Gå til innhold
Hundesonen.no

Navnehjelp!

Monab88

Recommended Posts

Skrevet

Emmet (:))

Ben

Maistro

Buddy (engelsk versjon av kompis)

Birk

Billy

Hero

Zawas

Calypso

Forøvrig liker jeg Pondus jeg :ahappy: Selv om jeg bare ser for meg Cairn terrieren her når jeg hører det navnet :)

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar
Guest Belgerpia
Skrevet

Jeg synes navnet skal passe rasen jeg da *ler* Og individet.... (Goggen kan han ikke hete for det heter en belger, det er ikke Bernernavn *ler*)

Elling

Jøran

Laban

Martin

Muffing (uttales møffin *fnise*)

Isaq (selv om det er navnet min neste belger skal bære - passer Berner også)

Viggo (etter Viggo Mortensen *sukk*)

Skrevet

Hadde jeg hatt en som het Go For It, hadde jeg nok kalt ham Goggen.

Go For It er en hit-singel fra gruppa Wham, som George Michael utgjorde halvparten av. Goggen er et kjent kjælenavn for George.

Alternativt kan du kalle ham Go-Go, som for øvrig også er en hit til Wham - Wake Me Up Before You Go-Go.

Et tredje alternativ er Bandana - som er ei argentisk gruppe som deltok i en film hvis engelske tittel var Go For It. Det ble også utgitt et album av samme gruppe med samme navn. Bandana er også en avspringer av Band Aid (Do They Know It's Christmas), som allerede nevnte George Michael også sto bak.

Og om du kan takle enstavelsesnavn, er Wham et flott navn, spør du meg.

Wembley, etter Wembley stadion, hvor Wham holdt sin avskjedskonsert da de brøt opp, og sang for fullsatt stadium. Også andre store artister har hatt flotte konserter på Wembley, også bedrives det vel også noe bra sport der av og til...

Noe fikk jeg ut av navnet, i en kjapp assosiasjonsrunde! :ahappy:

Har du googla nå, Emma..? :P

Jeg synes navnet skal passe rasen jeg da *ler* Og individet.... (Goggen kan han ikke hete for det heter en belger, det er ikke Bernernavn *ler*)Elling

Jøran

Laban

Martin

Muffing (uttales møffin *fnise*)

Isaq (selv om det er navnet min neste belger skal bære - passer Berner også)

Viggo (etter Viggo Mortensen *sukk*)

Det er faktisk en Berner som heter Goggen også.. :) ..og jeg tror jeg har rett når jeg påstår at det sikkert er mange hunder av andre raser som også heter Goggen.. :)

..og navnet er slettes ikke dumt.. :)

Skrevet

Albin er fra A-kullet...Bella fra B-kullet.. ..og han som skal "navnes" nå, er fra G-kullet..

..men navnet trenger absolutt ikke å være på G.. :ahappy:

Guest Gråtass
Skrevet

Vi hadde en nabo for mange år siden med en berner sennen som het Carl Berner.. Litt teit og litt kult.

Skrevet

Mistet jo gullgutten min gjennom 10 år bare to uker før julaften. Han het Seier. Det er den eneste jeg vet som har hett det. Morsomt at du hadde det på lista di:-)

Skrevet

Siden Bamse er uaktuellt, hva med Brakar? Eller er det "forbudt" pga en viss avdød kjendisterv?

Skrevet

Har du googla nå, Emma..? :ahappy:

Nope, assosiasjonstenkning, dobbeltsjekke fakta på Wikipedia - pluss la til det argentiske bandet, som det sto om der, for det visste jeg ikke. Men nå liker jeg George Michael jeg, da...

Skrevet

I natt drømte jeg at valpen fikk navnet Bean/Beanie :P

:D Mr. Bean!

Takker masse for mange flotte nanveforslag! :P

Jeg endte til slutt opp med Oliver, oppkalt etter sin morfar(Bella sin pappa) Nøklebyåsen's Oliver Twist.

h1_000.jpg

Skrevet

Oliver er et flott navn på en nydelig vofse! Gleder meg til å følge med på han der!

Edit: jeg kjenner valpeduften når jeg ser på det bildet der! :D

Skrevet

:D Mr. Bean!

Takker masse for mange flotte nanveforslag! :P

Jeg endte til slutt opp med Oliver, oppkalt etter sin morfar(Bella sin pappa) Nøklebyåsen's Oliver Twist.

h1_000.jpg

Godingen!

Og Oliver er et fint navn, i farta kommer jeg ikke på noen markante bernere som har hatt det som navn - Oliver Twist er Birger, han...

Men fnis, har du sagt til Stian hva han heter???

Skrevet

:angry: Mr. Bean!

Ja! Det var faktisk etter mr. Bean :) Jeg drømte at jeg leste det i denne tråden, og det var bilde med navnet hans skrevet på :)

Spøk til alvor, han ser jo helt bedårende ut da :whistle:

Skrevet

Gratulerer med valg av ett supert navn..

Oliver var da en alldelses nydelig liten guttevalp

• 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...