Gå til innhold
Hundesonen.no

Julemusikk


Artemis

Recommended Posts

Jeg holder på å brenne noen CDer med julemusikk, men er litt tom for ideer, så derfor tenkte jeg å spørre dere soniser hvilke julesanger dere pleier å høre på før jul? Hvilke sanger får dere i skikkelig julestemning? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Driving home for christmas med chris rea. Også seff "All I want for christmas is my two frontteeth" med hvem? Dolly parton og Kris kristoffersen (tror jeg) har også en country julesang som er sjarmerende, men husker selvfølgelig ikke hva den heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører på veldig mye julemusikk, men for meg kjenner jeg faktisk den "ekte" julefølelsen først når "En stjerne skinner i natt" settes på.

Ellers er "I'll be home for christmas", "Have yourself a merry little christmas", "Winter Wonderland", "Rudolph, the rednosed raindeer" gode stemningssanger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Fairytale of New York" med The Pogues og Kirsty MacColl

Jaaaaa...den bare MÅ være med ellers er det ikke jul.

*skremmende hvor enig vi er i de fleste ting, nå må du komme opp med noe "teit" snart så jeg kan protestere litt*

Ellers er det en sang, som jeg ikke husker hva heter, men handler om sønn fra Amerika som kommer til sine gamle foreldre i gamlelandet på julebesøk. De har bare gamle, tørre brødskorper til julemiddag, men han har med seg massevis av gaver og mat.

Den er skikkelig "klissete" og veldig søt og julete :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er det en sang, som jeg ikke husker hva heter, men handler om sønn fra Amerika som kommer til sine gamle foreldre i gamlelandet på julebesøk. De har bare gamle, tørre brødskorper til julemiddag, men han har med seg massevis av gaver og mat.

Den er skikkelig "klissete" og veldig søt og julete :D

Mener du Julekveld i skogen ? : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller ha O Holy Night enn O Helga Natt, fortrinnsvis med en mannsgruppe som Il Divo. Ellers har jeg fått noen nye engelske favoritter (de norske jeg liker er de gode, gamle høytidlige sangene; Deilig er jorden, Det lyser i stille grender, Nå tennes tusen julelys osv); Christmas Bells med Celtic Women (troor jeg de heter) og God Rest ye merry Gentlemen i en litt rocka versjon som jeg har trøbbel med å finne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere nevnte her jeg bare må høre på. I tillegg Something about christmas time med bryan adams, Julen ãr hãr med Sissel Kyrkjebø, Merry christmas everyone.

Ellers liker jeg when christmas comes to town (fra the polar express, er en sang til jeg liker derfra, men den har jeg ikke lenger). ellers syns jeg at Where are you christmas med Faith Hill er søt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere nevnte her jeg bare må høre på. I tillegg Something about christmas time med bryan adams, Julen ãr hãr med Sissel Kyrkjebø, Merry christmas everyone.

Ellers liker jeg when christmas comes to town (fra the polar express, er en sang til jeg liker derfra, men den har jeg ikke lenger). ellers syns jeg at Where are you christmas med Faith Hill er søt.

When christmas comes to town er så søt :) Where are you christmas er også veldig fin :) Er det believe fra polarekspressen du tenker på? Den Josh Groban synger under rulleteksten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

When christmas comes to town er så søt :) Where are you christmas er også veldig fin :) Er det believe fra polarekspressen du tenker på? Den Josh Groban synger under rulleteksten?

Stemmer det. Den er også fin :D Klart å slette den tror jeg, så må få tak i den igjen tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...