Gå til innhold
Hundesonen.no

Pepperkakehusbilder


Guest Dratini

Recommended Posts

Som emnet sier, ta bilder av ditt pepperkakehus og legg det inn her. Spennende å se de forskjellige husene må vite :)

Gjerne skrive hvor stort det er (eller legg noe som viser størrelsen på det), samt annen info (f.eks. om det er kopi av en original bygning e.l.).

Spam ivei folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fra i år akkurat, men mitt første, og hittil siste pepperkakehus :D

Dette var altså malen, slik vi hadde planlagt det:

Men i prossesen gikk noe fryktelig galt. To fnisete jenter på kjøkkenet… trenger ikke si mer;) :):)

img_47547ed1eaa21.jpg

img_475480391612c.jpg

Så da ble dette resultatet:

img_47547f8f4f95e.jpg

img_47547f7c23855.jpg

Den homoerotiske djevelen i sin krypt…

Veggene ble akkurat passe tykke, og passe seige. Og ja, dette er ren og skjær pepperkakedeig.

img_47548020ef346.jpg

For å si det sånn, dette verket fikk ikke akkurat hedersplassen i heimen den julen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihihi! Der kom bildet ja!

Det ble GRØNT altså!

Synes at det var litt slemt å hugge alle seigmennene i to da :)

Jeg skal legge ut bilde av mitt hus, når det er ferdig. Blir nok i morgen, for jeg må både montere og dekorere det. (Og har ikke kjøpt dekorasjon ennå...)

Jeg baker altså pepperkakehus for å bidra til den raserte pepperkakebyen her i Bergen. Har aldri levert bidrag før, men ble så irritert over at noen ødelegger en så koselig juletradisjon, at nå måtte jeg simpelten bare hjelpe til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig tidlig ute dere er med pepperkakehus egentlig..

Næmmen du da! Har du ikke fått med deg at de pleier å lage pepperkakehusby i Bergen, den skulle åpnes neste helg. Masse barn har vært med på å lage. Natt til søndag klarte en eller annen skikkelig dust å ødlegge alle husene som var levert inn. Så derfor baker bergenserne pepperkakehus til den store gullmedaljen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja..Det er derfor ja :icon_redface:

Dusten som ødela den! Hørte noe om at den skulle gjennoppbygges?

Det var som sagt stor pyntedag på lørdag, hvor 650 hus ble pyntet av barn. I tillegg har skoler, barnehager og privatpersoner levert hundrevis av hus, og det meste ble knust natt til søndag.

Saken har til og med blitt nevnt i utenlandsk presse, og det er jo litt morsomt:

Vandals smash gingerbread city

Egentlig skulle byen åpnes på fredag, men åpningen er utsatt til neste uke, mens vi bergensere baker det vi er gode for i mellomtiden :icon_redface:

Ups, er dette en bergenstråd? Eller en generell pepperkakehustråd? Følte jeg herpet den litt med mitt verk :S

Vi er da inkluderende, er vi ikke? :whistle:

Klart alle er velkommen til å vise frem husene sine! :rolleyes2:

(Selv om det ikke var jeg som startet tråden da :whistle: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miljøhuset var jo stilig det da! Og "veranda"/Vinduer som innbyggerne kunne titte ut :lol:

Flirer litt av tykkelsen på Lola Pagolas vegger, har prøvd det selv :icon_redface:

Eldste stesønn var så utrolig oppgitt da vi skulle knuse det, fordi han ikke klarte det :lol: Deigen var fra boka til Schønberg Erken, så det var jo skikkelig deig og veggene var solide. Taket så stort at vi fikk bare en plate i ovnen. Tok sin tid å få bygget det, men skikkelig moro! Har dessverre ingen bilder av det da :whistle:

Jeg og junior skal ha en dag med pepperkakehusbygging snart, gleder meg jeg :icon_redface:

Dette er en tråd for alle, ikke en egen "bergensk-pepperkakehustråd" (hvorfor skulle jeg lage det som er trønder selv? :rolleyes2: ). Nei, laget tråden av ren nysgjerrigehet på folks fantasi når det kommer til pepperkakehus. Det er jo så utrolig moro å lage slike sammen med barna (og så får jeg også lekt meg litt ekstra, samt spise deigen jeg også :whistle: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_0579-Kopi.jpg

Miljøbygget mitt *kremt*

som for øyeblikket er takløst.

(btw, jeg vet at det er driittstygt :icon_redface: )

*flire* "Miljøbygget ditt"? Jeg trodde det var Rådhuset jeg Synnøve *flire litt mer*

Når det er sagt så synes jeg det var utrolig kult! Og det samme må sies om LP's homoerektiske (eller hva i huleste hun kalte ham) pepperkakemann og dens hus. Vanlige hus er jo ikke kult - det er de andre som ruuuuler! (altså dere som nå har posta :icon_redface:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Guest Dratini

Kan mulig vært mitt.. :P hehe, så det jeg og! :lol:

Jeg sa til sambo at han måtte titte etter "den grønne blokka" da innslaget starta, og jammen meg kom den med :ahappy:

Synnøve sitt? :)

Hvordan kan du "gjette" det? :D:thumbs:

Smått utrolig at akkurat DET ene huset jeg har sett bilde av inne her skulle være på skjermen, er vel liksom rundt 2000 pepperkakehus inne der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa til sambo at han måtte titte etter "den grønne blokka" da innslaget starta, og jammen meg kom den med :)

Hvordan kan du "gjette" det? :D :D

Smått utrolig at akkurat DET ene huset jeg har sett bilde av inne her skulle være på skjermen, er vel liksom rundt 2000 pepperkakehus inne der :D

:) Måkke blande samboere inn i mine *kremt* spesielle bebyggelser.. :D Nå ble jeg flau her..

Ja, Var litt spesielt ja :D Skal ned å kikke en av dagene,selvom noe sier meg at hele parkeringsplassen min kommer til å bli oppspist.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅ bare henge på dette - "Julegata 1 selges". selvom det ikke er selvlaget. Beste boligannonsen på lenge :)

http://www.finn.no/finn/realestate/obje ... 78369&sid=

(kluss med link ser det ut for, her er finn-koden: 20078369)

Til moderator: dette kan det vel gjøres unntak for, selvom det gjelder link til finn.no? Annonsen er gjort for et godt formål i disse juletider. Annonsøren opplyser selv følgende i annonsen: Annonsen er publisert på finn.no, under bolig, etter avtale med finn.no. PRIVATmegleren gjør forøvrig oppmerksom på at dette til tross for annonsemediumet ikke er et boligsalg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...