Gå til innhold
Hundesonen.no

lille meg og vovven min

Mimella

Recommended Posts

Heisann folkens!

Åssen står det til? Håper dere har det bra hvor enn dere måtte være! :)

Har akkurat meldt meg inn her, hadde fått en invitasjon på www.canis.no av Basse og da måtte jeg jo bare sjekke ut hva dette var for noe. Og første inntrykket var bra og da var det jo bare å klikke på "bli medlem". :D

Litt om meg; Jeg er ei stort sett blid og positiv jente, med egne meninger og litt bein i nesa. 25 år, opprinnelig fra Aurskog Høland i Akershus, men bor nå i Trøgstad i Østfold hvor jeg trives godt. :D Jobber som sentralbordoperatør, en helt ok midlertidig jobb frem til jeg får noe fast.

Litt om hunden min; Ho heter Tinka og er ei nydelig Golden labrador tispe på ca 4 år nå. (25 % Labrador, 75 % Golden) Tinka har bare vært min siden påske i år, før det bodde hun hos en familie med to barn som ikke hadde nok tid til å ta seg tilstrekkelig av henne. Desverre resulterte det i at Tinka begynte å bli gretten mot barna. Derfor fikk jeg spørsmålet om jeg kunne tenke meg og ha henne på besøk i påsken for å se åssen vi gikk sammen og det gikk så fint at ho fikk lov til å bli hos meg, noe jeg er veldig glad for. ;) Ennå er Tinka litt obs når vi får besøk av barn, men vi jobber med saken samtidig som vi er veldig obs på å ikke la henne være alene med dem. Tro det eller ei, men det går faktisk fremover. :D

hmmm... ble kanskje mye dette..? :? Vel vel, dere får lese det dere gidder da se, nå veit dere i hvert fall litt om oss! :x

Ha en flott dag!

Mimella og Tinka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann velkommen skal du være!

Et spesiellt velkommen fra meg da :D

Er det ditt egentlige navn?

I alle fall var det Stilig :)

Legg gjerne ut bilde av hunden din :D

Tusen takk! :D

Hvilket navn tenkte du på?

Har diverse nick ute og går... :?

Bilder kommer, må bare få det til... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen!! :) Alltid koselig med nye medlemmer, og blir interessant å høre hvordan du jobber med Tinka mht barn og sånt.. (Vi har forresten ogs ei svart labbis tispe som heter Tinka her inne!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...