Gå til innhold
Hundesonen.no

amstaffen Majlo må fortsatt dø...

Tore

Recommended Posts

Dette er flaut. Det finnes lovbrudd som de ikke har tid til og skriker over dårlig økonomi.

Sist helg fant eg en mann som låg ute, eg stoppet og han var iskald. Det som det endte med var at eg måtte få dradd han inn i bilen siden politiet brukte over 1 TIME på å komme.

Lite kjekt å måtte dra en ukjent mann inn i bilen, men sånn ble det.

(var og i kontakt med ambulansen, men siden personen var beruset så var det politiet sitt felt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder som blir avlet, innført eller holdt i strid med denne forskrift kan avlives

eller pålegges utført av riket ved vedtak av politiet, jf. hundeloven § 19 femte ledd.

Nei her skal det avlives, koste hva det koste vil, i rettsaker, anker og mine skattepenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er flaut. Det finnes lovbrudd som de ikke har tid til og skriker over dårlig økonomi.

Sist helg fant eg en mann som låg ute, eg stoppet og han var iskald. Det som det endte med var at eg måtte få dradd han inn i bilen siden politiet brukte over 1 TIME på å komme.

Lite kjekt å måtte dra en ukjent mann inn i bilen, men sånn ble det.

(var og i kontakt med ambulansen, men siden personen var beruset så var det politiet sitt felt)

Jeg reagerer på akkurat det samme. Noen i nær bekjentskap av meg har blitt utsatt for voldtekt, men det er en evig kamp mot politiet for å få saken i gang før beviser blir forringet. Det tok 3 uker før de hentet beviser... Jeg blir egentlig margforbannet over at slike alvorlige saker som potensielt kan gå utover andre mennesker knapt har framgang, mens en "fillesak" som dette blir dratt så vanvittig over alle grenser. Og om man nå så kaller det for en viktig sak, var det ikke nok med første domsavgjørelse? De MÅTTE bruke ankeretten, og de måtte få den godkjent. Det er HELT på jordet! Burde få nasjonal oppmerksomhet, og det bør stilles ALVORLIGE spørsmålstegn til personen som sitter og styrer denne saken. Det finnes flere hundre mennesker i Norge som trenger tiden politiet bruker på å tulle i denne saken, skal det ikke få noen konsekvenser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
    • Er det noen som har kompetanse når det gjelder forvask av spisebestikk og servise før man setter det inn i maskin med kort vaskesyklus (steamer). Skal man vaske med håndoppvaskmiddel først, eller bare bruke rent vann? Finner ingen spesifikk beskrivelse hos mattilsynet. Har bare hørt at det kan ødelegge maskinen. Hvis noen har en link å vise til, helst fra produsent (Miele, Hobart el.lign.) hadde det vært fint.  
    • Huken multisele eller Troll nomesele. 
    • Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...