Gå til innhold
Hundesonen.no

Lydighetstrening

Birte

Når og hvor passer det for deg å ha trening på Furuset?  

23 stemmer

1. 1.

• Mandager
      12
    • Tirsdager
      17
    • Onsdager
      12
    • Torsdager
      9
  2. 2.

• Fom 17.00
      9
    • Fom 18.00
      17
    • Fom 19.00
      9

Recommended Posts

Skrevet
Fin trening i dag! :)

Ja, det var det! Takk til Turbogutten for hjelp med tannvisning og fellesdekk - jeg fikk framprovosert våre problem, og jobbet med det. Herrrrlig!

• Svar 283
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Bare hyggelig å kunne hjelpe til! Takk for en bra trening, Turbo var gal som alltid, men det er jo bare sånn han er :) Bajaz har ikke beveget seg fra senga siden vi kom hjem, en smuule mye inntrykk :)

Skrevet

Jepp, det var en veldig fin trening i dag. Veldig moro at så mange kunne komme! :)

Bajnok ligger utslitt etter å ha lekt Casanova med intet mindre enn 5 tisper i dag :)

Skrevet

Tror ikke jeg kommer idag. Har mer lyst til å gå en tur i skogen enn å trene :ahappy:

Men kommer nok neste gang igjen :)

Skrevet
Tror ikke jeg kommer idag. Har mer lyst til å gå en tur i skogen enn å trene :ahappy:

Men kommer nok neste gang igjen :)

Skulle nesten tatt en tur sammen ;P Men grunnen til at jeg ikke kan er jo at hun fortsatt har diaré, så likegreit å holde henne unna andre hunder da..

Men neste gang bør det ikke være noe i veien for å komme!

Skrevet

Er det noen som blir med og ha litt utstillingstrening i kveld? Er jo Dogs4All til helga :icon_redface: Skulle gjerne ha trent litt. Har ikke stilt siden Bjerke..

Skrevet

Jeg må hvert fall forberede den lille snutten jeg skal framføre på sceneshowet, ellers hadde det egentlig vært moro med litt ringtrening selv om vi ikke skal stille nå til helgen. :icon_redface:

Skrevet

Jeg kan sikkert være dommer, om det trengs. Eller ringsekretær :icon_redface:

Har noen ringbånd, kan vi jo lage utstillings- og LP-ring i ett.

Dual purpose dogs FTW!

Skrevet

Jeg kan sikkert være dommer, om det trengs. Eller ringsekretær :icon_redface:

Har noen ringbånd, kan vi jo lage utstillings- og LP-ring i ett.

Dual purpose dogs FTW!

Jeg har ringbånd, skal huske å ta det med i dag.

Kunne kanskje vært greit å separere disse to, sånn at ting ikke tar så lang tid hvis vi blir like mange som vi var forrige gang(hvis folk skal kommanderes i lp også mener jeg). Men det har ikke jeg nok bånd til, så hvis noen andre kan ta med også er det supert. :icon_redface:

Skrevet

Jeg har ringbånd, skal huske å ta det med i dag.

Kunne kanskje vært greit å separere disse to, sånn at ting ikke tar så lang tid hvis vi blir like mange som vi var forrige gang(hvis folk skal kommanderes i lp også mener jeg). Men det har ikke jeg nok bånd til, så hvis noen andre kan ta med også er det supert. :icon_redface:

Godt poeng. Men er det plass til to ringer?

Vi kan jo være gærne og improvisere litt når vi ser hvor mange som kommer :-)

Skrevet

Godt poeng. Men er det plass til to ringer?

Vi kan jo være gærne og improvisere litt når vi ser hvor mange som kommer :-)

Hvis det ikke er fotballspillere der er det masse plass :icon_redface:

Skrevet

Hvis det ikke er fotballspillere der er det masse plass :icon_redface:

Sant. Spørsmålet er hvor lenge sånne gærninger holder på utover høsten...

Skrevet

Jeg er med fra og med tirsdagen igjen. Jeg ble desverre oppholdt med flytting på søndagen og idag satt jeg å ventet på varer som egentlig ikke skulle komme idag og hadde en hund i fanget hvor eieren bare skulle kjøpe en brus :) par timer seinere, da kom den karen :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...