Gå til innhold
Hundesonen.no

Julekalender på TV

pippin

Recommended Posts

Skrevet

Hva er din favorittjulekalender på TV?

Jeg er barnslig så jeg ser på Barnetv i Desember for å få skikkelig julestemning!

MEN.. Jeg får ikke det av Jul i Svingen..! Jeg synes det er så dumt av NRK å sende dette usmakelige programmet hver dag i desember.. :whistle: Dårlig skuespill er det også i serien.. Det ser jo ut som helt vanlig barnetv. :whistle:

Nei gi meg heller Amalies Jul! Eller Blåfjell for den saks skyld..! :whistle: Det skal handle om nisser og gode gamle tardisjoner..!

Skrevet

Jeg er enig! De kan få ha Jul i svingen i fred for meg! Dumt og irriterende... sannsynligvis gøy for barn..? :whistle: Og jeg liker heller ikke julerullkæra! Så i år er jeg litt misfornøyd egentlig... *julesutre*

Vil også ha nisser og koselige ting! Blåfjell, Amalies jul (fiiineste godnattsangen!), Månetoppen, the Julekalender eller selvfølgelig Jul i Skomakergata (men har vel innsett at det er vi gamle som liker den fordi den minner oss om vår egen barndom.. :whistle: )!

Skrevet

Helt enig med overstående talere. Jul i svingen gir ikke mye julestemning, og fryktelig mye dårlig skuespill.. Har jul i skomakergata på dvd, så ser på det, også får jeg bare jul i svingen og hjulkalenderen i tillegg. Vurderer å kjøpe Amalies Jul på dvd også, så får jeg skikkelig julestemning. Den var fiiiin den nemlig. Eller Jul i Blåfjell, Jul på Månetoppen og sånne - nisser må til for julestemningen!

Skrevet

Jeg har aldri sett jul i svingen, så jeg skal gi det en sjanse. Men best er jo seff Jul i skomakergaten, Amalies jul og Jul i blåfjell. The julekalender funker også.

Men sender ikke Tv 2 noen julekalender i år? Har vel gitt opp helt da de aldri kan ta igjenn NRK1 i seertall!

*25 år og fortsatt julebarnslig* :whistle:

Skrevet

Jul i blåfjell er absolutt min favoritt! Det er julestemning det :whistle: Månetoppen er også godkjent. Har ikke sett Linus i svingen, så skal gi det en sjanse, men er ikke helt opptimistisk. Det blir jo ikke riktig :whistle: Nisser må til.

Skrevet

Jeg kjøpte meg både jul i blåfjell og Amalies jul da jeg i sommer skjønnte at det var jul i svingen som var på prog.

Fikk de vil for kun 150,- tilsammen, så det var ikke verst :whistle: Så nå skal jeg se begge 1. des lukene :whistle:

Skrevet

Jul i Svingen er kjempeteit! Jeg vil ha Månetoppen. Ellers syns jeg Vazelina er morsomt jeg, har vel sett på det nesten hvert år siden jeg var liten. Litt julestemning av det!

Skrevet

jul i svingen gir ikke meg noe julestemning i hvertfall :lol: vil ha Amalies jul, jul i blåfjell, månetoppen, skomakergata eller the julekalende!! :whistle:

når det er så dårlig i år, bør noen dukke opp med noe bra neste år :whistle:

fiksa film, så kan se the julekalender selv :whistle:

Skrevet

Syns det er på tide med en ny kalender jeg... Er lei Vazelina... De på NRK har jeg ikke sett siden Jul i Skomakergata var når jeg var lita. Ingenting som liksom blir "bra nok" der uansett.

Nissene på Låven var moro et år, maks. The Julekalender mistet også gløden etter første året. Og for å ikke snakke om dustete parodien på Skomakergata. Jeg hater sånn.

Syns KLM kan lage julekalender jeg. Brødrene Dals jul eller noe sånn.

Skrevet

Jul i Svingen er kjempeteit! Jeg vil ha Månetoppen. Ellers syns jeg Vazelina er morsomt jeg, har vel sett på det nesten hvert år siden jeg var liten. Litt julestemning av det!

Har sett en eller to sesonger av det jeg også, og det jeg husker best er han hvithårede mannen med den hansken. Og når han skal reise (i tid?) sier han noe som "Rullejule, julekule, engler daler ned i sky. Sjangala bangala". Og så klart, buspulverguttene. Ellers er det ganske svart i hukommelsen. Kanskje jeg skal prøve å få det med meg i år, i mangel på noe ordentlig. *snufse*

Skrevet

Har sett en eller to sesonger av det jeg også, og det jeg husker best er han hvithårede mannen med den hansken. Og når han skal reise (i tid?) sier han noe som "Rullejule, julekule, engler daler ned i sky. Sjangala bangala". Og så klart, buspulverguttene. Ellers er det ganske svart i hukommelsen. Kanskje jeg skal prøve å få det med meg i år, i mangel på noe ordentlig. *snufse*

Ja! Sjangala bangala er min favorittdel :whistle: Men du husker vel når han ene flørter med Inga Toppen? Og hun fjøsjenta med de ungene.. hihi.

Sjangala bangala...

Skrevet

Syns KLM kan lage julekalender jeg. Brødrene Dals jul eller noe sånn.

Helt enig :whistle: Bare så synd Kirkvaag er død :whistle:

Skrevet

Her i huset er 6åringen veldig glad i jul i svingen, så da liker jeg det også :) Jeg synes barne-tv er koselig å se på sammen med sønnen min så lenge det er noe han liker å se. *innse at jeg begynner å bli som foreldrene mine :) *

Skrevet

Enig med trådstarter!

Jeg syntes Amalies jul er den beste.

Håper også (og det har jeg gjort i mange år allerede) at de kan sende om igjen Pernille og mr. Nelson.

The julekalender og nissene på låven var gøy en gang, maks to.

Skrevet

På FB er det en gruppe som vil ha tilbake AMalies Jul.. Og mange har til og med sendt inn til NRK med forspørsel. Og NRKs svar var at det var MANGE som ville ha Amalies Jul... Men det kom kanskje ved en senere anledning.. Og for å være "snille" sender de to julekalendere.. Men det hjelper ikke oss noe når den andre kalenderen er Barnas Superjul på NRK super.. :)

Nei kjedelig dette ja.. :) Å jeg har hverken Amalies Jul eller Blåfjell på DVD.. :)

Skrevet

Ja! Sjangala bangala er min favorittdel :) Men du husker vel når han ene flørter med Inga Toppen? Og hun fjøsjenta med de ungene.. hihi.

Sjangala bangala...

:) Ja! Hun med de to ungene? Haha, må få med meg dagens episode i hvert fall.

Sjangala bangala, dette var artig det. Men liker ikke han med svart hår og bart. Forresten, det er jo nisser her også! Det hadde jeg helt glemt, det er jo det hele greia handler om :)

Edit: Det er fjøsjenta som har to unger. Inga Toppen har vel ingen?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...