Gå til innhold
Hundesonen.no

Skar over strupen på familiens hund


PsychoLynx

Recommended Posts

Dette var forsiden på VG i går... Papirutgaven. Jeg har ikke funnet nettutgave desverre.

Men en mann hevnet seg på at kjæresten forlot han ved å skjære over strupen på familiens Doberman. Tok bilde av det og sendte på mms til x'n.

Han hadde skjært engang, hunden hadde stablet seg bort til hundesenga hvor den hadde lagt seg. Da hadde mannen skjært engang til og hunden hadde sett på han mens den blødde ihjel. Han fikk en kompis til å hjelpe seg med å få hunden over i en søppelsekk, men først tok han altså bilde og sendte til x'n. (som han har barn med)

Mannen er fratatt retten til å eie eller stelle selskapsdyr for resten av sitt liv, noe han godtok med engang.

I tilegg skulle han vel sone for tidligere voldsøvelser mener jeg det stod.

Psyke mennesker....

det er virkelig helt villt åssen verden kan være :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sykt ja..

Sannheten er at han egentlig ville drepe kjæresten og barnet(har truet med dette,og mener enda han skal),men siden hun stakk så drepte han hunden i stedet.Han blir forhåpentligvis ikke sluppet ut på lenge!

Han er ikke frisk i det hele tatt.

Det er dessverre en barndomsvennine som har opplevd dette,og til tross hendelsene går det jo bra med henne da...

Veldig synd på hunden,absoutt,men jeg er egentlig veldig glad min venninne lever fordi det kunne vært henne.

Hvis man kan gjøres likt med en hund så er ikke veien lang,fordi da har man bevist sin mentale tilstand og at man har evnen!Skremmende...

Det er ganske lenge siden nå da...men trist er det jo likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk hørt om flere slike tilfeller, hvor gubben dreper hunden ved samlivsbrudd. Hva er galt med enkelte menn? er de så bittesmå innvendig at de ikke tåler at dama tar en beslutning, og velger å forlate denne gudegaven til menneskeheten? Jeg har hørt om hunder som er blitt skutt og deretter slengt i dobbelsengen, eller i damas bil. Om små valper som er slått ihjel og plassert på kjøkkenbordet som et annet slakt - bare fordi dama har bestemt seg for å flytte. Fy fader, så ynkelig! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk hørt om flere slike tilfeller, hvor gubben dreper hunden ved samlivsbrudd. Hva er galt med enkelte menn? er de så bittesmå innvendig at de ikke tåler at dama tar en beslutning, og velger å forlate denne gudegaven til menneskeheten? Jeg har hørt om hunder som er blitt skutt og deretter slengt i dobbelsengen, eller i damas bil. Om små valper som er slått ihjel og plassert på kjøkkenbordet som et annet slakt - bare fordi dama har bestemt seg for å flytte. Fy fader, så ynkelig! :ahappy:

Ja altså noen folk tror jo at slike ting vil overbevise den andre parten om hvor fantastisk de egentlig har det sammen i forholdet :D *brekke seg litt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grusomt at det er mulig å kunne gjøre slikt mot sin kjære hund! MEN det jeg lurer på er om kravene retten satte blir holdt og er det noen som følger de opp? alltså han ble fratatt retten til å ha dyr resten av livet.. men om han kjøper seg en hund eller en katt om 4 år er det noen som passer på det tro? Eller om han får seg ny kjærste om noen år og hun har dyr , hva skjer da?

Han burde fått en MYE strengere straff og en skikkelig bot som hadde svidd slik som den hunden hadde det skikkelig vondt før den blødde ihjel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...