Gå til innhold
Hundesonen.no

En av norges store hundemotstandere og kranglefanter er siktet for drap..

Pan

Recommended Posts

• Svar 141
  • Created
  • Siste svar
  På 2/6/2010 at 9:11 AM, vivere skrev:

På alle måter en tragisk sak.

I aller høyeste grad kjempetrist! Det eneste positive er nabolaget nå slipper å kikke seg bak skulderen og være på vakt for å se hvor XX befinner seg, slipper å bekymre seg for sine husdyr og ikke minst - vet at XX befinner seg bak murene slik at omverdenen er skjermet for ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/7/2010 at 2:45 AM, madam mim skrev:
I aller høyeste grad kjempetrist! Det eneste positive er nabolaget nå slipper å kikke seg bak skulderen og være på vakt for å se hvor XX befinner seg, slipper å bekymre seg for sine husdyr og ikke minst - vet at XX befinner seg bak murene slik at omverdenen er skjermet for ham.

Mmm. Jeg kjenner ganske godt til hva naboene mener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Virker som om noen er redd for alt med fire ben, og ønsker å verne seg mot det med tåplige lover.... for å si det sånn.

Uten mulighet til å stille noen diagnose ( jeg har riktignok en del erfaring fra psykriatrien), mannen er sprøyte gal. Manipulativ og beregnende, farlig med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/14/2010 at 10:41 AM, dozer skrev:

Virker som om noen er redd for alt med fire ben, og ønsker å verne seg mot det med tåplige lover.... for å si det sånn.

Uten mulighet til å stille noen diagnose ( jeg har riktignok en del erfaring fra psykriatrien), mannen er sprøyte gal. Manipulativ og beregnende, farlig med andre ord.

Helt korrekt! Tiden fra 6.12. har vært så utrolig behagelig når XX sitter i varetekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  På 8/5/2010 at 4:44 PM, madam mim skrev:

Og huset til "han hvis navn ikke må nevnes" der drapet skjedde er solgt. Og det er veldig veldig betryggende.

Eller urovekkende..

Dersom det (gud forby!) skulle skje at mannen blir frikjent ville det jo faktisk resultere i at han kan finne seg et nytt nabolag å terrorisere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/6/2010 at 4:45 PM, Pan skrev:

Eller urovekkende..

Dersom det (gud forby!) skulle skje at mannen blir frikjent ville det jo faktisk resultere i at han kan finne seg et nytt nabolag å terrorisere..

Det har du helt rett i - mannen vil helt sikkert terrorisere både neste nabolag og neste igjen, meeeen han blir "garantert ikke" frikjent, vøtt.... :D

Fy fader, da mister jeg helt og fullt siste rest av tillit til rettssystemet. :D

Men jeg tillater meg å nyyyyte å slippe å være redd for å ha ham i nabolaget, det har vært et fint halvår på den måten. *mumler no om at den fyren fant på mye, ass :D*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
  På 8/6/2010 at 5:07 PM, Reject skrev:
Min oppfatning av disse gutta bak hundebitt.no har alltid vært at dette er en gjeng med seriøst ustabile irrasjonelle menneser, kan jo se ut som om min oppfatning var riktig ;-)

Jeg tillater meg å være uenig og i samme åndedrag nevne at omtalte aldri har vært en av "disse gutta bak hundebitt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  På 9/27/2010 at 12:55 PM, madam mim skrev:

Han fikk bare 5 år og må betale 170.000,- i erstatning. :icon_clapping:

Tipper at Påtalemyndigheten kommer til å anke den dommen. Siste ord er nok forhåpentligvis ikke sagt. :frantics: (Håper jeg, da!)

Og jeg regner som overveiende sansynlig at domfelte anker fordi det var dissens blant dommerne. Fagdommer stemte for full frifinning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9/27/2010 at 1:16 PM, Gråtass skrev:
For meg er det revnende likegyldig hvem av partene som anker, bare han blir i dømt en strengere straff i neste instans..

Det tror jeg knappest skjer. Hele rettssaken (de delene som jeg hørte på) var tragisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9/27/2010 at 1:40 PM, vivere skrev:

Det tror jeg knappest skjer. Hele rettssaken (de delene som jeg hørte på) var tragisk.

Av hensyn til allmennhetens rettsoppfattelse håper jeg da inderlig at ikke den dommen blir stående. Det hele er bare så ufattelig trist og ubegripelig.

Hvilken oppegående person finner det naturlig å finne fram rifla og skyte den første og beste som kommer opp til gårdsplassen sin etter at han fikk en truende tlf. 20 minutter i forveien? Kunne vel ha søkt tilflukt hos naboen sin som holdt på ute for eksempel. Det var jo midt på lyse dagen på en søndag.

La en kniv i hånda på avdøde.

Osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dommen er rett og slett skremmende, og jeg håper også påtalemyndigheten anker.. Og ikke minst, at de finner en bedre aktor til neste runde.

Jeg er forsåvidt skremt over påtalemyndighetens lave påstand også, her burde påstanden vært forvaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9/28/2010 at 4:24 PM, Pan skrev:

Denne dommen er rett og slett skremmende, og jeg håper også påtalemyndigheten anker.. Og ikke minst, at de finner en bedre aktor til neste runde.

Jeg er forsåvidt skremt over påtalemyndighetens lave påstand også, her burde påstanden vært forvaring.

Nå var det flere forhold som retten måtte ta hensyn til. Fagdommer vurderte at omstendighetene rundt drapet kvalifiserte til frifinning av tiltalte. Noe meddommerne var uenige i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det var selvsagt flere forhold de måtte ta hensyn til..

Som hindring av politiets etterforskning, forfalsking av bevis...

Dette sammen at han klarte å skyte en ubevæpnet person UTEN å avfyre varselskudd (så vidt meg bekjent..) bør tale for en streng straff.

I tillegg er det jo ikke noen hemmelighet at denne personen har terrorisert naboer og andre regelmessig gjennom mer enn ti år, dette burde også blitt tatt hensyn til.

Totalt sett burde han fått forvaring og forbud mot bruk av elektronisk kommunikasjon på livstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/1/2010 at 7:03 AM, Pan skrev:

Jada, det var selvsagt flere forhold de måtte ta hensyn til..

Som hindring av politiets etterforskning, forfalsking av bevis...

Diskuterer vi samme person og samme rettssak? Dersom vi mener samme person var jeg tilstede under rettssaken. Var du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde nettopp et mareritt av en "treningsøkt". Hadde alle favorittingene hans og lommene fulle av snacks. Godt vær og stille og rolig feriestemning. Ede åpnet med å hoppe opp og bite og bjeffe og jukke og være teit. Jeg trodde vi skulle ha en fin økt med den energien der, men da jeg ba om utgangsstilling for TREDJE GANG, så gikk han sakte og satte seg seigt ned. ... Eneste lyspunkt var en fin innkalling da han mens jeg prøvde samle meg vimsete avgårde på egenhånd inn i en luftegård jeg ikke har gitt ham lov til å gå i. Da spratt han opp fra sniffingen og kom løpende inn med en gang. Supert! ..men det var det ENESTE han gjorde riktig på cue. Han dekket hver gang jeg ba om stå. Så dumt på meg når jeg ba om utgangsstilling. La repeatedly fra seg apporten en meter fra meg i forsøk på å innkassere uten å måtte gi den fra seg. Fant plutselig ut at det var kewlere å gå fra front mellom beina mine til utgangsstilling istedenfor å svinge bakparten inn, og gjentok den der flere ganger. Nektet gå fot uten lure i hånden. Den økende frustrasjonen min gjorde ikke ting bedre. Han begynte holde hard rock konsert. Hoppet og bet og jukket. SÅ kom jeg på at han ikke har fått skjønnhetssøvnen sin. Han hadde vært våken fra kl 07 i morges uten å blunde et blunk. Aha! All made sense. Tok ham med meg inn igjen, og det tok ikke engang et minutt før han brøt ut i full raptus og fløy villmann mellom veggene i toddler tantrum. Stoppet plutselig og begynte krafse og grave som en manisk gærning på gulvet, og falt så dønn om, som et slakt, rett i søvn. — Har De forsøkt skru maskinen av og på igjen? 
    • Det er nok definitivt en del av "spøkelsesalderen", men det er også viktig å ta på alvor så man ikke ved uhell forsterker adferden så den blir en uvane.
    • Er hun ikke i den alderen? Jeg har noe liknende problemer selv, også 5 mnd. Bjeffet plutselig på en dame på bussholdeplassen i dag, uvisst av hvilken grunn. Heldigvis bare sosial bjeffing, som han gjør når han vil noe, men hun ble dessverre ukomfortabel, så måtte fortelle henne at det var vennlig kommunikasjon for å få oppmerksomhet, ikke noen trussel eller advarsel. De høres veldig annerledes ut og serveres mot "inntrengere" på "eget territorium". Kanskje sammenlignbart med hva din gjør? Fordi min er avlet for å vokte, så belønner jeg ham for å være flink gutt og gjøre jobben sin tilfredsstillende når han serverer advarselbjeff på fremmede "inntrengere". Hadde han truet og ikke latt seg avlede hadde jeg kjøpt profesjonell hjelp, men foreløpig er han tilfreds med å få respons på varselet og tar min vurdering av situasjonen som god fisk.  Kjenner du til begrepet sladretrening? 
    • Det er vanskelig å si uten å se hunden. Går dere på noe valpekurs? Isåfall er det et godt sted å spørre. Jeg tenker også at det er veldig viktig med god sosialisering med trygge hunder og folk, og på trygg avstand til "skumle" ting i ulike miljøer generelt, så ikke alt ukjent blir skummelt.
    • Hei! Har en 5 mnd gammel bc valp som knurrer og bjeffer på ting som kommer på avstand, samme om det er kjentsfolk eller fremmede.. hun syntes det er greit når de kommer nærme nok, da vil hun mer enn gjerne hilse og er fornøyd.   idag når faren min kom inn med caps knurret hun og bjeffet her inne, noe hun aldri har gjort før.. noe jeg bør gjøre for å forebygge? hun er dog lett å avbryte enkelte ganger, men mååå liksom bjeffe.. takk for alle svar
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...