Gå til innhold
Hundesonen.no

NSBK & NGDK Exporama


Guest Jonna

Recommended Posts

Så dommerlistene i Hundesport i dag og bestemte meg iallefall for å stille på søndagen.

Det kommer en Australsk Dommer som faktisk har dømt endel rasen i Australia og er "kjent" der nede. Lørdagen er det også en Australsk dommer, men finner ingen resultater på henne.

Så Blaze skal iallefall meldes på lørdag :) Heldigvis ser det ut til at hun planlegger miste pelsen nå, så da bør hun være fullpelset til den tid (men venter tilslutten av des med å melde på sånn for sikkerhets skyld)

Talli må jeg bare vente og se om det blir bebiser på eller ikke.

Noen andre som har tenkt så langt etter dommerlisten kom ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Tja, jeg er ikke sikker enda. Det er samme helg som Fredericia, men der nede er det ikke dommere for Tíbrá i følge oppdretteren (som selv skal droppe å stille). Derimot tror jeg det er bra sheltiedommer der nede. Spørs om det blir "en her og en der" som i Leto, men vi får se det an litt til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg er ikke sikker enda. Det er samme helg som Fredericia, men der nede er det ikke dommere for Tíbrá i følge oppdretteren (som selv skal droppe å stille). Derimot tror jeg det er bra sheltiedommer der nede. Spørs om det blir "en her og en der" som i Leto, men vi får se det an litt til..

Er vist bare vi som har tenkt så langt. Merkelige greier :P

Ser at Sheltie, Aussi og AK er i samme ring på søndagen faktisk :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG gleder meg som en unge å begynne å stille eldste hannen min (blir veteran 8. januar), så jeg dukker nok opp på fere av disse små-utst. igjen til neste år..

Har også et par pene juniorhanner som jeg har lyst til å stille. Må bare finne noen handlere som kan steppe inn hvis begge guttta' får CK (og det skal de jo såklart)..

Så jo - til Hellerudsletta skal jeg ganske sikkert! (10 min. hjemmefra)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG gleder meg som en unge å begynne å stille eldste hannen min (blir veteran 8. januar), så jeg dukker nok opp på fere av disse små-utst. igjen til neste år..

Har også et par pene juniorhanner som jeg har lyst til å stille. Må bare finne noen handlere som kan steppe inn hvis begge guttta' får CK (og det skal de jo såklart)..

Så jo - til Hellerudsletta skal jeg ganske sikkert! (10 min. hjemmefra)

Susanne

Ooo, jeg har en sånn liten hemmelig drøm om å prøve å stille beardis altså :rolleyes2: Så fremt det ikke kræsjer med noe av mitt eget, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG gleder meg som en unge å begynne å stille eldste hannen min (blir veteran 8. januar), så jeg dukker nok opp på fere av disse små-utst. igjen til neste år..

Har også et par pene juniorhanner som jeg har lyst til å stille. Må bare finne noen handlere som kan steppe inn hvis begge guttta' får CK (og det skal de jo såklart)..

Så jo - til Hellerudsletta skal jeg ganske sikkert! (10 min. hjemmefra)

Susanne

Sikkert hjelp å få herfra også, det pleier gå rimelig fort i ringen min :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fabelaktig - så snilt av dere! Da skal jeg ikke være redd for å melde på to gutter lenger.. Vi pleier å være ganske fort ferdig vi også... Men siden nærmest alle beardisene stadig vekk får Ck er det så vanskelig å finne noen som kan gå inn i beste hannhundklasse...

Og ja - Caroline - vi må ta en prat om handling en gang. Jeg må få lære noen triks for å få mine til å stå slik som dine...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jeg har forsøkt å kontakte arrangørene for å høre hva de legger i "australske raser", for jeg har en mistanke om at de har satt aussie under det begrepet, og det er jo ingen australsk rase. Jeg fikk ikke noe konkret svar fra NGDK (dumt å ringe på 1. nyttårsdag visstnok) og NSBK har enda ikke svart meg (ga opp telefon og sendte mail). Jeg liker liksom å vite hvilken dommer jeg melder på for (også vil jeg veeeldig gjerne ha A. Ulltveit-Moe da).

Klarer ikke bestemme meg for om at jeg skal melde Blaze på en eller begge dager. Vi har jo ikke noe å hente, men det er jo morro å stille.

What to do!? :ahappy:

Begge! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt å kontakte arrangørene for å høre hva de legger i "australske raser", for jeg har en mistanke om at de har satt aussie under det begrepet, og det er jo ingen australsk rase. Jeg fikk ikke noe konkret svar fra NGDK (dumt å ringe på 1. nyttårsdag visstnok) og NSBK har enda ikke svart meg (ga opp telefon og sendte mail). Jeg liker liksom å vite hvilken dommer jeg melder på for (også vil jeg veeeldig gjerne ha A. Ulltveit-Moe da).

Begge! :ahappy:

Jeg leser det som om Aussien også går under der. Det må da være alle raser med "Australsk" i rasenavnet :ahappy:

Begge de dommerene har dømt AK endel i hjemmlandet sitt iallefall. Kanskje Aussi også? Selv om Australia ikke er hjemlandet da :aww:

Da er Blaze påmeldt til begge dager. Antagelivis hennes siste utstillinger før hun blir veteran (er planen, men om jeg klarer holde meg er en annen sak :ahappy: )

Det er jo så mange andre kjente raser m/eiere som går for samme dommerene jo :aww:

Enig. Stemmer for begge :aww:

Du er vel heller ikka partisk i denne saken :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser det som om Aussien også går under der. Det må da være alle raser med "Australsk" i rasenavnet :ahappy:

Begge de dommerene har dømt AK endel i hjemmlandet sitt iallefall. Kanskje Aussi også? Selv om Australia ikke er hjemlandet da :ahappy:

Og jeg leser det som om de er under øvrige, ettersom det er en amerikansk rase :ahappy: *vil ha, vil ha* :aww: Det er jo ikke akkurat flust med aussie i Australia, så jeg vet jo ikke om en australsk dommer har sett/dømt de engang. Irriterer meg skikkelig over sånne tvetydige annonser *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har vel det på søndag. Kanskje du har lyst til å stille Cane for meg da? :whistle: Det gikk jo kjempefint sist du gjorde det. :angry:

Aussie og belger har samme dommer også på lørdag, men vi har med shelties også begge dager. Så lenge det ikke kræsjer med noen shelties jeg skal stille så er det helt i orden for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aussie og belger har samme dommer også på lørdag, men vi har med shelties også begge dager. Så lenge det ikke kræsjer med noen shelties jeg skal stille så er det helt i orden for meg :whistle:

Weee, da håper jeg det ikke kræsjer, du er så flink med han. :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...