Gå til innhold
Hundesonen.no

Artist man kan kle seg ut som

MegaMarie

Recommended Posts

Skrevet

Gamle klassen min fra i fjor skal samles sammen og ha en slags "fest". Tema er da Artist/Band som man skal kle seg ut som, men jeg sliter med å finne hva jeg kan være. Noen gode ideer? :hyper:

Skrevet

Du ser blond ut på avataren din, og da er det jo endel syngedamer som er lette å kle seg ut som? Britney, kanskje? Back in "Hit me baby one more time" dagene?

Skrevet

Marilyn Manson.... ha ha ha ha!

Madonna på vei til/fra gym - dvs med joggebukser på...

(Hvilkensomhelst norsk artist = helt vanlige klær)

Susanne

Skrevet
Lady Gaga :aww:

Det forslaget er faktisk det jeg har likt best så langt av andre :) Men føler kanskje det blir litt vell dramatisk? Forslag til hvordan jeg kan løse det da?

Du ser blond ut på avataren din, og da er det jo endel syngedamer som er lette å kle seg ut som? Britney, kanskje? Back in "Hit me baby one more time" dagene?

Det tipset fikk jeg også ;) Men hvordan kan jeg få frem at det er Britney jeg skal være å ikke bare hvilken som helst blondie :P?

Kiss ? Så kan du ha sånne svarte stjerner i ansiktet, nagler og svart hår :hyper:

Hahah :) Off course!

Marilyn Manson.... ha ha ha ha!

Madonna på vei til/fra gym - dvs med joggebukser på...

(Hvilkensomhelst norsk artist = helt vanlige klær)

Susanne

God idè! Den går jeg for om jeg ikke kommer på noe bedre.

Skrevet
Men hvordan kan jeg få frem at det er Britney jeg skal være å ikke bare hvilken som helst blondie ;)?

Skal du være Britney må du ha skoleuniform og sånne oppepåhodetmusefletter og si "hit me baby one more time" hele tiden! Evt kan du ha rød lakkdrakt! :hyper:

Ellers kan jo Madonna være en hel masse rart da, kommer an på hvilken periode du velger. Hun var ganske dydig på 80-tallet ei stund feks! :aww:

Vi hadde en del sånne temafester da jeg gikk på høyskole og på en fest kledde vi oss ut som Spicegirls husker jeg. Veldig lett gjenkjennelig når vi var 5! :)

Edit:

Ellers... andre forslag...

Alanis Morisette - naken med lang, mørk parykk som dekker det viktiste ala "Thank you"?

Bjørk - gal og iført hva som helst supercrazy, men helst en svane...

Dolly Parton - hiv innpå med hårspray og innlegg!

Cindy Lauper - hu er jo gal nok til å kunne vises...?

Cowboy Laila? (møtte henne innimellom på gata mens jeg bodde på Hamar og hun ER sånn alltid! :) )

Hmmm jah... *tenke mer*

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så dette skjer sammen med andre hunder i huset? Det høres jo ut som hun kan trenger litt tydeligere rammer og trening på ro rundt de andre hundene generelt. Alt dette er jo ting som bør jobbes med, og ikke bare avbrytes og unngåes der og da. Hvis dette allerede har vært sånn i snart to år så vil jeg anbefale å få hjelp av en hundetrener som komme hjem til dere og se på rutinene og hjelpe med et treningsopplegg som kan gjøre henne både tryggere og roligere.
    • Hundene er løse inne så de er ikke i bånd. Har merka at hunden er stresset og ikke helt hva hun skal gjøre med all stresset inne i seg så hopper hun på ryggen. Også eskalerer det. Det samme er i bilen og hundene er i bur. Hunden kan ikke se de andre sitter i bur fordi da bjeffer hun og stresser. Hunden har da eget bur med teppe rundt og det fungerte bedre. Hun må dog hentes ut av bilen sist fordi hun kan ikke se at de andre hundene hopper ut av bilen etter hun er på bakken. Da hopper hun opp på ryggen igjen. Hun er alltid sist ut men noen ganger går heller ikke det og hun blir frustrert. Jeg merka at det var noe med valpen da hunden kom hit og har hatt utfordringer med det senere. Men vi fortsetter å jobbe med dette. Prøver å la hun verken bli overstimulert eller understimulert men med akkurat passe aktivitet. Også det mentale og mentaltrening.
    • Generelt sett ville jeg forøvrig kuttet ut all hilsing i bånd. Sosialisering foregår enten med båndtur sammen uten hilsing, eller løs med maks to andre hunder om gangen, helst med en båndtur uten hilsing før de slippes sammen. Økt frustrasjon på grunn av forventning til hilsing er sannsynligvis en av de vanligste årsakene til passeringsproblemer og aggresjon mot andre hunder. 
    • Simira har rett – det er stress, ikke rang. Det du beskriver høres ut som en hund som blir overstimulert i møte med andre hunder, og når du tar henne ned, eskalerer frustrasjonen fordi hun ikke fikk gjort det hun ville. Det viktigste nå er å gi henne mindre mulighet til å øve inn adferden. For hver gang hun ypper og hopper på en annen hund, vil hun gjøre mer av det i fremtiden. Så dere må holde større avstand og starte med møter hvor hun kan være rolig. Lang avstand, korte møter(muligens ingen møter), pause FØR hun når det frustrasjonspunktet hvor hun "mister hodet". Jeg skriver mer konkret om å bygge ro her, om dere vil ha en plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/ At den ikke reagerer på ALLE hunder er faktisk greit – det betyr at hun ikke er generelt aggresiv, men at det noen møter trigges frustrasjonen særlig mye. Fokuser på hvilke møter som går bra, og bygg derfra.
    • Dette har absolutt ingenting med rang å gjøre, det er en ren stressfunksjon. Det handler om situasjonen der og da, hva hunden har gjort rett før og tidligere på dagen, hvem som holder i båndet og hvordan de reagerer, den andre hunden og hvordan den reagerer, og sikkert mange andre ting. Igjen, her må hilsing og lek med andre hunder begrenses. Og hvis dette likevel skjer må hunden såklart uansett fjernes fra situasjonen umiddelbart. Jeg ville fått hjelp av en instruktør til å se på og jobbe med dette, så det ikke utvikler seg. Jo flere ganger dette skjer, jo mer øker sjansen for at det vil fortsette, og for at det før eller senere vil bli en konflikt der noen blir skadet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...