Gå til innhold
Hundesonen.no

Gode barndomsminner, filmer og bøker med dyr osv


Gjest

Recommended Posts

Her er et klipp fra en av yndlingshestefilmene mine:

Her er traileren til Over alle hindre - National Velvet også en yndlingsfilm

Og en fantastisk scene fra Over nye hinder - International Velvet..

(Man kan kanskje se hele filmen på youtube virker det som..)

Og favorittbokserien of all times!

Skal tenke på flere, virker som det ligger mye på youtube :twisted:

Edit: fant et bedre filmklipp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et klipp fra en av yndlingshestefilmene mine:

Ååh, den fikk jeg skikkelig lyst til å se igjen! Er mange år siden sist jeg så den.

Her er traileren til Over alle hindre - National Velvet også en yndlingsfilm

Den fikk jeg også veldig lyst til å se!

Og en fantastisk scene fra Over nye hinder - International Velvet..

(Man kan kanskje se hele filmen på youtube virker det som..)

..og den skal jeg se på youtube i morgen :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stundtrytteren så jeg maaaange ganger... den fikk jeg veldig lyst og se igjen!

En film jeg fortsatt elsker, og husker jeg så mange ganger når jeg var yngre er http://www.youtube.com/watch?v=2LI5FMORwU4.

har jeg aldri sett faktisk :whistle::twisted:

Ellers husker jeg en tegnefilm seiere jeg likte som jeg aldri har verket sett eller hørt noe om i ettertid.. det handlet om en skjæfer hund? og sin eier/familie... litt trist var den innimellom også. Husker ingen navn desverre på den. vært morro om noen andre husket det? kan tenke meg den gikk på tvn midten av 90 tallet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stundtrytteren så jeg maaaange ganger... den fikk jeg veldig lyst og se igjen!

har jeg aldri sett faktisk :whistle::twisted:

Ellers husker jeg en tegnefilm seiere jeg likte som jeg aldri har verket sett eller hørt noe om i ettertid.. det handlet om en skjæfer hund? og sin eier/familie... litt trist var den innimellom også. Husker ingen navn desverre på den. vært morro om noen andre husket det? kan tenke meg den gikk på tvn midten av 90 tallet?

Jeg mener virkelig den er verdt å se :ahappy:

Og når jeg søkte litt så fant jeg

Og husker jeg kalte opp en schaferbamse etter Charlie.

Edit: Husker utrolig godt Benji.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle svarte hingsten bøkene

Britta og Silver

Også leste jeg en serie med villhester. Husker ikke hva den het, men kanskje noen av dere husker den? Det handlet om en eller annen på en gård i villmarken i USA hvor det var en flokk med mustanger, der var det en hingst som kom og gikk og barnet på gården knyttet seg veldig til denne hesten. Anyone? Den var så fin den serien...

Så leste jeg en del Anne fra Bjørkly. De var ikke noe morsomme når Anne ble tennåring.

Leste bare bøker jeg som liten, filmene ødela alt synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh! Stuntrytteren hadde jeg helt glemt! Den fikk jeg lyst til å se :twisted:

ellers så husker jeg godt "Mr. Men"

_41500264_mrhappy.jpg

...og "The Wind in the Willows"

rattyandmole.jpg

Også leste jeg en serie med villhester. Husker ikke hva den het, men kanskje noen av dere husker den? Det handlet om en eller annen på en gård i villmarken i USA hvor det var en flokk med mustanger, der var det en hingst som kom og gikk og barnet på gården knyttet seg veldig til denne hesten. Anyone? Den var så fin den serien...

Sølvhingsten tipper jeg. Det finnes to sølvhingstenserier, begge foregår i Australia, og jeg har bøker fra begge to, så jeg husker ikke hvilken som passer best til din beskrivelse. Her er i hvert fall den mest kjente: The Silver Brumby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå den charlie filmen hadde jeg glemt, har også hatt både hamster og kaniner oppkalt etter han der :twisted:

Denne husker jeg likte så godt også.. bare at den filmen jeg så het hunden posky eller no sånt da.. men er kanskje i en annen versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå den charlie filmen hadde jeg glemt, har også hatt både hamster og kaniner oppkalt etter han der :whistle:

Denne husker jeg likte så godt også.. bare at den filmen jeg så het hunden posky eller no sånt da.. men er kanskje i en annen versjon.

DEN filmen husker jeg også :twisted: . (så den også en del ganger når jeg var liten). Er sikker mange filmer jeg har glemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølvhingsten tipper jeg. Det finnes to sølvhingstenserier, begge foregår i Australia, og jeg har bøker fra begge to, så jeg husker ikke hvilken som passer best til din beskrivelse. Her er i hvert fall den mest kjente: The Silver Brumby

Jah! Den var det :twisted: Tusen takk, jeg har lurt på hva den het igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min absolutte favorittbok da jeg var lita var "Lad, boken om en hund" (mener den het det)! Om en collie som var helt fantastisk! :D Blant annet så ble eieren hans syk så hun trengte ro. Herren (uhum...) fortalte han at han måtte være stille så det var han! Han ga ikke fra seg et pip på mange uker! Det kaller jeg hund det! :rolleyes2:

Ellers er jeg så gammel at jeg husker Majka, piken fra verdensrommet, som det store da jeg var lita! Hun var min store heltinne! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den andre sølvhingstenserien likte jeg kjempegodt, den hvor hestene selv er hovedrollene. Thowra, Baringa (?), Storm, Yuri ... Mange fine navn og! Ellers ELSKET (og elsker :rolleyes2: jeg leser den fremdeles om igjen) Britta og Silver-bøkene. Stuntrytteren og Hestehviskeren- verdens fineste hestefilmer! Jeg har også lest bokserien om The Black Stallion, den er eldgammel, skrevet på skikkelig gammelt språk, og er ti ganger bedre enn filmen. Den første boken begynner med Alec som er på skipet som forliser, sammen med en vill, sort hingst. Når skipet går ned klarer Alec å få tak i et tau som er festet til hingsten, og klarer dermed å redde seg opp på en øde øy. Mye av handlingen derfra er type GGG (Gyldendals Gode Guttebøker), tøff ung gutt som overlever i villmarken ved å spise ting han har lært om i naturfagtimene, og skikkelig machoridning. De blir oppdaget av et skip, og han får med seg hingsten hjem til New York. Han deltar i et galoppløp, vinner det, og resten av bokserien handler om hvordan Svarten blir stamfar til en hel gård med galopphester, som Alec rir og trener. Fiiineste serien.

For øvrig var jeg veldig glad i GGG-bøker, fikk en haug av bestefar, og sluuukte dem. Der snakker vi sunn, norsk ungdom med styrke i musklene og hjerter av pur edelhet! Var og helt forgapt i Hardyguttene (Frank :D :D ) og Frøken Detektiv! Andre hestebokserier jeg likte var Kate-serien, om Kate og araberhoppa Shanti, og stallgjengen-serien. Ellers var det utrolig mange gode penny-bøker før! Likte også veldig godt Starlet Hest-bladet. Det forsvant nokså fort, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den andre sølvhingstenserien likte jeg kjempegodt, den hvor hestene selv er hovedrollene. Thowra, Baringa (?), Storm, Yuri ... Mange fine navn og! Ellers ELSKET (og elsker :rolleyes2: jeg leser den fremdeles om igjen) Britta og Silver-bøkene. Stuntrytteren og Hestehviskeren- verdens fineste hestefilmer! Jeg har også lest bokserien om The Black Stallion, den er eldgammel, skrevet på skikkelig gammelt språk, og er ti ganger bedre enn filmen.

Jah den er så definitivt best! Filmen ødela hele boka for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så Spirit kjempemange gange rnår jeg var liten. Jeg gråt hver gang. Den var så trist. Jeg har veldig lyst til å se den igjen, men ha dne bare på video og vi har ingen funkende videospillere.

Og så likte jeg veldig godt Lassie-serien og den kenguru serien, var det Scippy den het? Den var så søt. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når jeg søkte litt så fant jeg
Og husker jeg kalte opp en schaferbamse etter Charlie.

Den er så fiiiiin! :D Og litt trist... Det samme gjelder i grunn Fluke!

Yndligsboka fra jeg var liten er faktisk Hobbiten. ;) Mamma leste den for meg før leggetid når jeg var bitteliten og fortsatte igrunn med det til jeg var stor nok til å lese den selv. Tror jeg har vært gjennom den boka en 10-12 ganger. :D

Flukten fra dyreskogen var den desidert beste barneTV serien! Den var liksom både skummel, morsom og trist på en gang! :rolleyes2:

Må ellers si meg enig i at Stuntrytteren er en veldig god film! Det samme er Hestehviskeren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker godt eg såg på Flukten fra dyreparken/hjorteparken. Som det blir sagt så var den morsom, trist og alt på en gang.

Tror vi på et par og 20 og litt under var den siste heldige generasjonen som fikk se skikkelig barnetv. Er jo bare tull nå.

Såg "Den utrolige reisen" på film. Himalaya-katten Sassy, den amerikanske bulldogvalpen Chance og golden retrieveren Shaddow. En hærlig film som eg fant her om dagen igjen og vil sette meg ned å få sett en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et klipp fra en av yndlingshestefilmene mine:

Her er traileren til Over alle hindre - National Velvet også en yndlingsfilm

Og en fantastisk scene fra Over nye hinder - International Velvet..

(Man kan kanskje se hele filmen på youtube virker det som..)

Og favorittbokserien of all times!

Skal tenke på flere, virker som det ligger mye på youtube :rolleyes2:

Edit: fant et bedre filmklipp

Som om jeg skulle sagt det selv! Stuntrytteren hadde jeg på VHS, så den om igjen og om igjen.

National velvet og international velvet hadde jeg på opptakskasett, de ble også sett ofte. Eneste jeg ikke likte med de filmene var at vanskelighetsgraden på banene og ridningen generelt var så fryktelig liten, hindrene var ikke meteren engang. For en hestejente irriterer slikt :D

Den andre sølvhingstenserien likte jeg kjempegodt, den hvor hestene selv er hovedrollene. Thowra, Baringa (?), Storm, Yuri ... Mange fine navn og! Ellers ELSKET (og elsker :D jeg leser den fremdeles om igjen) Britta og Silver-bøkene. Stuntrytteren og Hestehviskeren- verdens fineste hestefilmer! Jeg har også lest bokserien om The Black Stallion, den er eldgammel, skrevet på skikkelig gammelt språk, og er ti ganger bedre enn filmen. Den første boken begynner med Alec som er på skipet som forliser, sammen med en vill, sort hingst. Når skipet går ned klarer Alec å få tak i et tau som er festet til hingsten, og klarer dermed å redde seg opp på en øde øy. Mye av handlingen derfra er type GGG (Gyldendals Gode Guttebøker), tøff ung gutt som overlever i villmarken ved å spise ting han har lært om i naturfagtimene, og skikkelig machoridning. De blir oppdaget av et skip, og han får med seg hingsten hjem til New York. Han deltar i et galoppløp, vinner det, og resten av bokserien handler om hvordan Svarten blir stamfar til en hel gård med galopphester, som Alec rir og trener. Fiiineste serien.

*klippe*

Andre hestebokserier jeg likte var Kate-serien, om Kate og araberhoppa Shanti

*klippe*

Jeg hadde en bok om en sølvfarget australsk villhest som jeg elsket da jeg var liten, mulig det var en sølvhingstbok? Var en jente som hadde hingsten, som vokste opp med jenta og kunne kun håndteres av henne. Hun hadde også en hund, Ajax. Hun hadde venner som var aboriginere.

Britta og Silver leste jeg også, fikk den via Pennyklubben, samme med Kate og Shanti. Sistnevnte får jeg stadig assosiasjoner til, tydelig at den satte spor, dukker stadig opp små glimt.

The Black Stallion har jeg aldri lest, men begge filmene står i hylla på DVD, elsker dem! Så dem utrolig mye da jeg var yngre, til familiens store ergrelse (når jeg fikk velge film ble det alltid en heste/dyrefilm...)

Jeg lest Hardyguttene og Fem (tror jeg det het?), arvet seriene av mamma. Spesielt Fem var en yndling.

Koselig tråd! Fikk masse gode assosiasjoner nå ;)

Edit: Hestehviskeren var en tullefilm. Joda, en fin film, men når folk tror det er NH han trener og folk rundt om begynner å legge ned hesten sin med makt for å få et godt forhold til den, og kaller det NH, ble jeg ordentlig lite imponert over filmen. Voldsomt skadelig for NH, men det virker som at det værste har gitt seg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om jeg skulle sagt det selv! Stuntrytteren hadde jeg på VHS, så den om igjen og om igjen.

National velvet og international velvet hadde jeg på opptakskasett, de ble også sett ofte. Eneste jeg ikke likte med de filmene var at vanskelighetsgraden på banene og ridningen generelt var så fryktelig liten, hindrene var ikke meteren engang. For en hestejente irriterer slikt :rolleyes2:

Jeg hadde en bok om en sølvfarget australsk villhest som jeg elsket da jeg var liten, mulig det var en sølvhingstbok? Var en jente som hadde hingsten, som vokste opp med jenta og kunne kun håndteres av henne. Hun hadde også en hund, Ajax. Hun hadde venner som var aboriginere.

Britta og Silver leste jeg også, fikk den via Pennyklubben, samme med Kate og Shanti. Sistnevnte får jeg stadig assosiasjoner til, tydelig at den satte spor, dukker stadig opp små glimt.

"Min" sølvhingsten-serie handler bare om villhester, de er ikke eid av noen, går i flokk og hestene er fortellerpersonene i boken! Kate og Shanti :D :D Fiiine bøkene!

Jeg leste også en serie om DL- Darla Laura Randall. Serien er kristne, nokså moralsk, men har også veldig mye hest i seg, og jeg likte den kjempegodt! Selv om jeg syntes moren til DL var vel streng innimellom:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...