Gå til innhold
Hundesonen.no

Orklahallen 7.-8.nov 09

Huldra

Recommended Posts

Tulla debuterte i CHK i dag, og ble BIM. Hennes første BIM faktisk, og det passet supert! Jeg skal på jobb, og har ikke tid til å løpe rundt i noe gruppering! :flowers:

Grattis til Micko som fikk CERT og ble BIR i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa stilte som første gang som voksen (åpen klasse) og fikk blått. Tror jeg er den eneste som er strålende fornøyd med det :flowers: Hadde venta meg 4. kvalitet faktisk. Er enig med dommeren på alle punkt. Var med kun for å se hvordan Tessa takla en slik situasjon nå, og hun var kjempeflink, så da er mor fornøyd :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke så mye resultater å skryte av, Vixen ble 2. beste i sin aldersklasse (og det var bare 2, men 2.beste høres da mye bedre ut enn sist. :whistle: ) med finfin kritikk, og det som ble påpekt er ting jeg har sett selv. Det var en behagelig dommer, så Vixen fikk en fin opplevelse i ringen. Hadde det muligens litt for morsomt da vi løp rundene, dumme meg hadde klipset nummerlappen litt langt ned og den flagret da jeg løp = morsomt for liten tollervalp. :ahappy: Fornøyd med dagen idag.

Kritikken:

Bra type og bra proporsjoner. Lovende hode. Ører og øyne ok. Bra bitt. Enda smal og kort brystkasse. Tilstrekkelig vinklet. Bra pelskvalitet og farge. Løse bevegelser (som sagt, hun hadde det litt morsomt *flir*). Løfter halen høyt. Livlig temperament.

Kjenner igjen hunden i kritikken ja.

Og så må vi skryte litt av slekta - tanten til Vixen ble BIR og tok sitt 2.norske cert på 2 utstillinger. Har 2 svenske fra før av, så satser på at hun henter hjem storcert snart og får fin tittel (eller titler kanskje, for svensk cert er hvilende om det taes etter fylte 2 ja? Jaggu ikke sikker). :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til de som er fornøyde. :rolleyes2:

Peggy (min venninnes JRT som jeg stilte) fikk 1ak og 2akk. CK ble holdt igjen på grunn av litt lette ører og steile vinkler foran (hun stiller seg egentlig opp veldig flott når hun står av seg selv, men blir seende veldig rett opp på meg, og da blir vinklene slik liksom), men ellers var kritikken fin. :ahappy: Dessuten var det veldig hyggelig å stå ved JRT-ringen, hvor alle var imøtekommende og nysgjerrige på hvem hun var, også videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til de som er fornøyde. :rolleyes2:

Peggy (min venninnes JRT som jeg stilte) fikk 1ak og 2akk. CK ble holdt igjen på grunn av litt lette ører og steile vinkler foran (hun stiller seg egentlig opp veldig flott når hun står av seg selv, men blir seende veldig rett opp på meg, og da blir vinklene slik liksom), men ellers var kritikken fin. :ahappy: Dessuten var det veldig hyggelig å stå ved JRT-ringen, hvor alle var imøtekommende og nysgjerrige på hvem hun var, også videre.

Fikk du med deg hvem som ble BIR og BIM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIR og BIG4 ble Tiger'n (husker ikke kennelnavnet), og BIM fikk jeg ikke med meg hva het, men det var vel åpenklassetispa som ble plassert foran Peggy. Har ikke katalogen her, men kan sjekke navn i morgen om du vil. :rolleyes2:

Ja takk :ahappy: Det er noe kjent med navnet, men kommer ikke på hvem det er i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symra fikk blått. Det er det jeg sier: Vi skulle ha avslutta sesongen etter BIR og Cert på Steinkjer i september! :ahappy:

Egentlig er jeg fornøyd med dagen. Jeg hadde vært mye mer deppa hvis det hadde vært ryggen som hadde dratt ned. Rygglinja ser veldig mye bedre ut nå, etter at hun har slanka av seg et par kilo, og dommeren nevnte ikke ryggen i det hele tatt.

Kritikken: Feminin. Noe langt, smalt hode. God hals, gode proposjoner. Skulle hatt betydelig mer utfylt brystparti. Tilstrekkelig vinklet. Beveger seg smalsporet fram, noe smalsporet bak, tilstrekkelig fra siden.

Det rare er at brystpartiet aldri har vært noe problem før ...

Men det jeg sitter igjen med etter dagen i dag er at Symra trivdes på utstilling, hun sto veldig bra, løp rimelig bra (litt byksing hører med sier Symra), og var en glad og fornøyd vofse. Vi gleder oss til neste utstilling vi. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIR og BIG4 ble Tiger'n (husker ikke kennelnavnet), og BIM fikk jeg ikke med meg hva het, men det var vel åpenklassetispa som ble plassert foran Peggy. Har ikke katalogen her, men kan sjekke navn i morgen om du vil. :rolleyes2:

Ja takk :ahappy: Det er noe kjent med navnet, men kommer ikke på hvem det er i farta.

Tiger'n heter så mye som Iona Strings of Fire, Marianne på Kennel Nordsand som eier han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har resultater fra søndagen??

Jubi stilte i valp i sterk konkurranse med seg selv... Hun ble dermed Bir-valp gitt. Vi ble til gruppa, og det var seks raser i gruppa ( har vel aldri vært så mange raser representert i gruppe 6/4 valp.. ) to ble takket til med en gang, men Jubi hang med og endte opp på 3.Big. Jeg er kjempefornøyd, hun løp utrolig godt i går!

Ellers var den finske dommeren noget forsiktig med rødslufsene i dag.. Utrolig mange gikk ut med blått og gult.. Så med det på minnet synes jeg jenta fikk en flott kritikk:

8 måneder. Raskt utviklet. Kraftig hode. Kort snuteparti. Ører og øyne OK. Kraftig brystkasse for alderen. Bra vinkler.

Utmerkede flekker. Beveger seg med bra bevegelser. Utmerket steglengde.

Men jeg hadde ikke med meg fotograf, så det ble ingen bilder fra søndagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her har vi glemt å skrive ser jeg!

Mine hunder stillte på lørdag (uten meg, jeg var på jobb..)

Coda stillte for siste gang i valpeklassen, ble BIR og uplassert i gruppa.

Frost stillte naken, og tenkte vel stort sett på at tispa "hans" befant seg utenfor ringen, flat rød på ham.

Shira debuterte i ustillingsringen; Ck og 3.btk, veldig bra debut på frøkna som sto for at sistnevnte ikke var helt "med" på lørdag.

Gratulerer til alle fornøyde der ute!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har resultater fra søndagen??

Jubi stilte i valp i sterk konkurranse med seg selv... Hun ble dermed Bir-valp gitt. Vi ble til gruppa, og det var seks raser i gruppa ( har vel aldri vært så mange raser representert i gruppe 6/4 valp.. ) to ble takket til med en gang, men Jubi hang med og endte opp på 3.Big. Jeg er kjempefornøyd, hun løp utrolig godt i går!

Ellers var den finske dommeren noget forsiktig med rødslufsene i dag.. Utrolig mange gikk ut med blått og gult.. Så med det på minnet synes jeg jenta fikk en flott kritikk:

8 måneder. Raskt utviklet. Kraftig hode. Kort snuteparti. Ører og øyne OK. Kraftig brystkasse for alderen. Bra vinkler.

Utmerkede flekker. Beveger seg med bra bevegelser. Utmerket steglengde.

Men jeg hadde ikke med meg fotograf, så det ble ingen bilder fra søndagen..

Valper blir jo ikke sendt ut med blått?.. Eller har jeg gått glipp av noe her? *telepatisere til emma*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valper blir jo ikke sendt ut med blått?.. Eller har jeg gått glipp av noe her? *telepatisere til emma*

Nei, men jeg tenker at Jubi var fornøyd med en såpass positiv kritikk når dommer hadde vært streng - jeg tolket det i hvert fall som at hun var forberedt på en kritisk kritikk, siden dommer plukket fra hverandre og sendte ut.

Dommer må jo heller ikke kåre BIR-valp, hvis dommer ikke finner valpen bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er kjempe fornøyd med resultate vi fikk på søndag..

Aragon ble 1.BHK m Cert & ente tilslutt opp som BIR :) :) (Dvergpinscher)

Vårt første Bir & Cert :)

Kritikken : :)

19.mnd gammel. Velbygget maskulin hann .Godt ansatt ører.

Mørke øyner.Godt bitt. Sterk Hals.

Fast rygg. Vel ansatt hale.Godt forbryst og brystdybde. Maskuløs godt vinklet bakpart.

God benstamme og poter. Beveger seg godt bak.

Kunne vært litt mer fast foran .God pelsfarge og temperament.

Gratulerer til alle andre som også er fornøyde med Helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aragon ble 1.BHK m Cert & ente tilslutt opp som BIR :) :) (Dvergpinscher)

Vårt første Bir & Cert :)

Kritikken : :)

Fast rygg. Vel ansatt hale.Godt forbryst og brystdybde. Maskuløs godt vinklet bakpart.

Gratulerer til alle andre som også er fornøyde med Helga :)

Grattis! Flott resultat! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg tenker at Jubi var fornøyd med en såpass positiv kritikk når dommer hadde vært streng - jeg tolket det i hvert fall som at hun var forberedt på en kritisk kritikk, siden dommer plukket fra hverandre og sendte ut.

Dommer må jo heller ikke kåre BIR-valp, hvis dommer ikke finner valpen bra nok.

Riktig Emma, vi stilte jo valper for samme dommer som dømte de voksne, så jeg så jo hvordan han dømte de andre rasene med voksne og valper :aww: Så dermed var jeg absolutt ikke sikker på en fin kritikk. Jeg har hørt at de ikke trenger å gi ut BIR til valper, men har dere erfart at det ikke skjer?

Aragon ble 1.BHK m Cert & ente tilslutt opp som BIR :lol::aww: (Dvergpinscher)

Vårt første Bir & Cert :lol:

Kritikken : :aww:

Gratulerer til alle andre som også er fornøyde med Helga :lol:

Gratulerer så mye Anita! Herlig resultat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig Emma, vi stilte jo valper for samme dommer som dømte de voksne, så jeg så jo hvordan han dømte de andre rasene med voksne og valper :aww: Så dermed var jeg absolutt ikke sikker på en fin kritikk. Jeg har hørt at de ikke trenger å gi ut BIR til valper, men har dere erfart at det ikke skjer?

Jeg har observert det en gang, på Oppdal. Det er ikke ofte, siden valpeshow jo ikke er offisielle utstillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har sett det flere ganger.

Jeg gikk ringsekretær for en dommer som holdt tilbake to BIR i valperingen; den ene var så dårlig vinklet bak at dommer grøsset seg, og mente at en rase avlet for å brukes må ha bedre anatomi enn som så. Det er mulig at vinklene "kom tilbake" når vokseperioden var ferdig, men der og da ville ikke dommer kåre BIR. Den andre valpen var livredd, og burde slippe å være der...

Jeg har også sett dommer nekte å kåre BIM-valp, om den mener at den ikke er bra nok, selv om det teller enda mindre enn BIR (BIR-valpen går jo i hvert fall til gruppa).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...