Gå til innhold
Hundesonen.no

Nediset fryser - hvordan fikse?


tuppetroll

Recommended Posts

Jeg har et kombiskap, med en fryser i bunnen. I det siste har det blitt mer og mer is langs vegger og tak i den, og jeg har lenge tenkt på at jeg burde få av-ist den.

Så kommer blondinespørsmålet - hvordan gjør jeg det egentlig? Må jeg trekke ut kontakten på hele kombiskapet? Hvordan fanger jeg lettest opp vannet som isen smelter til? Vil helst slippe å ha hele leiligheten fuktskadet pga fryseren.

Husmødre! Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det pleier å være en avknapp inne i fryseren, eventuelt en defrost knapp.

Det er forresten lurt å prøve å få av mest mulig is, før du lar varmen gjøre resten. Da blir det mindre søl. For å holde gulvet tørt, må du rett og slett prøve å sette noe under. En bolle? husk å ha aviser på gulvet og pakk ett håndkle i bånd på skapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kombiskap jeg har hatt har det vært en slags utfellbar vannrenne nederst i skapet som man kan felle ut og sette et kar under. Den tar ikke unna alt dersom smeltevannet kommer i store strømmer, så et håndkle eller to er nok også å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kombiskap jeg har hatt har det vært en slags utfellbar vannrenne nederst i skapet som man kan felle ut og sette et kar under. Den tar ikke unna alt dersom smeltevannet kommer i store strømmer, så et håndkle eller to er nok også å anbefale.

Sånn er det på min også, det er en renne som er under kjøleskapet i fremkant... denne vris bare ut når man skal avise. Nederste skuffen i fryseren min har også ett hull som passer til denne rennen, så jeg tar skuffen ut og setter den på gulvet med vannrennen inni. Da blir det null søl og fin fryser igjen :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evnt sett en boks med kokende vann inni mens du jobber :lol:

Det pleier jeg også å gjøre. Koke opp masse vann, tømme det i plastikkboller (pannene smelter fort litt plastikk inni der :aww: Det har ikke skjedd hos meg :lol: ), og lukker igjen. Så er det bare å bytte ut vannet av og til :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:aww: Skumle greier dette! Dog noe jeg har lurt på selv og :lol:

Van(N)vittig skumle greier skal jeg si deg! Jeg fjernet isblokker både fra kjøl og frys før jeg satte meg i sofaen slik at den lille resten kunne få smelte seg ferdig. Nuvel, fikk rent kjøkkengulv ut av den metoden iaf :aww:

EdiT: Og en annen ting jeg har skjønt- det er at neste kjøleskap/frys skal være av "nofrost" typen. Livet er for kort til å ødsles bort på manuell-defrosting av slike ting. Fy for et ork!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...