Gå til innhold
Hundesonen.no

Annonse som ikke falt i smak


Djervekvinnen

Recommended Posts

Jeg kom over denne annonsen på nett:

Dobermann 6mnd selges

vi selger vår 6mnd gamle dobermann pga dårlig tid til hunden og mye jobbing.han er frisk og har en bra stamtavle.husren og snill,litt leken.trenger et trygt og godt hjem.bilder kan sendes om ønskelig.

Pris 6000

Hva syns dere om dette? Å omplassere en hund man knapt har eid i 4 mnd? Jeg syns selv det er idiotisk. Så de tenkte ikke på tid og jobben 4 mnd tidligere? Hvorfor skaffe seg en hund og så kvitte seg med den så fort?? Og litt leken? hva skal det bety? Alle hunder på 6 mnd er vel mer enn litt leken?

Hva syns dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det virker lite gjennomtenkt egentlig. 4mnd er veldig kort tid, å man burde vite om man får tid til hunden eller ikke. Syns det virker om noen ikke tenker godt nok gjennom hundekjøpet og tiden de har til rådighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle er like flinke til å formulere seg.

Kanskje de faktisk ikke var klar over hvor mye arbeid det var med en valp? Mange har brent seg på det før...

Hvis de føler at de har for lite tid til hunden, så er et bedre at de selger den, enn at de beholder den. Det er tross alt hunden man må tenke på. Ikke hva andre synes er rett eller galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting imot at folk omplasserer hunder, men når folk ikke tenker igjennom om det å få seg hund og hva det vil gjelde, gjør det spontant og ikke setter seg inn i hva rasen krever så syns jeg det er unødvendig å i det hele tatt skaffe seg hund. Ja man kan være uheldig å få vanskelige individer, men sånnt ser man ikke når de bare er 6 mnd. Og ja det første månedene er det er styr å ha valpen.. det burde de fleste vite. Å få valp er ikke en dans på roser.

Men håper de har brent seg på å ha hund, slik at de ikke vil skaffe seg fler da, og håpe at hunden vil få et permanent hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del er utrolig glad for at Loke ble omplassert -igjenn:D

Noen valper er mer krevende enn andre,og det kan godt være at det er det som har skjedd her og.Ikke alle valper svarer opp til forventningene og jeg mener det står respekt av de som innrømmer at valpen var litt mer hund enn de kan takle.Når de også skriver tidsmangel i annonsen istedet for den litt mer vanlige "allergi" gir det også kjøper en pekepinn på at dette muligens er en valp som krever å bli aktivisert mer enn gjennomsnittet.

Det er ikke dermed sagt at den familien ikke er egnet til å ha hund,men kanskje et roligere individ hadde passet bedre? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del er utrolig glad for at Loke ble omplassert -igjenn:D

Noen valper er mer krevende enn andre,og det kan godt være at det er det som har skjedd her og.Ikke alle valper svarer opp til forventningene og jeg mener det står respekt av de som innrømmer at valpen var litt mer hund enn de kan takle.Når de også skriver tidsmangel i annonsen istedet for den litt mer vanlige "allergi" gir det også kjøper en pekepinn på at dette muligens er en valp som krever å bli aktivisert mer enn gjennomsnittet.

Det er ikke dermed sagt at den familien ikke er egnet til å ha hund,men kanskje et roligere individ hadde passet bedre? :wink:

Enig med deg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det tross alt er bedre at de prøver å gjere noe nå når hunden er så ung, og tross alt ikke bør være så vanskelig å få solgt... Hadde vært mye verre om de bare hadde "latt det skure og gå" til hunden er voksen og det virkelig har blitt et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det tross alt er bedre at de prøver å gjere noe nå når hunden er så ung' date=' og tross alt ikke bør være så vanskelig å få solgt... Hadde vært mye verre om de bare hadde "latt det skure og gå" til hunden er voksen og det virkelig har blitt et problem.[/quote']

enig, de gjør det til hundens beste, og det var sikkert ikke lett og omplasere den! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ekstremt mange som ikke tenker igjennom det med valp og tiden fremover, mange tenker bare at nå hadde det vært perfekt med en hund for nå har vi tid,så går det kanskje bare et halvannet år så dukker noe annet opp. og de nedprioriterer hunden, da er det nesten bedre at de prøver å omplassere/selge hunden enn å ikke bruke noe tid på h*n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...