Gå til innhold
Hundesonen.no

Link til medlemmers hjemmeside


Recommended Posts

Kort om hvordan det blir.

Medlemmene sender inn sine innlegg og de blir godkjent / ikke godkjent av moderator.

Du skal kunne sortere etter noen forskjellige kategorier.

Sannsynligvis kommer det iløpet av neste helg. (som sagt tidligere)

Vi håper også de som får linke til sin side linker tilbake, men er litt usikker på om det bør være ett krav..

Til slutt vil jeg si at det kun kan være private sider.. Ikke kommersielle etc. Reklameregler vil gjelde her også :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Blogg/hjemmeside høres bra ut. :hmm:

Vil det si at "linken" blir som et innlegg slik vi skriver det når vi legger inn link, eller går det til moderatorene som fikser og trikser? Jeg trodde det skulle være bestemte ting som skulle være med, så som rase, bruksområde, osv. kanskje dere har gått bort fra det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*pirke, pirke* kunne man laget det slik at man kom rett til nettsidene uten å måtte åpne hvert enkelt innlegg først? eller blir det veldig vanskelig?

Utover det takker og bukker jeg for en slik oppfinnelse, veldig ålreit å få samlet alle nettsidene på ett sted. Håper folk er flinke og legger seg til:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*pirke, pirke* kunne man laget det slik at man kom rett til nettsidene uten å måtte åpne hvert enkelt innlegg først? eller blir det veldig vanskelig?

Utover det takker og bukker jeg for en slik oppfinnelse, veldig ålreit å få samlet alle nettsidene på ett sted. Håper folk er flinke og legger seg til:=)

Hvis du går inn på linkesiden/"forumet" Blogg/hjemmeside, så ser du at under "Show Them" står det spaniel.no, og når du trykker på spaniel.no, kommer du direkte til siden uten å trenge å trykke på innlegget først. :hmm: Valgfritt med andre ord! MEN, linken åpnes ikke i nytt vindu, du blir dermed ført bort fra sonen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går inn på linkesiden/"forumet" Blogg/hjemmeside, så ser du at under "Show Them" står det spaniel.no, og når du trykker på spaniel.no, kommer du direkte til siden uten å trenge å trykke på innlegget først. :hmm: Valgfritt med andre ord! MEN, linken åpnes ikke i nytt vindu, du blir dermed ført bort fra sonen..

Hmm, sånn fungerte det ikke hos meg.

Først må jeg trykke "links" (naturlig nok) så må jeg åpne "blogg/hjemmeside" temaet deretter må jeg åpne f.eks "show them" undertema før jeg kan trykke på linken som ligger der og komme meg til siden. Mye greiere om jeg kunne gjort det direkte fra "blogg/hjemmeside" tråden. Syntes det litt mye trykkking. MEn det er ingen krise, Espen har nok av annet å styre med på de nye siden vil jeg tro. Bare kommer med idéer til han er arbeidsledig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dette på plass. (Øverst i menyen til høyre)

Vi får teste det og gjøre eventuelle forandringer etterhvert :hmm:

Skal ikke klage altså *kremt*

Men hadde håpet og bare fått en liste med linker nedover èn side. Ellers blir det veldig likt "vis din hjemmeside".

Tenkte no ala:

Om det var forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ser forslaget til Monica, men synes det ser "litt" rotete ut.

Og slik det er nå på siden er det helt uoversiktlig. Der er en masse adresser, men man aner ikke hvilke raser det er snakk om.

Jeg synes at en alfabetisk rekkefølge av raser ville vært det beste. Jeg vil gå til di rasene som intresserer meg og titte på deres hjemmesider.

Nå må jeg klikke innom masse sider for å se om der er en rase jeg vil lese om. Synes det er veldig tungvindt. Noen få har rasen i sin adresse, men ikke di fleste.

Er det mulig å kunne få en bedre "raseoversikt" på noen måte ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ser forslaget til Monica, men synes det ser "litt" rotete ut.

Og slik det er nå på siden er det helt uoversiktlig. Der er en masse adresser, men man aner ikke hvilke raser det er snakk om.

Jeg synes at en alfabetisk rekkefølge av raser ville vært det beste. Jeg vil gå til di rasene som intresserer meg og titte på deres hjemmesider.

Nå må jeg klikke innom masse sider for å se om der er en rase jeg vil lese om. Synes det er veldig tungvindt. Noen få har rasen i sin adresse, men ikke di fleste.

Er det mulig å kunne få en bedre "raseoversikt" på noen måte ??

Hva med de av oss som har flere raser da? Skal vi ligge dobbelt, eller kun en gang? Og hvis jeg ligger kun en gang, på f.eks Cairn terrier ( C ), og noen har lyst å lese om springer, så finner de meg jo ikke med mindre de vet jeg også har cairn.. For ikke å snakke om de som har tre, fire, fem raser!

Hvis det skal sorteres alfabetisk, så stemmer jeg for alfabetisk sortering i forhold til brukernavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de av oss som har flere raser da? Skal vi ligge dobbelt, eller kun en gang? Og hvis jeg ligger kun en gang, på f.eks Cairn terrier ( C ), og noen har lyst å lese om springer, så finner de meg jo ikke med mindre de vet jeg også har cairn.. For ikke å snakke om de som har tre, fire, fem raser!

Hvis det skal sorteres alfabetisk, så stemmer jeg for alfabetisk sortering i forhold til brukernavn.

Er det jeg syns hadde vært best. Men det er kanskje fordi jeg går etter hvilke medlemmers blogger og sånt jeg er interessert i. Er ikke alltid rasen har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også er heller ikke for rase inndeling. For meg er det ikke så nøye med inndeling slik det er nå iallefall, enkelt og greit å se hva folk driver med.

Men skulle gjerne hatt en enklere måte å komme direkte til sidene på . Så jeg stemmer for monica sitt forslag med en liste jeg altså :D

Selv ser jeg mer på hva folk driver med enn raser, men mine valg pleier vel egentlig stort sett å basere seg på hva folk uttrykker i debatter ol. De som interesserer meg klikker jeg inn på for å finne ut hvem er og så følger jeg med vider epå de som viser seg å være spennende:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. jeg har addon på FFen; linkification, kanskje det er derfor?

Plutselig (ikke spør meg hvordan) dukket det opp en ny linje over forumet mitt med flere menyknapper, deriblant en knapp til linksiden og gikk jeg via den funket linkene slik som du fikk til. Nå er det bare å finne ut hva jeg gjorde for å få opp den menyen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig (ikke spør meg hvordan) dukket det opp en ny linje over forumet mitt med flere menyknapper, deriblant en knapp til linksiden og gikk jeg via den funket linkene slik som du fikk til. Nå er det bare å finne ut hva jeg gjorde for å få opp den menyen...

Huh? :whistle: Hvordan kom du til linkesiden tidligere da? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh? :whistle: Hvordan kom du til linkesiden tidligere da? :whistle:

hmm, hvordan forklare?

Du vet banneret sant? under der er det en blå linje med ulike menyer slik som hundesonen.no, retningslinjer, forum, medlemmer osv. Borterst her har vi "links" som da er her jeg vanligvis kommer meg til linksiden.

Men i sted dukket plutselig denne andre menyet opp på toppen av forumboksen. Dessverre finner jeg ikke den menyen igjen for den var jo mye bedre siden jeg slapp å trykke inn på hvert enkelt emne.

DJERVEKVINNEN: du legger til deg selv under links;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...