Gå til innhold
Hundesonen.no

Blogg og bilder

Guest vivere

Recommended Posts

Det er litt avhengig av hva "mange" bilder er, men generelt sett skal det mye til før jeg gidder å se hvis det er mer enn 20-25 bilder uansett. Er det snakk om veldig mange bilder (type fra et stevne eller noe, hvor det er en del bilder av hver hund), er det i grunnen bedre med link til et album + de fem-seks beste bildene direkte i bloggen (så kan man enten nøye seg med dem eller gå inn i albumet om man er spesielt interessert). Men generelt sett er jeg enig med Martine - jo mindre klikking, jo bedre er det. Bildene er jo en del av bloggen, så hvorfor dirigere leserne ut fra bloggen, liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint å legge bilder i bloggen, men jeg liker også å samle de i album på hjemmesiden. Det er for meg viktig hvilken albumtype som blir brukt; lite klikking er viktig når man først skal ha album, og er det type photobucket eller picasa-album, er det vanvittig sjelden jeg gidder å bla gjennom mer enn fire-fem bilder - i alle fall ikke hvis de ikke "gir" meg noe! Det er viktig at når man trykker på et album, så kommer man til et stort bilde først, og at man kan navigere på flere måter; både til neste bilde, og å se småbilder av bildene som kommer. Ellers synes jeg ikke albumet trenger å være så mye mer avansert.

Det er morsomt med tekst under bildene, syns jeg, i alle fall hvis den er litt humoristisk. Men nå er det vel slik at bilder alltid vil være mest spesielle for de som eier hundene, og jeg skjønner at jeg kan like å se mange bilder av mine hunder kontra at andre syns det samme.

Jeg er forsåvidt sikkert sær, men blir en blogg nesten kun bestående av bilder, så gidder jeg ikke å gå dit så ofte heller. En blogg er for meg mest tekst, og litt bilder som komplementerer teksten, eller som et avbrekk. Haugevis med portrettbilder er også kjedelig å se i lengden - bildene må gjerne fortelle noe, om du så må bruke litt hjelpetekst under bildene, så får det bare bli sånn! Morsom tekst kan gjøre underverker for et ellers litt kjedelig bilde; og det har man jo mulighet til både i bloggen og i et eksternt album. :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har innlegg i bloggen min som har mange bilder, pleier jeg å skrive at "nå kommer det bilder" (ikke SÅ direkte da), og så har jeg ett bilde, og under er det en "les mer"-link som folk kan trykke på hvis de vil. Gidder de ikke se på bilder kan de bla ned til neste innlegg. Men jeg synes det er helt greit med egne album også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...