Gå til innhold
Hundesonen.no

hundevakt i helga:)


Saphire

Recommended Posts

I helga skal vi være hundevakt. Vi skal nemlig passe på svogern min sin Itialenske mynde. Han heter kratos, aka "beinrangel" :getlost:

Liten hyper søtnos som har mye armer og bein.

Vi er meget spent på hvordan det går med kattene og han, men han er vant til katt fra før så vi tror det skal gå bra. Nå får vi testet ut på forhånd før vi får oss egen hund.

Vi har hatt hunden her før en times tid også, da gikk det greit med to av kattene, de andre to gjemte seg bare. Så nå er jeg spent!

Her er iallefall bilde av den lille tassen...han er vel ca 5 mnd eller noe.

Bildet er lånt fra eieren..

Han er ikke akuratt så "tykk" at det gjør noe, men jeg trur det er vanskelig å fore han opp i denne vokse perioden!

The_dog_by_HiiP.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nå har jeg et stykk GÆREN liten valp i hus. Springer frem og tilbake og er helt i hundre :banana: Jeg vet han har litt "issues" i form av at han ikke vil ut i kulda, og tisser litt inne+ at han ikke har fått så mye grenser på enkelte ting(som løpe som gal opp i sofaen og ned igjen osv). Men men, kan ikke ta tak i det på den ene helga her. Men han er nå søt da! Bare krysse fingrene for at om jeg går hyppig småturer med han så kanskje holder han seg inne :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første tissedam i gangen et faktum. Altså, jeg har luftet han to ganger på ca 5 timer nå, og han vil jo jaggu ikke tisse ute. Av nysgjerrighet, hva gjør man egentlig med slikt?? Om jeg tar han i å tisse(gjorde ikke det sist), hva burde man si/gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tar ham i å tisse, så bare løft ham opp og bær ham ut. Og når du vet at det har vært en stund siden sist han har tisset, så ta ham med deg ut, og gå ikke inn igjen før han har tisset. Evt går du inn og har ham i bånd innendørs til han er varm, så går dere ut igjen. Fram til han tisser ute. (kan ta tid, men det er verdt det.) Så masse ros så klart, når han har tisset ute, og rett inn i varmen igjen. :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italienervalper er noe for seg selv, hva? :banana:

Det har blitt sagt at de ikke vokser i høyden, de når bare bakken til slutt ...

Foreslår at du lufter i bånd, og står i ro til han har tisset. Vet ikke om det er det du har gjort, eller om det hjelper, men sånne små villbasser har av og til ikke tid til å gjøre sitt fornødne når det er mye annet spennende ute å undersøke og finne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italienervalper er noe for seg selv, hva? :banana:

Det har blitt sagt at de ikke vokser i høyden, de når bare bakken til slutt ...

Foreslår at du lufter i bånd, og står i ro til han har tisset. Vet ikke om det er det du har gjort, eller om det hjelper, men sånne små villbasser har av og til ikke tid til å gjøre sitt fornødne når det er mye annet spennende ute å undersøke og finne på.

Haha. Ja han er noe for seg selv gitt. Altså, det virket jo ikke som han ville ut en gang, tok på han dekkenet og båndet, og han så nesten bare dystert på meg som at han tenkte "må jeg ut i kulden igjen?". Og selve turen gikk i rask trav uten å ense noe som helts, turen ville han nemlig bare bli ferdig med slik at han kunne komme inn og kose seg på sofaen.

Prøvde å stå i ro ja, og da sto han på tre bein og peip mens han så stakkarslig på meg :banana: Er liksom begrenset hva jeg får gjort av underverker på en helg. Og ikke at jeg har så altfor mye kunnskaper om slikt. Men han er da 5 mnd, burde jo være husren nå?

Thihi, håper belger valp liker kulda bedre og at de har mer sansen for tur. (Noe jeg absolutt trur de har). :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vofsen levert tilbake til eieren. Det var både kos og slit med hund i hus, slit i forhold til at han absolutt ikke var husren. Han tisset to ganger i buret sitt, tre ganger på gulvet..på en stakkarslig helg liksom. Og JA, han ble hyppig luftet, etter at han hadde sovet, sent om kveld og tidlig på morgen. Men hunden sa ikke et kløyva ord han, bare satte seg rett ned og pissa :icon_redface:

Men men, mye kos også..han var jo bare super kjælen. Men han trenger litt trening trur jeg, tissetrening, lydighet osv :lol: Jeg gleder meg mye til valpen vi skal ha en gang kommer i hus, men jeg har lært at jeg SKAL ta meg frai i 2uker slik at tissetreningen blir foretatt nøye. Og at man faktisk kanskje kan stå opp midt på natten om valpen må på do uten at man må tenke på at man skal opp tidlig dagen etter! Og bøker SKAL leses, for skal jeg ha hund så skal det gjøres "ordentlig" og jeg vil vite hva jeg driver med gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes en helg med en italienervalp som tisset inne 5 ganger var slitsomt,vil jeg bare ønske deg lykke til med belgervalp! :icon_redface:

haha. Ikke slik altså, men altså..når valpen egentlig har vært husren, men som plutselig bestemte seg for å tisse inne når det blir kaldt ute så syns jeg det blir litt "unødvendig". Og han er jo faktisk 5 eller 6mnd gammel. Jeg har full forståelse for at yngre valper kommer til å tisse inne MASSE i starten. Men jeg syns det er anderledes når de er så små+ at det liksom er MIN hund :)

MEN, hvitt flossy teppe skal ut i tissetrenings perioden gitt, for valpetiss satt godt på teppe gitt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små raser kan ha problemer med husreinheten til de er opp mot året. Mye kommer også an på hvordan eieren håndtrerer og har trent på dette. Og noen kan reagere når de er et fremmed sted, og bli litt usikker rett og slett.

Jeg syns italienerne ser så skjøre ut, at de tåler ingenting :icon_redface: Og alle de jeg har møtt står kun på tre bein og halen mellom beina. Og som nevnt, kommer det nok mer kjøtt på beina etterhvert, da mynder kan være litt tynne som unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha. Ikke slik altså, men altså..når valpen egentlig har vært husren, men som plutselig bestemte seg for å tisse inne når det blir kaldt ute så syns jeg det blir litt "unødvendig". Og han er jo faktisk 5 eller 6mnd gammel. Jeg har full forståelse for at yngre valper kommer til å tisse inne MASSE i starten. Men jeg syns det er anderledes når de er så små+ at det liksom er MIN hund :icon_redface:

MEN, hvitt flossy teppe skal ut i tissetrenings perioden gitt, for valpetiss satt godt på teppe gitt :lol:

Ja husren hjemme? Men på nytt sted, nye mennesker da skjønner man ikke stort :)

Valpen min er 5mnd og hun ble passet i helga. Jeg sa til passet at hun er husren hjemme, men det er jo ikke sikkert hun er det hos dem på ett nytt sted og mennesker hun ikke kjenner så godt. Så lenge hunden er valp og bare 5-6mnd så synes jeg ikke det var så gærnt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja husren hjemme? Men på nytt sted, nye mennesker da skjønner man ikke stort :lol:

Valpen min er 5mnd og hun ble passet i helga. Jeg sa til passet at hun er husren hjemme, men det er jo ikke sikkert hun er det hos dem på ett nytt sted og mennesker hun ikke kjenner så godt. Så lenge hunden er valp og bare 5-6mnd så synes jeg ikke det var så gærnt :icon_redface:

Du har så rett. Vi er nok ikke nye folk for valpen, men stedet er forholdsvis nytt. Har vel vært på besøk et par ganger bare. Men det skal kratos ha, han er UTROLIG sosial, kosete og trygg på de fleste. Han slo seg egentlig godt ned med en gang, godtok alle kattene, og fant koseplass i armkroken min som han aldri har bodd et annet sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...