Gå til innhold
Hundesonen.no

lille meg og vovven min

Mimella

Recommended Posts

Heisann folkens!

Åssen står det til? Håper dere har det bra hvor enn dere måtte være! :)

Har akkurat meldt meg inn her, hadde fått en invitasjon på www.canis.no av Basse og da måtte jeg jo bare sjekke ut hva dette var for noe. Og første inntrykket var bra og da var det jo bare å klikke på "bli medlem". :D

Litt om meg; Jeg er ei stort sett blid og positiv jente, med egne meninger og litt bein i nesa. 25 år, opprinnelig fra Aurskog Høland i Akershus, men bor nå i Trøgstad i Østfold hvor jeg trives godt. :D Jobber som sentralbordoperatør, en helt ok midlertidig jobb frem til jeg får noe fast.

Litt om hunden min; Ho heter Tinka og er ei nydelig Golden labrador tispe på ca 4 år nå. (25 % Labrador, 75 % Golden) Tinka har bare vært min siden påske i år, før det bodde hun hos en familie med to barn som ikke hadde nok tid til å ta seg tilstrekkelig av henne. Desverre resulterte det i at Tinka begynte å bli gretten mot barna. Derfor fikk jeg spørsmålet om jeg kunne tenke meg og ha henne på besøk i påsken for å se åssen vi gikk sammen og det gikk så fint at ho fikk lov til å bli hos meg, noe jeg er veldig glad for. ;) Ennå er Tinka litt obs når vi får besøk av barn, men vi jobber med saken samtidig som vi er veldig obs på å ikke la henne være alene med dem. Tro det eller ei, men det går faktisk fremover. :D

hmmm... ble kanskje mye dette..? :? Vel vel, dere får lese det dere gidder da se, nå veit dere i hvert fall litt om oss! :x

Ha en flott dag!

Mimella og Tinka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann velkommen skal du være!

Et spesiellt velkommen fra meg da :D

Er det ditt egentlige navn?

I alle fall var det Stilig :)

Legg gjerne ut bilde av hunden din :D

Tusen takk! :D

Hvilket navn tenkte du på?

Har diverse nick ute og går... :?

Bilder kommer, må bare få det til... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen!! :) Alltid koselig med nye medlemmer, og blir interessant å høre hvordan du jobber med Tinka mht barn og sånt.. (Vi har forresten ogs ei svart labbis tispe som heter Tinka her inne!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for svar! Vi er absolutt inne i en vanskelig periode nå, han fylte nettopp 11 måneder og kan tidvis være helt dust. Vi har klart å skille mellom bjeffing som følge av oppmerksomhetsbehov og varsling. Prøver å ignorere bjeffing for oppmerksomhet, og å lære han å gå i senga og være "stille" når han varsler. Vet ikke om jeg kan si at vi har hatt fremgang enda😅 Han er også skikkelig dust på tur, biter og knurrer i båndet til tider. Men det kommer litt og litt sjeldnere, så det går vel over til slutt. Må bare stå i det - er veldig spent på når jeg kan forvente at han roer seg litt!
    • Jeg tror en dual purpose labb hadde vært bra for dere. Jaktlabb vil jeg si er for mye hund, for det dere beskriver.     
    • Er også veldig glad i teppe. Portabel 'plassen sin' er utrolig kjekt å ha. Et godt ullteppe (pels+fleece = ubehagelig statisk elektrisitet) godt innsatt med lanolin for smussavvisning, vanntett underside og bærereim er essensielt utstyr for meg. 
    • Dette ville jeg ikke vært det minste bekymret for! Ja, det er jaktinstinkter, men det er to helt forskjellige settinger. Drakamp oppfordrer man til, sau skal behandles pent. I tillegg har man endel andre instinkter og egenskaper som slår inn under gjeting som overskygger. Samtlige av mine siste hunder har konkurrert i klasse 3 i gjeting og vært gode arbeidshunder, alle disse og tidligere hunder har også trent en hel del sport (inkludert en NM-finalist i rally), hvor drakamp er essensielt. Har aldri sett noe sammenheng mellom heftige drakamp-hunder og hunder som biter sau, om de biter sau er det av andre årsaker enn at man har trigget jakt.  
  • Opprett ny...