Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor ofte gir dere hunden griseøre etc


Lola Pagola

Recommended Posts

Hundene får hele griseører ganske sjeldent,men de får sånne oppkappete biter fra griseører ihvertfall annenhver dag,og noen ganger hver dag..Det er litt mindre biter,men de koser seg med dem fordet.Normalt har de tyggeben.

Ellers er det mest pølser og frolic som er godbiter.Eller servelat...Synes griseørene er så dyre at vi kjøper heller flere pakker pølser og økonomipakke med bein enn griseører.Men den pakken med strimlede griseører er jo billig og varer lenge siden de får bare biter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min fikk griseøre 1 gang i uka, som oftest på lørdagen. Det var hennes lørdagskos:) Og hun elsket griseører! Kunne ha tilbedt hele verden for hvem som helst, bare hun fikk det griseøret! :ahappy::D

Har også hørt at det ikke er lurt å gi for mye. Derfor fikk Dina bare en gang i uka.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjeldent jeg har sånt i huset, men når jeg har, kan de gjerne få to-tre ting hver dag. Da går jeg selvsagt tom veldig fort, og så kan det gå tre-fire måneder til neste gang de får noe. Det eneste de får på litt fast basis, er dentastix, men heller ikke det får de nødvendigvis hver uke, mens andre uker kan de få hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir ikke grise tyggesaker, rett å slett fordi han blir dårlig i magen. Ikke får han ta det med ut helder, da ligger det og råtner og så viser han stygg oppførsel når han skal inn og ikke får ha med seg griseøret.

Men oksemuskel går det en del av. Fikk pakken fra Dogsnacks med 20 vanlige oksemuskler og 2 store muskler(+ annet småsnacks som tørket lammehjerte) i slutten av uke 40. Han har ikke fått alle enda, så det er litt hipp som happ. I øyeblikket har han 2 halvspiste :thumbsup: Pleier å gi 1 til 2 ganger i uka på det meste. Får han for ofte blir han lei.

Gir også frosne kyllingvinger i ny og ne, mest på sommerstid. Da får han alt fra 1 til 6 om dagen, alt ettersom. Får han mye godbiter/kyllingvinger en dag så får han mindre mat den dagen for å jevne ut det totale inntaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ei uke fikk hunden min en strupe, griseøre og muskel på samme dag. Tror det var en lørdag :thumbsup:

Noen ganger kan det gå flere dager mellom godbitene, og andre dager får han hver dag.

Prøvde å gi tørka okseøre(?) tidligere, men de likte han ikke.

Jeg fikk akkurat en pakke fra dogsnacks. Der lå det tyve ører, fire haler, og noe annet småtter.

Fytti, er det flere enn meg som synes grisehalene deres STINKER?? Fysj.. Derfor ble det tyve ører denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir han noe hver dag og varierer mellom oksemuskel, kong fylt med leverpostei, leverbiter, okse-og strutsestruper, okse- og grisehaler og griseører. Han får gjerne en ting å kose seg med når han er alene hjemme en hel arbeidsdag. I tillegg kommer det gjerne pølser, fiskekaker eller ostebiter når vi går langtur og øver på diverse ting.

Forestiller meg at det blir noe mindre når han blir eldre, han er 7 måneder nå, men vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På rema har nordfjordkjøtt(heter det vel)en stor pakke pølser til 22 kroner(gilde sin koster vel 46kr og har mindre pølser?)...Det går fort pølser iløpet av en mnd,men de er også til oss,heheh!

Synes dyrebutikker(enkelte iallefall)er svindyre på griseører,haler andre ting og derfor gir vi alternativt snacks som er mye av det vi selv spiser...Tror hundene er glade bare de får noe godt jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Griseører og andre veldig harde snacks gir jeg ikke mer.

Hampus er så grådig og tygger ikke ordenlig før han svelger, noe som har gitt blodig oppkast.

Og Linus gidder faktisk ikke spise sånt, for mye arbeide.

Men jeg gir andre typer hundesnacks, dentastix feks.

Ikke hver dag, men flere gang i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir som regel et tyggebein, griserope eller noe sånn når jeg er på jobb. Jeg jobber bare i ukedagene så de får noe sånn at de koser seg litt :hyper: Nå etter at jeg fikk valpen så får hun sånne knutter rett som det er, hvor hvis hun ikke får det så tygger hun på mye annet :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg gir andre typer hundesnacks, dentastix feks.

Ikke hver dag, men flere gang i uka.

Det er jo så DYRT for dentastix. Orker ikke å koste på bikkja mi 60 kroner i uka på noe som er borte på et blunk(de vil jo anbefalle en hver dag). Da kjøper jeg heller slik pulver som skal fjene plakk og et grisøre :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo så DYRT for dentastix. Orker ikke å koste på bikkja mi 60 kroner i uka på noe som er borte på et blunk(de vil jo anbefalle en hver dag). Da kjøper jeg heller slik pulver som skal fjene plakk og et grisøre :hyper:

Det koster litt over 80 kroner for 28 DentaStix. Er ikke kjempedyrt, synes jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min får alldri griseører da han ikke tåler de.

Han har alltid tilgang til vanlig bein, og andre ting (grisehaler, muskler) får han sporadisk. Ikke oftere enn 1 gang i måneden.

(men han får MYE godbiter på trening og kyllingboller ovs i kongen sin, så det er ikke synd på han altså:)

Nå ha jeg nettopp bestillt en heftig pakke med hundesnacks fra dogsnacks.no da, så jeg tenker at destember måned blir en fin tid for han hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Griseører: ALDRI! Har hatt 2 veldig dramatiske hendelser hvor Marco har satt det fast i spiserøret.. Det hjerteskjærende hylet som kom ut av han klarer jeg aldri å glemme, han var i akutt nød og jeg er så inderlig glad for at jeg ikke lot han spise det alene... (for det hadde han gjort før..) Hvorfor jeg fortsatte å gi han det etter den første hendelsen kan man jo spørre seg om.. :icon_redface:

Nå går det kun i rette ganske tjukke tyggebein uten knoker på endene. Altså rulla tyggebein, men ikke sånne små. Ligner på svineruller. Han får nok et sånt hver dag. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...