Gå til innhold
Hundesonen.no

Kamerabag til speilrefleks


Lola Pagola

Recommended Posts

Har nettopp kjøpt speilrefleks som noen sikkert har fått med seg, men har ingen veske å ha den i. Noen som har tips om en som kan være bra? Vil ikke betale mer enn 300 helst, men må jo være nogelunde kvalitet da. Er et nikon D5000 det er snakk om. :rolleyes2:

Gjerne link :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye å velge i...

Av erfaring ikke velg for stort... Som undertegnede har gjort...

Foreksempel en Lowe pro mini trekker aw (all weather) er fin til normale forhold man har med seg kameraet...

Skal man ha en skikkelig bag/sekk hvor man har plass til alt å mer til så vil jeg anbefale en ryggsekk, ikke bag-lignende... (Undertegnede har kjøpt bag, noe ukurant å gå med på tur)

Jeg kjøpte denne, fordi det stort sett var det eneste fotobutikken hadde igjen...

Å her har jeg plass til alt, ikke det meste, men alt...

Pentax K200D

Pentax 18-55 (med solblender)

Pentax 50-200 (med solblender)

Gorillapod stativ

Sony DV-videokamera

Nikon kikkert

Tørkeservietter

Flere sett med Ekstra batterier

Batteriladder

Ekstra minnekort

CD for gjenoppretting av data på minnekort

LED lommelykt

En penn

Notisblokk

Et Pola-filter

Brødposer

1par sokker

Å enda er det plass til en genser å masse småting...

Utenpå kan jeg ha etpar flasker å et stort stativ ++...

Så tja, ikke kjøp for stort...

Kjøp slik at du vet du tar vesken med overalt...

EDIT: men, ikke kjøp så lite at du må ta av objektivet når du skal pakke det ned, noen som er gjort slik også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to kameravesker, og bruker de ca. like mye. Den ene er helt enkel, ikke særlig godt polstret (nokså gammel), og det er ikke plass til mer enn Pentax k20d + 18-250 mm objektiv, samt et par bæsjeposer og mobil. Den andre er også en skulderveske, men har plass til atskillig mer - kamera, tre-fire objektiv (inkludert det som sitter på kameraet), alt jeg trenger av lommebok, mobil, nøkler også videre, lader til kameraet, egne minnekortlommer er det også + regntrekk også videre også videre. Den siste veska kostet vel 5-600, om jeg ikke husker helt feil.

Hva du skal velge, er jo avhengig av hva du ser for deg at du har behov for å ha med deg når du tar med kameraet. Trenger du ikke mer enn ett objektiv, er det heller ikke vits i å kjøpe en veske som er større enn at du får plass til nettopp kameraet + ett objektiv. Er det for stort å dra med seg i forhold til hva du trenger, blir det ikke til at du tar det med deg, heller. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Vi har denne til vårt kamera. Kameraet er ett Fujifilm S3 Pro med ei 18-200 linse som vi bruker mest. Utenom plassen til kamera m/linse er det rom som man kan endre størrelsen på slik at de passer til div objektiver eller andre nødvendigheter. Anordninger for å feste fast stativ, regntrekk masse plass til ekstra batterier/minnekort/pussekluter til linse o.l.

Området hvor kameraet m/objektiv legges er også regulerbart, så slipper man ett kamera som forflytter seg i sekken når man er på tur.

Vi putter omtrent det samme oppi vår fotosekk som Tore gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...