Gå til innhold
Hundesonen.no

NSBK & NGDK Exporama


Guest Jonna

Recommended Posts

Weee, da håper jeg det ikke kræsjer, du er så flink med han. :whistle:

Om det kræsjer for Caroline så fins jeg ved samme ring begge dager, om det blir krise :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Et litt dumt spørsmål kanskje men: Fått PM idag og der står det at jeg skal i ring 10 kl 11, min hund er som 58. Hvor lang tid ville dere regna på 58 hunder?

Gjennomsnittlig dømmer en dommer 20 hunder i timen, altså skal du i ringen cirka klokka 12:00. Noen dommere dømmer saktere, andre kjappere. Og hvis det er hunder som ikke møter, går det raskere.

Rasen din kan bli bedømt klokken 11, som dere er innkalt til. De har ikke lov til å begynne tidligere, det blir sannsynlig noe senere - men om du kommer klokken 12 og rasen er ferdig, er det ikke så mye å få gjort med.

Jeg ville beregnet å være der klokka 11, antatt at jeg ikke skulle inn da, så jeg hadde god tid til å gjøre mine forberedelser før hunden skal inn. Men så har jeg en hund som ikke trenger så mye forberedelser. Skal du gre i en time før du skal inn, ville jeg vært der klokka 10 for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg pm for søndag også. 7 groenendael + tre valper.

Cane har katalognummer 16 på lørdag og 18 på søndag, stiller som sagt i bruksklasse. Noen som vet hvor mange hanner som kommer?

Hvis du på startnummeret ditt ser til høyre, så står det at "din hund skal bedømmes i ringen som nummer", også et nummer.

Så ser du i PM, og teller hvor mange hunder av annen rase enn BFG som skal bedømmes FØR dere.

Ta dette tallet og trekk fra det første tallet.

Da får du et tall som sier hvilket nummer i startrekkefølgen av BFG dere er. Alle hannhundene bedømmes før all tispene i rasen. Altså er det minst så mange hannhunder, pluss eventuelt andre i deres klasse, championer og veteraner.

Ble det forståelig eller kryptisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg pm for søndag også. 7 groenendael + tre valper.

Cane har katalognummer 16 på lørdag og 18 på søndag, stiller som sagt i bruksklasse. Noen som vet hvor mange hanner som kommer?

Kan du sjekke berner valp og voksen for meg? Eller ligger PM'en på nettet et sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen med litt inside information som vet når programmet kommer for søndagen? Veldig spent på hvor mange av min rase som er påmeldt, i tillegg til vår. Så det bare var en på lørdagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du på startnummeret ditt ser til høyre, så står det at "din hund skal bedømmes i ringen som nummer", også et nummer.

Så ser du i PM, og teller hvor mange hunder av annen rase enn BFG som skal bedømmes FØR dere.

Ta dette tallet og trekk fra det første tallet.

Da får du et tall som sier hvilket nummer i startrekkefølgen av BFG dere er. Alle hannhundene bedømmes før all tispene i rasen. Altså er det minst så mange hannhunder, pluss eventuelt andre i deres klasse, championer og veteraner.

Ble det forståelig eller kryptisk?

Jo, det er egentlig forståelig, selv om hodet mitt aldeeeeles ikke virker nå for tida. Det er 11 som skal i ringen før "voksne" groenendaeler starter på lørdag. Så er det 6 voksne påmeldt og Cane har altså startnummer 16, så da er det vel èn championhanne og opptil 4 hanner i AK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du sjekke berner valp og voksen for meg? Eller ligger PM'en på nettet et sted?

Noen med litt inside information som vet når programmet kommer for søndagen? Veldig spent på hvor mange av min rase som er påmeldt, i tillegg til vår. Så det bare var en på lørdagen...

Funker denne linken? http://www.nkk.no/nkk/public/getStartnrAttachment?UTID=100011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er egentlig forståelig, selv om hodet mitt aldeeeeles ikke virker nå for tida. Det er 11 som skal i ringen før "voksne" groenendaeler starter på lørdag. Så er det 6 voksne påmeldt og Cane har altså startnummer 16, så da er det vel èn championhanne og opptil 4 hanner i AK?

Nei.

Det er forskjell på startnummer og hvilket nummer du er av startende i ringen. Rasene som går før dere i ringen kan være raser som står etter deg i katalogen.

På høyre side av arket med startnummer, der det står opplysning om dommer og slikt, står det at din hund skal bedømmes som nummer XX i ringen. Hva er det nummeret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Det er forskjell på startnummer og hvilket nummer du er av startende i ringen. Rasene som går før dere i ringen kan være raser som står etter deg i katalogen.

På høyre side av arket med startnummer, der det står opplysning om dommer og slikt, står det at din hund skal bedømmes som nummer XX i ringen. Hva er det nummeret?

Å gud, jeg MENTE å skrive hvilket nummer han var i ringen, men ble så forvirra fordi plutselig er det ingenting som virker her på forumet for jeg har fått de der bugsa. :) Han er nr. 14 i ringen. Og det er jo litt bedre. :D Så da er det altså maks 2 hanner i åpen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gud, jeg MENTE å skrive hvilket nummer han var i ringen, men ble så forvirra fordi plutselig er det ingenting som virker her på forumet for jeg har fått de der bugsa. :D Han er nr. 14 i ringen. Og det er jo litt bedre. :D Så da er det altså maks 2 hanner i åpen. :)

11 før dere, 14 i ringen = Cane er tredje hannhund i ilden. Du vet ikke om disse to andre er junior, unghund eller åpen - men de er før deg. For den saks skyld kan de også være i bruksklasse.

Hva som stiller etter deg vet du derimot ikke, med mindre du kjenner noen med tispe som har startnummeret etter deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 før dere, 14 i ringen = Cane er tredje hannhund i ilden. Du vet ikke om disse to andre er junior, unghund eller åpen - men de er før deg. For den saks skyld kan de også være i bruksklasse.

Hva som stiller etter deg vet du derimot ikke, med mindre du kjenner noen med tispe som har startnummeret etter deg :)

Ja, selvsagt behøver de ikke å være åpen. Det er det jeg sier, hodet virker ikke for tida. :) I bruksklasse er de neppe, det er så og si aldri belgere i bruksklasse, vi er litt mot strømmen der kan du si. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tusen takk!

:D:D Bare 2 valper og 7 voksne! :):D

Noen som vil sponse meg tur dit? :D

Det er der en skulle ha meldt på - men jeg kan vedde mye på at "alle" neste år tenker at dit skal de, for det var så få i fjor. Det har jeg sett skje på andre utstillinger hvor det er få påmeldt et år.

Ja, selvsagt behøver de ikke å være åpen. Det er det jeg sier, hodet virker ikke for tida. :D I bruksklasse er de neppe, det er så og si aldri belgere i bruksklasse, vi er litt mot strømmen der kan du si. :)

Fnis, jaja, da kan en jo håpe på klasseseier???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...