lykke til med din valp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IW hvalpe varierer veldigt i vekt, de kan veje alt mellem 6 til 12 kg ved levering, men som oftest ligger de på en 9-10 kg.

Venter selv her på en familie forøgelse med en IW valp, som vi har ventet på i snart et år, men venter på valp efter helt specielle linjer :whistle:

Held og lykke til med din valp.

ja, er som regel litt variasjon i ett kull :angry: hvor kommer din valp fra?? speisell farge du er ute etter?? (får lage egen tråd til den, så jeg kan spørre å grave litt) slik at denne tråden ikke blir okupert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...