Gå til innhold
Hundesonen.no

Gode støvler


Stripa

Recommended Posts

Fra et liv i sofean, lesesalen og bilen (i den rekkefølgen) til et liv der jeg må ut å gå tur 3 ganger om dagen, så har jeg merka at mine fisefine høyhælte sko ikke holder mål :whistle: Vel, jeg har mange andre sko også altså, men føttene mine blir så fort kalde. Så jeg vil gjerne ha tips til sko/halvstøvler som en hundeier bør ha, noe ordentlig godt og varmt, gjerne vannavvisende i hvert fall. Det må tåle å brukes i skogen, og på vinteren i 20 minus. Jeg vet ikke om ordinære skobutikker har noe sånt, eller om jeg må til jaktbutikker ell liknende.

Så folkens, hva slags sko eller støvler har dere på beina?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viking.

Ingen over, ingen ved siden. Er du veldig frossen, kjøp to nr for stort, legg avispapir og så en ullsåle i bunnen, og etpar gode ullsokker på bena i tillegg. Varmt, tørt og glir kun på overvann på speilis :whistle: Mine er knallgule *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill alle sammen :icon_redface:

Leita litt på nettet og kommer over disse på g-sport: http://www.gsport.no/northfacesko

De koster 1499, men de har et tilbud på dem hvis man kjøper de på nett og kun i mårra så får ma dem for 799. vanntette og vindtette, og holder en varm opp mot -25 grader. Står ikke noe om den er noenlunde sklisikker såle, men vil tro at så lenge det er en vinterstøvel så må de ha tenkt på det. Og north face merket har jeg hørt om, uten at jeg vet om det er bra eller ikke.

Hva tror dekk, noen med erfaring på dette merket evnt. denne skoen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden var interessant. Jobber jo som hundelufter og det består jo av ca. 4-5timers gåing daglig. Derfor er gode sko veldig essensielt, og nå som det er litt kaldere skal de gjerne holde varmen.

Til nå har jeg brukt litt fjellsko, men sålen er såpass fast at når jeg går endel på asfalt så får jeg ganske vondt under foten.

Selv har jeg da vurdert Muck-boots.. men vil nok trenge brodder mot vinteren.. f.eks. Snow-joggers (eller hva de enn heter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til Sorell sko - de er super flotte. Fryser aldri i de.

Har nettopp kjøpt et par høye Muckboots. Fine de også, men liker Sorell hakket bedre når vintern kommer

Har kjøpt meg Sorel jeg også! Er superfornøyd! Står på lappen som satt på at de var varme ned til 32 minus, noe jeg ikke tviler på ett sekund. Kostet 900 kr tror jeg. Har disse: http://www.sorel.com/womens-boots/women,de...=1&start=24

Trekker utrolig mye på jobb, og fryser ikke i det heletatt med de på, tåler godt skitt og vann også. Er som min lille private varmeovn på beina :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skauen bruker jeg fjellsko/-støvler fra Crispi, husker dessverre ikke modell akkurat nå. Er på mitt andre par, det forrige varte i tre år med daglig bruk og null omsorg. :icon_redface: Hadde nok vart mye lenger hvis jeg hadde smurt dem i ny og ne. De er vanntette og svært gode å ha på foten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skauen bruker jeg fjellsko/-støvler fra Crispi, husker dessverre ikke modell akkurat nå. Er på mitt andre par, det forrige varte i tre år med daglig bruk og null omsorg. :icon_redface: Hadde nok vart mye lenger hvis jeg hadde smurt dem i ny og ne. De er vanntette og svært gode å ha på foten.

Hvor er de kjøpt?

Jeg er på jakt etter gode sko/støvler nå nemlig, så denne tråden kom på et beleilig tidspunkt :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna MuckBoots! De er glatte, og de varmer ikke spesielt mye, men blir derimot veldig klamme å ha på. Dessuten oppleves de veldig store og tunge på foten (jeg har for eksempel store problemer med å kjøre med MuckBootsene mine). De fungerer fint til å ta en kjapp luftetur i hvis det er bløtt ute, men that's it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor tasset jeg rundt med rosa Cherrox! :icon_redface: De var varme og gode de, men usannsynlig glatt og sålen ble fort slitt. (Men så betalte jeg bare 199 for de også, da. :icon_redface: )

I år har jeg saumfart butikkene her i by'n uten å finne noen jeg liker så holder meg til militærstøvler foreløpig. De er ikke foret så blir for kaldt når kulda kommer, men de er veldig gode sånn ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal følge med i denne tråden ja..

.. jeg har enda ikke kommet over at mannen min kastet mine gamle gode gortex fjellsko :icon_redface: er vel par årsiden nå hehe.. men de var så inngåtte og gode.. og ikke minst varme. Har i grunn ikke kjøpt meg sikkelige sko etter dem, annet enn noen billigere typer som i grunn ikke har holdt helt mål.. Tror jammen meg det er på tide og satse på noen nye gode vintersko..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo flere typer muck boots, og nå har jeg to. Den ene varianten, som er høy og beregnet for mer vinterbruk, er selvsagt også vanntett. Jeg er frysepinne på beina, men disse har holdt meg varm til nå; faktisk til tider for varm! Jeg opplever ikke å bli veldig klam i de. Jeg har forresten ikke fått prøvd de på skikkelig kald vinter enda. Kjøpt på tilbud til ca 800kr, tror vanlig pris er ca 1200.

Fra før har jeg Sorrel-sko. De har gummi nederst, og skinn øverst, og er praktisk talt vanntette (på vinteren i alle fall!). Så lenge man er flink å ta ut inner"sokken" av ull og tørke den etter ca annenhver tur, så holder de godt på varmen, og jeg har aldri frosset i de. De skal tåle noen kuldegrader før de gir opp å holde på varmen også. Kjøpt til ca 1000lappen.

Minuset med alle skoene jeg har vært borti, er at de er glatte. Så er det vinter, så bruker jeg pigger uansett. På visse typer snø går det greit, men for sikkerhets skyld bruker jeg pigger så å si hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill alle sammen :icon_redface:

Leita litt på nettet og kommer over disse på g-sport: http://www.gsport.no/northfacesko

De koster 1499, men de har et tilbud på dem hvis man kjøper de på nett og kun i mårra så får ma dem for 799. vanntette og vindtette, og holder en varm opp mot -25 grader. Står ikke noe om den er noenlunde sklisikker såle, men vil tro at så lenge det er en vinterstøvel så må de ha tenkt på det. Og north face merket har jeg hørt om, uten at jeg vet om det er bra eller ikke.

Hva tror dekk, noen med erfaring på dette merket evnt. denne skoen?

Takk for tips! Bestilte dem der jeg - trenger noen gode sko hjemme - siden superskoa mine står på jobb. Der har jeg forøvrig noen billige sko kjøpt på felleskjøpet - heter eteller annet med Rambo - ligner på sorrell sine, bare lavere og med nylon over gummidelen istede for skinn. De er helt supre på jobb. Vet ikke hvordan de er å gå tur i, min er et nr forstore - men til å traske på jorde i minusgrader så gjør de jobben sin helt ypperlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Bestilte dem der jeg - trenger noen gode sko hjemme - siden superskoa mine står på jobb. Der har jeg forøvrig noen billige sko kjøpt på felleskjøpet - heter eteller annet med Rambo - ligner på sorrell sine, bare lavere og med nylon over gummidelen istede for skinn. De er helt supre på jobb. Vet ikke hvordan de er å gå tur i, min er et nr forstore - men til å traske på jorde i minusgrader så gjør de jobben sin helt ypperlig.

Du bestilte der ja, vurderer det sterkt jeg også, men tenkte jeg sku ta meg en tur til den lokale s-porten for å prøve dem først. Var et tips ovenfor her om at de ikke må være så store og klumpete at man f. eks ikke kan kjøre bil i dem. Så jeg tror jeg vil se dem først.

Tok du herre eller damemodellen? Synes dammodellen var så lys, så jeg tror jeg vil ha den herremodellen jeg :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bestilte der ja, vurderer det sterkt jeg også, men tenkte jeg sku ta meg en tur til den lokale s-porten for å prøve dem først. Var et tips ovenfor her om at de ikke må være så store og klumpete at man f. eks ikke kan kjøre bil i dem. Så jeg tror jeg vil se dem først.

Tok du herre eller damemodellen? Synes dammodellen var så lys, så jeg tror jeg vil ha den herremodellen jeg :icon_redface:

Både sorrell og muck bootsene mine er "store og klumpete". Det går greit hvis jeg ikke skal kjøre så langt (bare 5-10 min til skogen), men hvis jeg skal kjøre lengre (nærmere to timer til trening/treff), pleier jeg å ha på meg "kjøresko", og så skifte når jeg kommer frem. Ser på det som et minimalt problem i forhold til den gode varmen de gir. Og når man tross alt har bil, er det et veldig lite problem å få med seg et ekstra par sko.. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bestilte der ja, vurderer det sterkt jeg også, men tenkte jeg sku ta meg en tur til den lokale s-porten for å prøve dem først. Var et tips ovenfor her om at de ikke må være så store og klumpete at man f. eks ikke kan kjøre bil i dem. Så jeg tror jeg vil se dem først.

Tok du herre eller damemodellen? Synes dammodellen var så lys, så jeg tror jeg vil ha den herremodellen jeg :icon_redface:

Ah - det tenkte jeg ikke på. Kjører konsekvent bare bil i joggesko (holder på å lære) så det er foreløpig ikke noe problem for meg.

Jeg vurderte lenge å ta herrestørrelsen - men er redd de blir så innmari brede på mine smale, rare, føtter også hadde de ikke liten nok størrelse. Fargen var litt kjip ja, men de er ikke helhvite så da får det gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er de kjøpt?

Jeg er på jakt etter gode sko/støvler nå nemlig, så denne tråden kom på et beleilig tidspunkt :)

På sportsbutikk. Det siste paret kjøpte jeg på Intersport mener jeg.

Ja, Intersport, modellen er besseggen:

http://www.intersport.no/Product/370888%28...besseggen-dame/

Edit: Oi, de har visst blitt populære:

"En av Norges mest solgte fjellstøvel. Crispi Besseggen til Dame er helt klart favoritten! Overdel i førsteklasses fullær uten sømmer, med Gore-Tex membran. Støvelen har tåbeskyttelse og Crispi’s nye ABSS (ankelbein støtte system) som gir maksimal komfort, også over tid. Den avanserte Vibram sålen har et patentert gripemønster. Tidligere kåret til ”BESTE KJØP” i Forbrukerrapporten."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det The North Face støvler på meg fra g-sport, funderte lenge og vel om jeg sku ell ikke, og nå begynte tidsfristen å gå ut, så da tenkte jeg shit au, g.sport har 14 dagers åpent kjøp, liker jeg dem ikke kan jeg bare levere dem igjen i nærmeste g-sport butikk, trenger ikke å sende.

Stod lenge og funderte på om jeg skulle ta disse eller de lyse sorell'ene, men de var litt dyrere og fargen er bare... æsj :lol: Selv om det ikke er d viktigste, men de andre kan jeg nå i alle fall bruke til vanlige nøytrale klær.

Så da gjenstår det å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna MuckBoots! De er glatte, og de varmer ikke spesielt mye, men blir derimot veldig klamme å ha på. Dessuten oppleves de veldig store og tunge på foten (jeg har for eksempel store problemer med å kjøre med MuckBootsene mine). De fungerer fint til å ta en kjapp luftetur i hvis det er bløtt ute, men that's it.

Jeg sitter med samme inntrykk. Jeg har to ulike modeller, og de duger ikke om det er kaldt, samt at de er farlig glatte. Mulig noen av de andre modellene er bedre enn de jeg har...?

På sportsbutikk. Det siste paret kjøpte jeg på Intersport mener jeg.

Ja, Intersport, modellen er besseggen:

http://www.intersport.no/Product/370888%28...besseggen-dame/

Edit: Oi, de har visst blitt populære:

"En av Norges mest solgte fjellstøvel. Crispi Besseggen til Dame er helt klart favoritten! Overdel i førsteklasses fullær uten sømmer, med Gore-Tex membran. Støvelen har tåbeskyttelse og Crispi’s nye ABSS (ankelbein støtte system) som gir maksimal komfort, også over tid. Den avanserte Vibram sålen har et patentert gripemønster. Tidligere kåret til ”BESTE KJØP” i Forbrukerrapporten."

Takk, da skal jeg ta en tur innom Intersport og eventuelt se/prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Da ble det The North Face støvler på meg fra g-sport, funderte lenge og vel om jeg sku ell ikke, og nå begynte tidsfristen å gå ut, så da tenkte jeg shit au, g.sport har 14 dagers åpent kjøp, liker jeg dem ikke kan jeg bare levere dem igjen i nærmeste g-sport butikk, trenger ikke å sende.

Stod lenge og funderte på om jeg skulle ta disse eller de lyse sorell'ene, men de var litt dyrere og fargen er bare... æsj :whistle: Selv om det ikke er d viktigste, men de andre kan jeg nå i alle fall bruke til vanlige nøytrale klær.

Så da gjenstår det å se :innocent:

Fikk henta mine i dag - de så veldig gode ut og satt bra på foten min. Har du fått dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...