Jump to content
Hundesonen.no

Bildesession på jordet!

Nowisclee

Recommended Posts

Posted

Var ute i sted med bikkjene og tok bilder mens de herjet på jordet, for en gangs skyld husket jeg kameraet mitt! (som jeg kan takke Synnøve for)

Dere må unnskylde kvalitet, vinkel og lysforhold, jeg eier ikke evne til å ta bilder, jeg bare knipser. :flowers:

Lundii i farta!

novdes09_181.jpg

novdes09_186.jpg

novdes09_202.jpg

Lundii og Kee-Kee:

novdes09_267.jpg

novdes09_237.jpg

novdes09_238.jpg

Jakthunder:

novdes09_225.jpg

Lundii, Kee-Kee og Trine:

novdes09_248.jpg

novdes09_241.jpg

novdes09_271.jpg

novdes09_251.jpg

novdes09_242.jpg

novdes09_281.jpg

novdes09_246.jpg

Lundii? Kenguru? Neeeehh..

novdes09_268.jpg

*dele opp*

Posted

-Ååååh! Nydlingenebiggrin.png Fiiine kenguru-voffsene sine, det tenker jeg!

Fine bilder!

Takk! :wub: Jah, det er fine kenguru-voffser det, selv om Kee er mer spise-saue-ull-voffs enn kenguru-voffs om dagene. :)

Fine bilder:)

Men er etnahunden voksen? Har sett for meg at de er ganske mye større...:)

Hun er 4,5 mnd, så nei, ikke voksen! Hun blir nok litt større. Men de skal ikke være høyere enn 42-46 cm, 8-10 kg! :) ca det samme som en basenji-tispe, bare et par cm høyere. :flowers:

Posted

Takk! :wub: Jah, det er fine kenguru-voffser det, selv om Kee er mer spise-saue-ull-voffs enn kenguru-voffs om dagene. :)

Hun er 4,5 mnd, så nei, ikke voksen! Hun blir nok litt større. Men de skal ikke være høyere enn 42-46 cm, 8-10 kg! :) ca det samme som en basenji-tispe, bare et par cm høyere. :flowers:

Åkei.. jøsses, og jeg som trodde de ble store, type 60 cm + Hehe.. Man skal stadig lære;)

Søt var hun hvertfall:)

Posted

Åkei.. jøsses, og jeg som trodde de ble store, type 60 cm + Hehe.. Man skal stadig lære;)

Søt var hun hvertfall:)

Hehe, nei! De er en slags mini-faraohund i utseende. :flowers: Og ja, man lærer noe nytt hver dag!

Tusen takk! :wub:

Posted

Mange fine bilder,og jeg synes at Lundii har blitt så fort stor...

Hun er da nesten ikke valp lenger :flowers:

Posted

Flotte bilder :flowers: Ser ut som hundene koste seg skikkelig..må si jeg er litt svak for disse etnahundene, de er helt nydelige. Blir artig å se flere bilder av henne når hun vokser opp:)

mvh Marita

Posted

Så nydelige de er begge to! De passer jo perfekt sammen i fargen nesten :D

Tusen takk! Ja, de gjør det! Nå mangler jeg egentlig bare noe helt hvitt noe. :)

Kjempefine hunder begge to!Mer ståbilder av Etnahunden!Nyyydelig!Stolt lite vesen... :wub:

Det kan ordnes! :P Og tusen takk! Ja, meget stolt, og litt frossen på beina. *flire*

Mange fine bilder,og jeg synes at Lundii har blitt så fort stor...

Hun er da nesten ikke valp lenger :P

Nei, hun vokser seg til, gitt! Nesten like høy som Kee nå, og ca 5,5-6kg. :)

Flotte bilder :) Ser ut som hundene koste seg skikkelig..må si jeg er litt svak for disse etnahundene, de er helt nydelige. Blir artig å se flere bilder av henne når hun vokser opp:)

mvh Marita

Tusen takk! Ja, de koser seg på jordet. Fint med inngjerdede plasser å ha bikkjene! :flowers:

Posted

Hehe, og så skal det sies at puddelen er en LITEN puddeltispe, ca 16 kg! :wub:

Lundii er nå ca 5,5 kg, Kee-Kee er ca 7,5 kg. :flowers: De er pyttesmå! :)

Og tusen takk. :) De koser seg masse sammen, de der! :) Herjer rundt som noen andre småtroll og løper på meg og lekesloss mellom beina mine og sånn, så jeg nesten ikke får tatt bilder. :D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Det er mange som har hund og katt sammen, men det kommer helt an på individene, rasene og tilvenningen. Det høres ut som du har kommet litt skjevt ut allerede, og som sagt tror jeg det kan bli krevende. Når du ikke har kompetansen selv til jeg anbefale å få hjelp (direkte, annet enn tilfeldige på nett) fra noen som kan komme og hjelpe deg der du er.
    • Er det noen som faktisk har fått til å få katter og hunder sammen?  Er bare redd det blir ett vanskelig prosjekt. Og hvor lenge bør man holde på å prøve å få det til?
    • Jeg ser at det står haket av som jakthunder på NKK rasevelger.    Er det da retriever og spaniel som har minst mulig jaktinstinkt da?   Skal prøve å få hundene til å slappe av når de ser pusene.
    • De er også varslere så jeg bjeffer dessverre lett.
    • Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
  • Nylig opprettede emner

• Create New...